Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +3 °C
Apmācies
Sestdiena, 28. decembris
Inga, Irvita, Ivita, Ingeborga

Dzīves tumšais spogulis

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
JAUTĀJUMAM
J
tur jums taisnība - melnsvārči pedofīli ar dieva vārdu mutē uzbrūk baznīcai un bērniem. kā tas nākas, ka ticība tos neglābj no nozieguma par baznīcas klēpī??? vāja gan šiem tā ticība. ne velti baznīcas tukšojas, savukārt postsovjetiskām valstīm tumsonīga kristietība aizstājusi kompartiju;
kristietim jautājumam
k
jūsu "mācības" aprobežotība ir tajā apstāklī, ka neesiet vērojuši dabu (kristietības atsvešinātība no tās novedusi pie dabas patērēšanas un eko katasrofas). pirms runājiet par garīgumu, luterānismu un sauciet gejus par nedabiskiem noziedzniekiem, pavērojiet dabu, kristieti - par cilvēkiem berunājot, pat neviena sēne nav līdzīga otrai, pavērojiet zāli un putnus - agriezieties Dabas klēpī - un Kristus jau turpat vien būs. Ir grūti laicīgam cilvēkam nodalīt ticību no politikas. It īpaši valstī, kur baznīca mēģina politiku taisīt
Skaisle Jātaļniece
S
Piekrītu jautājumam. Pat lāgā , ko piebilst nav.
  • 1
  • 1
jautājums
j
Lasīt mākat? kur es nosaucu gejus par nedabiskiem noziedzniekiem? Es pedofīlus nosaucu par noziedzniekiem. Nedabiskiem. Un pie tā kategoriski palieku! Es tikai norādīju, ka ja par pedofīliju uzbrūk baznīcai, tad tie absolūtā vairākumā ir homeksuālas orientācijas gadījumi. Heteroseksuāli pedofīli vairāk cenšās iefiltrēties bērnu aprūpes iestādēs, izglītības iestādēs. Un arī ir noziedznieki! Nedabiski. Un par to atsvešinātību no dabas...Un ko, mētēšanās ar ekskrementiem novedīs pie dabas atpakaļ?
  • 1
  • 2
jautājumam
j
jums līdzīgi kristieši reiz apmētāja ar eksrementiem gejus, bet viena kristiete, baltas putas no mutes ārā laizdama un acis bolīdama, gūlās uz asfalta. Tā kā teijātera taisīšanā, mēslu mētāšāna un - galvenais - LIEKULĪBĀ - ar kristiešiem neviens nevar sacensties - kur nu vēl māksla vai teātris. ejiet nolūgties piedošanu pie kāda no pedofīliem mācītāja virssvārcī, viņš par zināmu atlīdzību noteikti kādu grēciņu atlaidīs
jautājums
j
Nu es taču par to pašu, ka saskaņā ar Kastaluči geju apmētāšana nav kvalificējama kā huligānisms, bet kā laikmetīgās mākslas performance. Un Dimitere vispār ir izcila laikmetīgās mākslas māksliniece. Un ja mēs tā stingri pieejam baznīcas pedofīliem, tad tur praktiski nav heteroseksuāli orientētu pedofīlu, meitenītēm neuzmācās. Tikai altāra zēniem. Tie ir izteikti homoseksuāli orientēti noziedznieki. Tie paši geji vien ir. Un es vispār esmu luterānis, mums parasti skandāli ir pieaugušo heteroseksuālajās attiecībās
  • 0
  • 0
jautājums
j
Ko radiet pats? Nū....Tāpēc jau katrā cilvēciskā mītnē šādas labierīcības ir domātas...Tas ir fizioloģisks process. Un kā tikai pa tām tūkštošgadēm neviens līdz tik spožai mākslai nav aizdomājies...Publiska mētāšanos ar izkārnījumiem. Cilvēce ir nogājusi garu evolūcijas ceļu , lai no mežoņiem kļūtu par civilizētu sabiedrību, un kur tad esam nonākuši? Atpakaļ pie mežonības? Bet nu viens ir fakts, ja šādas darbības tiek apjūsmotas uz skatuves, tad pret tām nevar būt nekādu iebildumu arī uz ielas. Kā pret laikmetīgo mākslu. To es praida sakarā. Un nākamajās tiesās advokāti droši uz Kastaluči darbu var atsaukties kā precedentu. Un par Līgas Dimiteres performancēm vispār strīda nav - tīra laikmetīgā māksla. Nu jautrs izskatās, ka mums tas starptautiskais praids būs. Un jebkuram ir ētiskas tiesības pamācīt autoru, ja viņš savu darbu ir padarījis publisku. Tās ir ne tikai tiesības, tas ir pienākums. To dara gan bloga autore, savas pasaules uztveres un audzināšanas ietvaros,'gan pieminētais britu kritiķis. Un arī man ir visas tiesības to darīt . To sauc par Vārda brīvību. Bet nu Jūsu specialitāte šķiet ir izkārnījumi, tāpēc droši vien par garīgām lietām neesat interesējies. Nu katram savs! p.s. un nefantazējiet par impresionistiem, jo muļķības runājiet. Paņemiet grāmatiņu palasiet, Renuāra biogrāfija ir pat latviski izdota. Pameklējiet antikvāros. No savas specifiskās mākslas brīvajā laikā.
jautājums
j
Īsa atmiņa? Ko tieši es esmu aizmirsis? Un islamam es pievienoties nevaru, jo esmu kristietis. Bet vispār uzspridzināties par ideju man šķiet cienijamāk nekā svaidīties ekskrementiem. Smirdīgs un netīrs Jums tas hobijs, mans izglītotais draugs.
  • 2
  • 3
JAUTĀJUMAM
J
kristiešu saknes ... nu gan apsmējos.... īsa gan jums tā atmiņa, jautājum. diemžēl esiet arī neizglītots un dumš, šķiet, ka baznica jums izkompostrējusi smadzenes. varat piebiedroties arī "vienīgajai pareizajai ticībai" isalmam, tur jūs ' atri apstra'dās, kā uzspridzināties. un vispār - kāda atšķirība - vienīgā pareizā ticība vai vienīgā pareizā partija??? nekādas
  • 2
  • 1
jautājumam
j
māksla nevis ziņo, kas ir labs vai ļauns, bet pēta - kas ir ļaunā vai/un labā saknes. Visvairāk pēta - cilvēku, ļaunuma/labuma nesēju, provocējot cilvēkam noliek spoguli deguna priekšā. Ļaunā/labā koncepts ir visai primitīvs - nevajag aizmirst, ka nacisma un staļinisma noziegumu paveikšanā piedalījās miljoniem cilvēku pārliecībā, ka dara labi un pareizi. Savukārt kristiešu pasaules sadalījums labajā/ļaunajā neiztur nekādu kritiku tādēļ, ka pasaule ir daudzkārt, daudzkārt komplicētāka. To pētīt ir viens no mākslas uzdevumiem. Brokastis zaļumos mietpilsoņi arī uzskatīja par ļaunu uzdrīkstēšanos. Paiet laiks - izrādās - tas viss - muļķības!
jautājums
j
Jūs, kundzīt, pati uz sevi spogulī paskatieties. Jo Jums būtiski vajadzētu papētīt ļaunā saknes sevī... Bet šīm aktivitātēm, tāpat kā Pussy Riot akcijai, ir arī pozitīvā puse. Jo izrādās , ka ļoti daudzos cilvēkos tas tomēr atmodina kristieša saknes...Lai kategoriski nostātos pret šādām nelietībām!
  • 0
  • 0
jautājums
j
Un ja kādam ir iebildumi pret baznīcu, tad kāpēc kādu pāvesta bildi neuzlika apmētāšanai, Jāni Pāvilu II , piemēram? Manuprāt , nebūt ne slikts pāvests, bet noteikti grēcīgs, jo tikai cilvēks. Kāpēc tieši Jēzu? Un nevar ticīgie vienkārši no tā norobežoties, tā teikt, mazgāt rokas nevainībā kā Poncijs Pilāts. Jo pārāk briesmīgas tam būs sekas....Cilvēce gadsimtiem ir gājusi kultūras un civilizācijas ceļu, nosakot sabiedriskās normas un tabu. Ja tie tiek pārkāpti, tad civilizācija iet bojā. Romas pēdējie laiki arī ir pazīstami ar visai provokatīvām izklaidēm un lielu visatļautību...Visās jomās...Beidzās bēdīgi. Ja var mētāties ar izkārnījumiem uz skatuves, tad kāpēc to nevar darīt uz ielas? Kur principiālā atšķirība? Par ko tad praidisti tā uzputojās? Laikmetīgās mākslas performance. Nu varbūt mazliet provokatīva... Bet Dimiteru Līga noteikti ir vienā līgā ar Kastaluči. Māksliniece.
jautājumam
j
šajā pasaulē nevienam nav liegts kļūt par režisoru, rakstnieku etc.. lūdzu, kļūstiet, radiet, rādiet .... skatītājs/lasītājs vērtē, bet tiem nav ētisku tiesību pamācīt autoru, kā ko darīt. šāda atieksme liecina par patērētājsabiedrības domāšanas un izpratnes deģenerāciju
  • 1
  • 2
no malas
n
viens no māksas uzdevumiem - provocēt. tā ir aksioma. arī impresionistus uztvēra kā provakotorus, tagad par miljoniem pērk viņu darbus
Skaisle Jātaļniece
S
Kāpēc obligāti jāprovocē ? Jo īpaši aizskarot un pazemojot ? Jo citādi neprot, nemāk ? Īsti nevaru piekrist.
  • 0
  • 0
Ilze
I
nabaga jautājumama: postimpresionistu van Gogu aizmirsi? viņš bagāts nomira? un Šīle jau nu noteikti likās pretīgs
  • 0
  • 0
jautājums
j
Kā tad...Un tie, kam trūkst talanta un meistarības, parasti spiež uz provokāciju. Un impresionistu darbi sākumā tika piesardzīgi pieņemti estētikas, atšķirīga gleznošanas maniere, nevis ētisku, gleznu sižeti, iemeslu dēļ. Un liela daļu šīs grupas pārstāvju jau dzīves laikā kļuva ļoti bagāti, kā Renuārs , piemēram. Tad strīds gāja par skaists vai neglīts, nevis labs vai ļauns. Tā ir principiāla atšķirība.
  • 3
  • 3
skribentam007
s
tās jau ir tās pataloģijas, ko radīja boļševisms - ziemassvētkos - ticīgais, pārējā laikā - ateists; nu kas gan tā par ticību? Kristus ar romiešiem - nesadarbojās
Tā ir
T
vēlme dzīvot saskaņā ar sevi dotajos apstākļos.
  • 1
  • 1
Dainis Ozoliņš
D
Tēlaini jau aprakstīts.Tomēr- gribētos,lai kaut kas vismaz uz zemēm paliktu tik pretenciozi neinterpretēts. īpaši uztveru vārdus- viņa teātrī kā spogulī lūkojas mūsu tumšā, apslēptā puse. Mans skatījums un mākslas baudījumu pieredze saka, ka Tumšā mums jau ir gana. gaidu, kad radīsies gribēšana vērsties arī uz pretējo- gaišo un apliecinošo pusi. Dīvainais laiks nav pienācis, mēs paši to esam atveduši, izgaršojam, baudām un savādākais ir tas,ka šķiet, ka mums šī dzīves pasaulīgā daļa šķiet vēlama un nospiedošā pārākumā. Šāda veida interpretācijām nav nepieciešamā atsvara. Mūsu imunitāte ir spēcīgi iedragāta. iespējams,ka Jūsu jaunība ir vairogs,kā dēļ tik labuprāt pieņemat ēnas. Ja runājam par baznīcas institūcijām, tad tikpat plaša joma pavērtos, runājot par jaunlaiku mākslu,kurai bieži jāpievieno "kategorija"- tā saucamā.
Ilze
I
nabaga Dainis...daži "migrējošie paņēmieni" nāk gan no Kabuki, gan Šekspīra teātra, kad uz skatuves drīkstēja kāpt tikai vīrieši...vai tas ir lēti? ar paņēmieniem tam nav nekāda sakara
  • 0
  • 0
Ļ. cien. GUNDEGAI LAIVIŅAI
Ļ
Lai gan ir pieņemts, ka cilvēkam nevajag atzīties savā vājumā, nezināšana, atklāti un līdz galam paust savus uzskatus, tomēr es lūdzu ļoti īsi, varbūt pat plāna punktu veidā, izteikt "programmu": Kas manas, vidējās, paaudzes cilvēkam būtu jādara,lai varētu sekmīgāk izprast un pieņemt jaunās strāvas mākslā,kas it kā pastāv "konfliktā" ar līdzšinējo pieredzi un savas emocionālās biogrāfijas uzkrājumiem. IR negluži Riktīgi, ka paaudžu starpā iedibinās šķirtnes, tai skaitā uzskatos par mākslu. Atklāti pasaku iemeslu savam "uzstādījumam": Daudz tiek runāts par režisoru, scenogrāfu aktieru,literātu Štampiem- ierastiem un ekspluatētiem paņēmieniem. Sakiet,lūdzu, vai jaunās "strāvas"arī zināmā mērā nav štampi. Piemēram- Džilindžera aizraušanās ar sexuālo " tehniku"iztirzājumiem savās daudzajās izrādēs, dramaturģijas dekonstrukcija, kad autora mākslas darbs tiek paņemts vienīgi kā izejas punkts, no kura tad atsperas jaunais meistars. Kabineta, būrveida, ierobežotas četrstūra telpas izmantošanu,kura eksistēja jau Falka fon Vangelīna "Seviļas bārdziņa"(1986),"Karmenas" narkomānu perēkļa variantā, visbeidzot nesenā pagātnē kā izcils jaunatklājums ieviests N. T. " Mirušajās dvēselēs". Mierus varētu minēt bez gala, tai skaitā, rež. Seņkova izmantotais zāliens, kurš jau ir ticis daudzkārt izmantots N. T. agrāku laiku iestudējumos. Vīriešu dzimuma aktieru tērpšana un izmantošana sieviešu lomu atveidojumā, kur ,piemērus saucot, nu jau varētu grāmatu sarakastīt. Tikai nedaudzos gadījumos tā ir neizbēgama nepieciešamība, kā "Krustmātes no Brazīlijas" gadījumā. Vai pielietojot tik DAUDZ paņēmienu mākslinieki neslēpj savu nevarību un negribēšanu iedziļināties autora estētika, un, zinot, ka kritiķi pagēr aizvien kaut ko "jaunu", vēl veicinot dažādas pašapliecināšanās un ārišķīgu paņēmienu kultivēšanā. ŠOKĒŠANA. Tas arī ir viens no iedarbes paņēmieniem. sakiet, vai, zinot, ka neesam visai spēcīgi finansiāli un garīgi, mums nepieciešam un ir izcelti būtiska vēlme satriekt, radīt, izvēloties vienveidīgus izteiksmes līdzekļus, pastiprinātu, manā uztverē- mazliet PALĒTU ieinteresēšanu? Ar cieņu- Dainis Ozoliņš. Teātra zinātniece Lilija Dzene šo nosauca par MIGRĒJOŠAJIEM paņēmieniem.
  • 6
  • 0
skatos
s
štata komentatori - salašņas arī šeit!
oho!
o
bet mīkla būs šāda - kur bija "ticīgo jūtas"', kad kompartijas rindas ik dienu papildināja ateisti - Dieva noliedzēji un padomju tauta piekrītīgi komuņagām masveidā Dieva esamību noliedza? nepagāja ne pārdsemit gadu, kad šī pati masa sāka vislaik aizvainoties savās - nē, paklausieties tikai - RELIĢISKĀS!!! jūtās....
Skribenrs007
S
Tajā pašā Lietuvā paši ticīgie veiksmīgi apvienoja baznīcu ar partiju-savās, ticības interesēs. Tur baznīcas tajos laikos bija apmeklētas un sakoptas. Reliģisko jūtu trūkumu tolaik pārmest nerēja. neviens kompartijas vadonis Lietuvā pret katoļu baznīcu nav dzirdēts ka vērsies un nodarbojies ar zaimošanu. Tā tas ticībā saucas..Acīmredzot Lietuvas komunisti-ateisti pat bija saprotošāki pret baznīcu nekā katoļu zemes pārstāvji itāli.
  • 3
  • 3
juris > zvirbulēns
j
Pieminēt manu vecumu, kurš tev, starp citu, nav zināms izklausās pēc tādas aatieksmes 'ak tie jaunie'. angļi lieto terminu patronizing. Man ir pāri 30 tāpēc spriedumus varu izdarīt patstāvīgi. Tevis teiktais neizklausas ne pec kāda dialoga, tikai tāda izčiepstēšanās digitālajā vidē nespējot pamatot savus saukļus. lai jau paliek. es personīgi neuzskatu ka mēslu lietošana lugā ir estētikas paraugdemostrējums bet ja autors domā ka tas palīdz izteikt idejas, lai tā būtu. Kas ir ļoti svarīgi- luga kā tāda nerosina uz vardarbību, cilvēku interpretācijas gan. Kā teica viens komentētājs, nav vajadzības uzvesties kā dažreiz notiek dažās musulmaņu zemēs, kur viņi iet pa gaisu par visādiem izteicieniem kurus citur vienkārši ignorētu var piekrist tam komentētājam kas rakstīja- ja nepatīk neskaties.
dana
d
šāda māksla ir bezjēdzīga. Ja nekas nav darīts lai izpratne par mākslu rastos dabiski, ja uz mākslu tiek gaidīti tikai tavi kursabiedri, tad tā nav māksla bet kaut kāds universitātes draugu klubiņš.
  • 4
  • 4
juris > zvirbulēns
j
Cilvēki parasti raksta to ko kas saskan ar viņu uzskatiem un tava nostādne man liek domāt ka tu to izrādi un tādu māklsu neizproti. es speciāli izvēlējos laikmetīgās maklslas gada kursu universitātē lai saprastu ko mūsdienu māksla pauž. Mani uzskati par to ir ļoti mainījušies. Es negribu apgalvot ka nav mūsdienu mākslas telpā šarlatānu, tie ir un būs, bet tas jau nenzīmē ka viss kas nav klasisks ir jānoraksta. Es pat neapgalvoju ka šeit iztirzātā luga ir šedevrs, neesmu to redzējis. Cilvēki kļūst nikni kad viņi nesaprot. Lai saprastu vajag zināšanas, un tās neviens ar karoti mutē neiebāzīs. Protams ka vieglāk ir bļaut ka tas viss modernais murgs ir sūds (es šeit nedomāju tikai tevi bet situāciju ar šo lugu kopumā) nekā mēģināt to visu analizēt
Jurim
J
Sūds ir s;uhs, un to noormākā sabiedrībā ne uz galda, ne uz skatuves liek. Tad jau jājautā kā ar normālumu ir autoriem.
  • 3
  • 4
zvirbulēns
z
:) Tu saki? :) :) Jauns vēl esi, un tev tiek piedota tava muļķība!
  • 2
  • 5
'jautājums
&
Šitais teātra institūta pasākums arī noteikti uz nodokļu maksātāju naudas veģetē. Jo nopelnīt paši jau diez vai ir spējīgi. Cik tad Latvijas nodokļu maksātājiem šīs spožas atklāsmes izmaksā?
Ilze
I
neveģetē viss par nodokļu maksātāju naudu; tiesībsargs, kurš prot tikai skolu direktorus novest līdz infarktam, tas gan veģetē
  • 0
  • 0
Skribents007
S
Tad ,kad gribas "taisīt mākslu", bet talanta nepietiek, nekas cits neatliek, kā sabiedrību šokēt. Tas, kas Rietumeiropas ļaudīm jau pierasts, Lietuvā acī mredzot nav. Šis vēlmes pacietīgi skatīties, kā citi apgāna, to, kas ļaudīm būtisks. Šādi turpoinoties nebrīnītos, ka Itālijas vēstniecību Lietuvā varētu gaidīt Bengāzi ASV vēstniecības liktenis. Vai to grib "izrādes'autors/? Piedodiet, bet neviens , pat atbalstītāji nepiemin neko citu kā sūduds uz skatuves. TAs nav nekas jauns. Mūspusē gan nepierasti.bet Rietumos jau piecdesmitajos to pamēģināja un slimība pārgāja. Netalants neveido pārdzīvojumu bet šokē. Tikai. Teikt, ka nav redzējuši bet kritizē? MAn no aprakstiem ,ko sniedz gan "izrādes" aizstāvji, gan noliedzēji nerodas vēlēšanās tādu skatīties. Ir zināmas ētikas un estētikas normas, kuras uzskatu par' nepieņemamu p/ārkāpt uz skatuves.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Mūžībā devies mākslinieks Eižens Valpēters

Ziemassvētku laikā 23. decembrī mūžībā devies mākslinieks nonkonformists, grāmatas Nenocenzētie. Alternatīvā kultūra Latvijā. XX gs. 60-tie un 70-tie gadi (2010) sastādītājs Eižens Valpēters (1943–20...

Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja