Veiksmīgai velosatiksmes plānošanai nepieciešama sadarbība satiksmes, veselības un vides jomās, secināts piektdien notikušajā velokonferencē, kuru rīkoja Latvijas Riteņbraucēju apvienība.
Beļģijas reģiona Flandrijas transporta ministrs Bens Veits, kurš ar velosipēdu Halē, netālu no Briseles, bija ieradies uz preses konferenci par plānotajām investīcijām veloceliņu tīkla paplašināšanā, aptuveni pēc pusstundas atklājis, ka viņa transporta līdzeklis ticis nozagts, vēsta vietējie mediji.
Ir cerība, ka jaunie veloinfrastruktūras objekti būs labāki un drošāki, un jaunais valsts standarts velosatiksmes infrastruktūrai ir liels solis uz priekšu, šodien Rīgas velokonferencē sacīja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāvis Jānis Andiņš."Domājot par velosatiksmes koncepcijas ieviešanu, radās priekšlikums veidot velosatiksmes infrastruktūru Krišjāņa Barona ielā, kas ir viena no maģistrālajām ielām un savieno Vecrīgu ar mikrorajoniem, kā arī ir nopietns savienojums velotīklā," par topošo infrastruktūras objektu sacīja Andiņš.
Jaunais valsts standarts velosatiksmes infrastruktūrai ir "ar mazām blusām, bet labs", norāda Latvijas Riteņbraucēju apvienības priekšsēdētājs Viesturs Silenieks.
Uzņēmums Latvijas Valsts ceļi (LVC) kopā ar iesaistītajām pusēm ir izstrādājis jaunu valsts standartu velosatiksmes infrastruktūrai, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.
Tuvojoties valsts simtgadei, teju simbolisku nozīmi ieguvuši dažādu veloentuziastu veikti braucieni apkārt Latvijai gar tās robežu. Cik daudz spēka tas prasa un kādus iespaidus ļauj gūt, šoruden pārliecinājās arī Jānis Mačs, pa ceļiem un bezceļiem divdesmit vienā dienā veicot 1727 km.Jāņa dzimtā puse ir Balvu novada Vīksnu pagasts, taču jaunietis ar ģimeni jau divus gadus dzīvo Vācijā.
Kad pašvaldība vai kāds investors
plāno pārmaiņas, kas var skart satiksmes infrastruktūru, svarīgi
ir informēt sabiedrību, uzklausīt tās attieksmi vai pat to
veidot, izskaidrojot ieguvumus. Šajā gadījumā ir otrādi –
iniciatīva par gājēju un velosipēdistu ceļu izbūvi šobrīd
brīvajā telpā gar dzelzceļa līniju no Brasas līdz Mangaļiem
nāk vistiešākajā veidā no tautas.
Sākusies pieteikšanās Satiksmes
ministrijas un Eiropas Transporta drošības padomes (ETSC) augsta
līmeņa debatēm par gājēju un velosipēdistu drošību un
transportlīdzekļa vadīšanas nogurumā problēmu. Pasākums notiks
5. novembrī Rīgā, to atklās satiksmes ministrs Anrijs Matīss.
Pirms diskusijas par to, kā uzlabot gājēju un velosipēdistu
drošību, ar ziņojumiem uzstāsies Jespers Solunds, Dānijas Ceļu
satiksmes drošības padomes biroja vadītājs, un Vidmants Pumputis,
Lietuvas Satiksmes un komunikācijas ministrijas Ceļu satiksmes
drošības daļas vadītājs.
Kā liecina Latvijas Riteņbraucēju apvienības ilggadējie pētījumi, uz darbu vai mācību iestādi ar divriteni braucošo skaits kopš 2008. gada audzis aptuveni piecas reizes. Tā kā divritenis vairs nav statusa atribūts, ar to ielās manāmi visdažādāko profesiju pārstāvji, to skaitā daudzi sabiedrībā labi zināmi cilvēki.