Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +7 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

Pasaules pilsoņi, kas paliek pie latviešu valodas

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Alexandre
A
First of all, i like to thank you for this adsense theme. Very nice and good senittg between content and adsense. Nice job. Please continue to upgrade more version. I will be waiting for that.
Ozhiiesetresmiliters
O
0I have had Norton Antivirus forever. But, this year I ssuecribbd for the update, the charge showed up on my visa 3 weeks later, but I had no updates on my computer. I had to stop the charge on my credit card. Now I consistently get notices that I no longer have Norton protection; but I do not trust them any more.
Reza
R
MS has been trying to do app stoers for years now (Digital Locker, for example) Usually through some partner, with very simple schemes (i.e. certainly nothing like transparent, rebootless installs).The fact that everyone is now used to app stoers might make theirs work this time.
Iffa
I
Hi,I just added the secondary menu to a child theme I am denepolivg for twentyten. it was good, I liked it, but I want us to get a bit further. You know, the standard way that menu are being passed by wordpress to the template in HTML is using unordered list but I want the menu to be parsed our using , do you know of a way we can archive this in WordPress?
Sveiciens
S
Es aizmirsu pasveicināt arī N., sveiciens Tev! Vēl sveicinu S., A., RI., un D. Lai Jums viss labi! Sargiet sevi! Un sveiciens Jūs sargās!
Princese
P
69 poza ir lūzuma punkts pāra attiecībās, ja divi mīlētāji pārvar šo periodu, kas raksturojams ar dziļu iekšējā nemiera dialektiku, tad turpinājums var novest pie patīkamas kopmītnes vai katastrofiskas implozijas. Bambiņ! Tu esi 69! Man nav vēl 70. Es vēlos neredzēt sevi caur burtu skaidrajiem meliem. Savienosim savus komentāru ķermenīšus un vēl pievienosim 68. gada studentu revolūciju un aizmirsīsim par vecajiem perdeļiem, kuriem nestāv un īgnuma purkšķi lien ārā pat sabiedriskās vietās. Būtu jāiekasē sods par īgnuma purkšķiem, tad varētu atbalstīt visus dzīvotspējīgos savārgušos kūltūristus. Uz svaru zāli, lai seksīgi Jūs būtu! Lai sabiedrība grib Jūs pist un zīst, lai viņa sapņos pēc Jums tvīkst. Gulēt gūgles kokļu gultiņā, smaržīgajā tvītiņā. Ak, Jūs, mazie rakari, vienkārši skaudība, cik nopietni Jūs sevi uztverat. Būtu labāk dzejas dienu atklāšanā palikuši uz brīvo mikrafonu, kur 84 gadīgais Evalds Liepiņš dziedāja - Jūsu suņi ēd mūsu kopējo maizi. Lūk, viņa Enerģija, viņš varētu pisties, ja nesmirdētu, bet tik un tā. Viņš un Bambiņš. Tikai tādu, kā viņu dēļ ir vērts gaidīt brīdi, kad tautā zaigo brīvais mikrafons. Seksu gribu. Starp komentāriem un avīzi, punduru perversijas kultūrista galvā, kāpēc mazo cilvēku nelaiž spēlēties lielo cilvēku smilšukastē? Un lapas krīt un krīt. Arlabunakti, dārgie draugi! Izmantošu iespēju nodot sveicienus saviem mīļajiem, K., AA., R., E., Aus., Du., B., Un pāri visam Z. Tāda sistēma? Nu sapratāt?
Kalniņa
K
1. Bibliotēkas modernizācija. – Digitalizācija - vienotība elektroniskajā sistēmā. 2. Bibliotēkas struktūra, pamatfunkcijas, prioritātes un attīstības stratēģija. 3. Vēsture – Jaunlatvieši un bibliotēka pirmsākumi Latvijā. Grāmatas un grāmatnieki. 4. Kritērijs lasītāja statusa ieguvē. Izremontētas telpas, nepieejama elektroniskā kartiņa. 5. Ražotājs, pārdevējs, konkurents – patērētājam, kuram pastāv alternatīvas izvēles, vai kā zināšanu monopolists – zināšanu bada cietējam. Ekonomiskās, politiskās teorijas? 6. Bibliotēkas preskriptīvais mods/ deskriptīvais mods. Tas ir – preskriptīvi – rūpējoties par to kā vajag un kam būtu jābūt, netiek ņemts vērā – deskriptīvi – tas, kas ir. Vēsturiskais diskurss latviešu kultūras preskriptivitātē, kas noved pie telpu remonta, bet lietojuma nejēdzības. 7. Bibliotēkas saistība ar Universitāti un Kultūru. Bibliotēkas saistība ar grāmatu veikalu un skolu. 8. Kultūras mantojuma saglabāšana/ modernizācija/ komunikācija ar sabiedrību. 9. Bibliotēkas loma mūsdienu e-vidē. Interneta faktors. Kā vieds meklētājs, kurš palīdz, vai kurls uzpūtīgs viszinis ar novecojušām zināšanām? 10. Bibliotēkas pašizpratne, prezentācija ārpusē. Intervijas socioloģiskās metodes. 11. Grāmatu iepirkuma, saglabāšanas, izsniegšanas stratēģijas. Bibliotēkas fonda uzturēšanas pamatuzstādījumi. 12. Augstās kultūras relikti Bibliotēkā, mūsdienu zemās kultūras kontekstā. Horizontālā zināšanu nodošanas shēma pretstatā vertikālajai shēmai. 13. Cilvēks, kurš spēj lasīt svešvalodās – krievu, angļu, vācu, franču, spāņu, ķīniešu, ebreju, u.c. – nav spiests saglabāt savu atrašanās vietu zināšanu matricā, kuru piedāvā institucionalizētā bibliotēka, universitāte, vai kultūra. Ko iesākt bibliotēkai? Vai bibliotēku sagaida valsts loma? Vai tā ir kā novecojusi profesija – plostnieks, mašīnrakstītāja? 14. Latvijas bibliotēkās ir ļoti šaurs specializētās/ profesionālās literatūras klāsts, un nav iespējams veikt pētījumus nerunājot, protams, par to, ka tikai izmantojot literatūru latviešu valodā, bet izmantojot literatūru, kas pieejama taustāmā (papīra) veidā Latvijas bibliotēkās. Tiesa, ka tās piedāvā e-resursus un iespēju lasīt ārzemju bibliotēku e-piedāvājumu. 15. Arguments, kādēļ būtu svarīgi padomāt par lasītāju, pirms domā par rakstītāju, izriet no apstākļa, ka, ja cilvēks vispirms nelasa, tad nav nozīmes apstāklim, cik lieliskas vai brīnišķīgas grāmatas tautas valodā ir sarakstītas, jo nav lasītāja, telpa ir tukša. Bet kāpēc vispār lasīt? Ja nu lasa un tomēr tik un tā nelasa tautas literatūru? Kā pozicionēt lasītāju? Kultūras darbinieku negatīvais piemērs. Kāpēc negatīvais? Tādēļ, ka tie paši prasa sev, nevis ļauj, lai tauta prasa viņiem, vai valsts piešķir. Par ko tas liecina? 16. Lasītāja statuss – Rīgas Centrālajai Bibliotēkai nepastāv kāda nebūt lasītāju veicināšanas programma. Lasītājiem ar ilgāku reģistrācijas datumu neizsniedz tiesības uz jaunākajām grāmatām reģistrēties bez rindas, vai lasītājiem ar lielāku izlasīto grāmatu skaitu, vai pirms termiņa nodoto grāmatu skaitu, nepienākas atlaides par nokavētu termiņu. Bibliotēka saglabā stingrus vienlīdzības principus – visiem vieni noteikumi un pienākumi. Kādēļ tā? Izveidot interviju ar dažādiem jautājumiem, intervēt bibliotēkas personālu, dažādos izejas punktos. 17. Tātad prioritāte nav kāda nebūt mārketinga stratēģijās pozicionēta pieeja – jo vairāk pērc, jo vairāk vari nopirkt, un mēs tevi laipnāk apkalposim. 18. Pastāv labākās grāmatas balva, grāmatu izstādes un dažādas citas izstādes. Kultūru/kultūrai. Bibliotēku/bibliotēkai, grāmatu/grāmatai. Loģiskās argumentācijas aplis. Kāpēc, kam, kā? 19. Kādas stratēģijas paredz lasītāja piesaisti? Kā šīs stratēģijas darbojas, ne vien uz papīra. Piemēri, kuri strādā uz papīra. – Helsinku piemērs. Konkursi lasītājam. Lasītāja statuss bibliotēkā. 20. Iniciatīvas nākotnei. Lasītāju konkursi, referāti, atvērti grāmatu pulciņi. 21. Grāmatu maiņas punkta nelietderība un funkcionālie mīnusi, kas padara lasītājam padara neērtu Bibliotēkas pamatdarbu. Lai gan maiņas punkti ir lieliski tomēr. 22. Grāmata kā novecojis datu nesējs? 23. pastāv radošie vakari, tikšanās ar dzejniekiem, rakstniekiem un citām radošajām personībām, un tas ir lieliski. 24. Bibliotēkas saglabāšanas fakts, Ļeņins, Markss, ko un kādēļ iepērkam, ja iepērk to, ko tauta prasa, vai to, ko Universitāte prasa. Uzvedās kā horizontālais zināšanu sniedzējs, sniedzot vertikālās zināšanas, nav ko sniegt, Bibliotēkas šizofrēnija. 25. Bibliotēka, muzejs un arhīvs. Grāmatu dedzināšana, bibliotēku likvidācija, makulatūra. Atbildīgās personas? Stratēģija? Patvaļa? 26. Vai Bibliotēka nemēģinot atbrīvoties no novecojušajām grāmatām, atbrīvojot vietu jaunajam nepārspīlē ar apjomiem un tempiem, un iespējams, ka nu jau ir laiks rīkoties pretējā virzienā? Aicināt cilvēkus ziedot grāmatas, kuras iztrūkst bibliotēkas fondos? 27. Prioritātes laikā, kad var šķērsot robežas, gan valodiskās, gan kultūras, gan tautas? Kā veicināt? Kā saglabāt? Kā iesaistīt? 28. Izdevējdarbība un valsts iniciatīva. Atšķirības, kāpēc neizdod krievu literatūru? 29. Ja nav piedāvājuma cilvēks ņem to, kas ir, ja ir tad arī to, kas ir, bet, ja nav piedāvājuma. Kas ir pirmais piedāvājums vai pieprasījums? Apgaismības dialektika, Iluminācijas. Modernisms. 30. Ko nozīmē, digitalizācijas process, vai tas nav cita veida zināšanu monopols – kas var atļauties pirkt, tas var lasīt? 31. cik daudz pasākumu, kā „Ideju fabrika” norisinās pieaugušajiem lasītājiem? Kur lasītājam nelasa lekciju, vai priekšlasījumu, vai sarunu ar dzejnieku, bet, kur pamatā ir lasītāja attiecības ar grāmatu? 32. Ko nozīmē šāds zudums? Reorganizētās struktūrvienības 80 989 0 17 917 63 072 -17 917 33. Kāpēc nekur nav minēta finansējuma problēma papīra lasītāja kartīšu maiņai pret elektroniskajām lasītāju kartītēm? 34. Kādēļ ir tik zems apmeklētības līmenis RCB mājaslapai? 35. Noslēdzot 2011.gadu, RCB un filiālbibliotēku kopējo krājumu veidoja 766 335 informācijas nesēji (krājuma rādītāju dinamiku pa RCB struktūrvienībām skat. pārskata pielikumā Nr.1.-3.) par summu 2 190 014.21 LVL (par bilancē esošajiem 707 457 eksemplāriem). Salīdzinot ar krājuma apjomu gada sākumā, tas samazinājies par 80 910 vienībām. Kur tās ir palikušas? Pārsteidzoši dzīvi daļa radošo darbinieku, viens otru atbalstīdami rok sev metaforiskos kapiņus. Brigādes strādā augu diennakti, uzpošot un izgreznot zārciņus, grimējot un sagatavojot līķīša korpusu. Var vienīgi apbrīnot tādus personāža kā „Jana Egle” un „Aivars Eipurs”, ne viņus vien. Piemēram, „Mairai Asarei” derētu atcerēties, ka piemērs ir vienīgi ilustrācija, nevis pietiekams arguments. Un pietiekams arguments ne vienmēr pieprasa sevi atspoguļot piemērā. Protams, ir noderīgi un iejūtīgi pret sarunbiedru piemēru sniegt. Skaistu punktu piebalso „Zirnis” (Egīls?). Neviens no „Jums” neieklausās problēmas uzstādījumā, kā to saredz "Jūsuprāt" (lai gan varbūt „neprāt”) „pretējā” puse. Kādēļ neieklausāmies viens otrā? Liānas Langas redaktora slejā/sejā, kas lasāma nupat iznākušajā "Latvju Tekstu" rudens numurā, pieminēts mazais cilvēks. „Nav mazu valodu un mazu tautu - ir tikai mazi cilvēki”. Tādēļ un ne tikai izvēlos nostāties anonīmiķu rindās (absurda karā pēc skaidrības?). Neko vairāk kā mazo cilvēku sevī neloloju. Esmu pieticīga kaut, piemēram, pret Laika kritērijiem. Vai tad mūs visus, vismaz sākumā un galā, nevieno mazā cilvēka karogs? Mēs, abās pusēs aplim, esam tikai fons, pelni, ko aizslauka vējš. Kuru no mums atcerēsies pēc 100 gadiem? Pēc 1000 gadiem? Vai tomēr nevar izspraukties cauri aiz šķituma, salīdzinājuma un dalījuma? Latvijas kultūras situāciju kā lakmusa papīriņš prezentē apstāklis, ka kultūras darbiniekiem pašiem nākas darīt. Nezinu, vai tā ir iecere uzsākt krusta karu pretim Statusam un Finansējumam? Jauns Piepildījums. Ceļš uz latvju kultūras at-sākotni? Vai to kultūras ķermeņa smadzeņu vietā nevajadzētu darīt rokām un kājām? Tautai pieprasot un valstij dodot? Kaut kāda līdzība ar situāciju, vienkāršojot, kad Dekarts izmantoja Dievu kā līmi starp objektu subjektu, tad Dievs pats kļuva par objektu, kas ļāva ar laiku viņu nomirdināt. Arī kultūras darbinieki iesaistoties (vai kultūras darbinieki (tās (leģitīmie?) pārstāvji) (negribīgi, ne tik ļoti negribīgi, neitrāli, gribīgi) kopā ar kultūru tiek iesaistīti? Lūk, jautājums!!! Pārfrazējot Vai kultūra ir aktīva vai pasīva savā lomā izvirzot savus aizstāvjus, un vai tie ir aktīvi vai pasīvi, darbojoties kā cita interesēs? Kā interesēs?) „pasaulīgajās” aktivitātēs diskreditē to, ko viņiem, iespējams kļūdos, vajadzētu prezentēt, ja raugās no nacionālās kultūras „koncepta” viedokļa. Kādu „konceptu” vispār pārstāv latvju kultūras darbinieki? Vai vispār viņi ko pārstāv? Un ja pārstāv vai „konceptu”? Vai viņi pārstāv vienīgi paši sevi? Vai viņi grib uzcelt tiltu uz pagātni, un iet ciemos draudzēties pie jaunlatviešiem un latvju klasiķiem? Gozēties vecvecvectētiņu/māmiņu slavas saulītē? Bet reizē apzināties „postmoderno stāvokli”(nu vai vienalga, pašreizējo situāciju)? Sevi attieksmē, rīcībā, atbildībā, reputācijā, savā ideoloģiskā dzinuli? Vai latvju kultūras darbinieki nodarbojas ar pašrefleksiju – kā, ko, kam, kādēļ mēs darām? Vai tomēr „Kas?” ir svarīgākais jautājums? Vai ir jābūt tā, ka paskatoties uz kultūras darbiniekiem, visai sabiedrībai būtu skaidrs, lūk, TAS, un jautājumi vispār nerastos? Nedrīkstētu rasties? Un reizē ar jautājumiem anonīma kritika? Tomēr jautājumi ir radušies, dekonstrukcijas process ir uzsākts ( kaut vai no pašu kultūras darbinieku puses, lasīt – „Latvju Teksti” Nr.9., Guntis Berelis, „Nāves triumfs”) un ir tikai laika jautājums, kad kapiņš tiks aizrakts. Nav skaidrs, kas ir kapracis, bet Laiks ir ar viņu un viņā. Ceru, ka pirmā aizmirstībā netiks apbedīta kultūra, bet farizejiskajie darboņi ar tās vārdiem uz lūpām. Jā, kādi gan būs to pēdējie vārdi? Kāds bija pirmais vārds? Un pirmais vārds latviešu valodā? Kas tā par situāciju, kurā atrodas Latvija? Kad daudzas skolas un bibliotēkas reorganizē un grāmatas ved „ciemoties” makulatūrā. Kādas ir perspektīvas? Cerība, ka, piemēram, Latvju Teksti iznāks biežāk kā 4 reizes gadā? Kas tas ir, ko esam/t sākuši darīt, tik paštaisni apzinoties, ko un kā? Varbūt mazliet paškritikas arī nekaitētu. Būšu ļoti pateicīga par šī milzum paštaisnā komentāra kaut cik racionālu un saprotamu kritiku. Nebūt ne visi kultūras darbinieki ir uzsēdināti uz Finansu un Statusa narkotikām. Protams, daudzi ir pelnījuši, ka viņus atbalsta, īpaši jau vecāka gadagājuma, un varbūt paši jaunākie. Kādēļ sabiedrībai nemitīgi tiek skandināts -„Jums ir pienākums atbalstīt!” Šāda stratēģija vairumu padara tikai kūtru un naidīgu. Daļa ir neticīgie tomi, kuriem jāparāda, ka ir kaut kas, ko ir vērts atbalstīt. Un sekulārajā laikmetā, kad pār garīgo sfēru dominē tirgus vērtības, un māksla arī kļūst prece, vismaz daļēji leģitīma šāda prasība šķiet. Vai tomēr nešķiet? Un, kurš atbalstīs mazo cilvēku, lasīšanas tieksmi un kultūr(d)ziņu? Kad vispār lasītājs ir bijis vairāk kā anonīms patērētājs? Un, kas mūsdienās ir rakstnieks, kultūras darbinieks? Dažreiz liekas, ka bērniņš prasa, vecākiem man vajag šo rotaļlietu! Kādēļ? Gribu, gribu, gribu! Un Izplūst asarās. Vajag, jo gribu, gribu, jo vajag. Bet paskaidrot un parādīt kāpēc var retais, un starp tiem skaļākajiem finansējuma prasītāju viņu nav. Pagaidām nav vai principiāli nav? Pēc visiem šiem kultūrteorijas mežģiem. Kapi. Galapunkts?
Jana Egle
J
"Neviens no „Jums” neieklausās problēmas uzstādījumā, kā to saredz "Jūsuprāt" (lai gan varbūt „neprāt”) „pretējā” puse. Kādēļ neieklausāmies viens otrā?" man gan gribētos konkrētāk - ko tieši jūs pārmetas man un pārējiem minētajiem diskutētājiem? manuprāt, es uzdevu vairākus diezgan konkrētus jautājumus. tieši ar mērķi - ieklausīties. mēģināt sarunāties, nevis uzklausīt tekstus, kuri neskar literatūru, bet personības. nevienu adekvātu atbildi nesaņēmu, tāpēc šo augstāk minēto pārmetumu (sk. citātu) uz sevi neattiecinu P.S. liels paldies par apbrīnu, bet nevajadzēja. gaidu sarunu un priekšlikumus, pārdomas nevis apbrīnu.
  • 3
  • 3
Maksātnespējīgais Bambiņš
M
Nav galapunkts, bet rītausma. Komentāru maršs. Realitātes starts uz multenītes planetāriju. Viens, divi, trīs un tu esi brīvs! Rakstiet, lai pārtrauktu institūciju un hegamoniju Robotu armiju Apnikuma galaktiku Karotīti ar medu Ar lakricu Ķirbi ar vielām un bez gāzes krāna Kurā vietā ciemojas mēness ja ir pilnmēness Tieši mērķī medī mērkaķi Visu dienu dzīvs! Dzīvs Lāčplēsis vienmēr dzīvs Lāčplēsis Limitists Melnais Karogs Brīvība
  • 1
  • 1
Zirnis Aivaram un Mairai
Z
Skatos, patīk jums tomēr ar tām anonīmajām vējdzirnavām karot. Tikai neaizmirstiet, ka to spārnus griež tas vējš, kas nāk no pēcpuses ārā, tāpēc šīs cīņas vienīgais iespējamais rezultāts ir slikta dūša. Anonīmi komentāri ir jāignorē nevis jāņem vērā.
Opiņā
O
Zirni, alkohola pārdozēšana saulainā vasaras rītā dažkārt arī noved indivīdus pie sliktas dūšas, nemaz neiesaistoties diskusijās. Ignorēt anonīmos komentārus ir skaista apņemšanās, tikai kā tas jums izdosies, gribētos to no malas vēl savā atlikušā dzīvē pavērot.
  • 3
  • 1
Jana Egle
J
nerimstoši uzbrukumi tiem, kuri dara (raksta, organizē, izdod, aizstāv, diskutē par, izglīto utt.) no tiem, kuri nedara. gribu palūkoties no šādu komentētāju puses. no aizrādījumiem par mūsdienu latviešu literatūras it kā zemo kvalitāti izriet jautājums - un ko tad darīt? apturēt rakstniecību vispār? vai tomēr atbalstīt procesu dažādos pieejamos veidos, tādējādi veicinot kvalitatīvākas, veiksmīgākas literatūras rašanos? kurš no šiem variantiem šeit sastopamajam izglītotajam komentētājam šķiet īstais?
Akcija
A
Vienu dienu, visi Latvijas rakstnieki un dzejnieki - piesēžaties pie komentāru rakstīšanas vadošajos interneta portālos un katrs uzrakstiet pie katra nopietnāka raksta kādus 10 komentārus, nu tā, lai visi var redzēt, kā būtu pareizi tos rakstīt.
  • 6
  • 2
Hipopotamu ienaidnieks > Janai E
H
Ir jārunā par Latvijas nācijas solidaritāti nevis savām galmu rakstnieku aizskartajām "jūtiņām". Jārunā par to kas mūs visus šajā zemē vieno, nevis šķeļ:) Jāskaidro "pendžām" pasaulē notiekošās pārmaiņas. Jāatmasko tos, kas cenšas sanaidot un polarizēt LV iedzīvotājus. Jānomaina LTV vadība uz profesionālāku un pilnībā jārestartē "Panorāma" un "100gr. kultūra". Vienu vārdu sakot - jums nevis pabalstus jāprasa, bet mums visiem acis jāatver!
  • 2
  • 3
Jana Egle
J
un jums ir sajūta, ka ar šādiem komentāriem, kā jūsu 14:19, jūs veicināt šo mākslinieku rašanos? ja literāti nedrīkst apspriest komentētāju izteikumis, kāpēc komentētāji drīkst literātus pat personiski apvainot un aizskart? visi ir vienlīdzīgi, bet daži (šie anonīmie komentētāji) vienlīdzīgāki? man būtu lūgums neizplūst demagoģijā, bet mēģināt atbildēt kaut uz vienu no manis šeit uzdotajiem jautājumiem. protams, vislabprātāk šeit redzētu kādu tālākās darbības ieteikumu literatūras attīstībai, par kuriem runāju 13:12. kaut vai tīri ideālu līmenī, neviens jau negaida profesionālus traktātus. kāda ideja, kāds pozitīvs ieteikums. tā no sirds domājot par mūsu tautas un kultūras tālāko pastāvēšanu.
  • 3
  • 2
Hipopotamu ienaidnieks > Janai E
H
Dariet savu darbu un neraizējieties. Ja paveiksies, jūs arī paslavēs, ja nē, tad neko darīt. Bet kritiķus un anonīmos komentētājus gan vienureiz par visām reizēm liekat mierā. Viņi nevienu mākslinieku nav radījuši, pašiem jums par tādiem ir jārodas.
  • 4
  • 3
Jana Egle
J
precizēju - teikums par "dara" un "nedara" manā komentārā attiecas tikai un vienīgi uz literatūru. tie, kuri dara kaut ko literatūras attīstības labā vai tie, kuri nedara neko tās labā.citas darbības jomas neattiecas uz šo sarunu. par tām šeit neizsakos.
  • 2
  • 3
Jana Egle
J
es jautāju pavisam ko citu - ko jūs, nesaprotamajā opozīcijā atrodošies komentētāji, iesakāt darīt, lai latviešu literatūras kvalitāte uzlabotos? konkrētas vīzijas, lai mainītu pašreizējo, jūsuprāt, nelāgo situāciju, kurā latviešu literatūra ir nekvalitatīva un nevienam nevajadzīga. ne ar pušplēstu vārdu neesmu minējusi kaut ko par pareizo vai nepareizo. runāsim taču reiz par lietu.
  • 2
  • 3
Hipopotamu ienaidnieks > Janai E
H
iesaku Jums sākt ar paškritiku. Jā tāda Jums parādīsies, arī rezultāti neizpaliks. Nu nespējam mēs, anonīmie, klusēt par šodienas rakstnieku haltūrīgajiem tekstiem, tas nebūtu godīgi pret sabiedrību. Turklāt katrs mēs kaut ko daram. Un kā jums, Jana Egle, vispār prātā var ienākt, ka tas ko darāt jūs, ir jāuzskata par darbu, bet tas ko lūk daru es - nē!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Kā tas nākas, ka viens ir pareizais un otrs nepareizais. Jums ir jāsāk ar domāšanas un apziņas paradigmas maiņu lai iekļautos šajās diskusijās, savādāk nekur uz priekšu netiksiet un atkārtosieties vien kā tāda veca Bela-korda plate (ļoti centos novaldīties nepateikt jums ko rupjāku, bet laikam izdevās) No kritikas nav jāvairās, uz to nav jādusmojas, no tās vajag mācīties un ņemt to vērā. Kritika ir ļoti vērtīga tiem, kas vēlas sasniegt virsotnes.
  • 4
  • 3
jumors
j
Bet nu var gan iecikloties! Perfekta doma par naudas pielietojumu- un ko tur saredz jautrie komentētāji? Es patiešām domāju, ka literatūra vai nu uzrunā vai to nedara. Bet vispirms taču tas ir jānoskaidro - pamēģiniet kādu uzrunāt literāri, nenopērkot kaut vai papīru! Murmulim, kurš tur brēkāja par dzejnieku vārdiem, laikam neviens nav skaidrojis, ko nozīmē pseidonīms un kā to lieto. Skarbi....... Un vai citās kultūras jomās mums šobrīd ir Rainis vai Blaumanis? Jautājumiņš nopietns, atbildes pagaidām nav - to dod tikai laiks!
ehee
e
Lasu, lasu, domāju "kur ir?"... Vēl nav... Lasu tālāk "Kur ir?" Jau sāk likties, ka nebūs. Bet tad vēl mazliet un te nu tas nāk, kārtējais naudas pieprasījums, pompozā pļāpāšanā un asarās par latviešu tautu iepakots... :) Vecīt, ja latviešu valoda nav nevienam vajadzīga - nav vērts to mākslīgi pie dzīvības turēt! Mēs to marsiešiem nodosim vai kā? Jaunlatviešiem pat sapņos nebūtu rādījies, ka ar varu būs jāveido letiņu literatūra, jo neviens to nelasa, betir "jāatīsta latviešu valoda". Liecies tak vienreiz mierā! Latviešu māksla un literatūra vislabāk attīstīsies, ja par to no nodokļu siles nemaksās vispār! Tas ir vēsturiski pierādījies fakts, piedevām visā pasaulē. To pierādīja arī nesenā krīze, kad kultūras dzīve Rīgā pirmo reizi pēcpadomju vēsturē sasniedza gandrīz vai Eiropas metropoles cienīgu kvalitāti. Tikko kā valsts sāk caur "kultūras darbiniekiem" dalīt piķi, - tā visam beigas. Siles dzejieki tā tik pa krogiemto visu nodzejo. Īsāk sakot, izdalīt naudu skolām!
Dullais DAUKA
D
kviecēji pret savu valodu, kultūru ir jūdasi, kuriem skaudība ar sātana palīdzību izpreparējusi dvēseles. vai arī piektā kolonna, kas palīdz sagatavot Latvijas bojāeju. lai kas jūs nebūtu - jūs tiksiet aizslaucīti vēstures mēslainē ar visiem saviem smirdīgajiem komentāriem, jūs, anonīmie salašņas'(RIJ SAVAS ASINIS UN AKMENI RIJ LĪDZ UN ASTI LUNCINI - TU PELNĪJUSI ESI (Belševica))
Gudrais Suns
G
atkal aklais naids ir pacēlis savu galvu. Tas atgādina kaut kādus diktatora laikmetus.
  • 4
  • 1
Eipura kungam
E
Nu varbut nevajag to Hermani piesaukt, ja? Lai viņš par sevi atbild, bet jūs atkal par sevi. Cik naudas cilvēki gatavi maksāt par biļetēm uz Hermaņa izrādēm Austrijā un Krievijā? Uzlieciet Jūs saviem darbiem arī - 50 Ls par gabalu. Un tad tirgus visu sakārtos.
Jana Egle
J
ārprāts.. lasot šos komentārus, tiešām uzvēdī kaut kādas pasaules gala priekšnojausmas. nu, vismaz latviešu tautas gala. neticu, ka vēl kaut kur pasaulē ir cita tāda pati tauta, kura tik ļoti ienīst tos, kuri cīnās par savas tautas un kultūras pastāvēšanu. nu, neticu un viss.
Agness
A
nav. Citas tādas tautas nav. Esmu mēma lasot šos komentārus. "'..blakus vienlīdz spēcīgi pastāv dažādi viedokļi un neviens no tā nav nomiris. ."' - vienlīdz spēcīgi viedokļi? Ākstaties??? Latviešu tauta ir tā tauta, kura spēs nopelt jebko. Literatūru, šajā gadījumā. Un kam piešķir godalgu? Tam, kur''s aizbraucis, tam, kurš pat nedomāja un neplānoja rakstīt latviešu valodā. Un kāpēc neplānoja? Tāpēc, ka tāds sīkums vien bija- kamēr netika atzīts citur, šeit viņu nemanīja, neatzina un nedzirdēja. Vi'ņu šeit tieši tā pat kā citus vietējā mēroga rakstniekus, nopēla un gremdēja. Tai pat laikā rakstnieks, lieliski parādīja savos darbos, kāda ir Latvišu tauta. Un par to viņš saņem godalgu. :D Bet būtu uzrakstījis viņš šo pašu šeit, tādu darbu, pat neviens nelasītu, jo aizliegtu par to minēt. Bet, nu.. Katrs mēs redzam vienās un tajās pašās rindās, dažādu tekstu.
  • 0
  • 0
Labvakaram
L
Nu kā tad Eipurs un Egle nebrauc, un kā vēl virsū brauc, maigi un strutaini
  • 2
  • 4
Labvakar - Vārdam
L
Nu, gluži jau tā nav, ka visi. Eipurs nebrauc. Jana Egle ne tik. Lai nu rodeo cīņas paliek tiem, kam kaislība tāda. Kultūras darbinieks neesmu, bet ar tulkošanu nodarbojos, tāpēc mana rūpe - vairāk par valodu. Negrasos gan pastardienas bazūnēs pūst, un arī tas tiesa, ka neba nu visi dzejnieki un rakstnieki tik balti un pūkaini šajā ziņā, tomēr kopumā fakts, ka stāvoklis ir bēdīgs un ka kultūras lauciņā nodarbinātie kaut kā tomēr mēģina to kopt. Tāpēc arī teicu, ka "pievienojos viedoklim", jo par to jau tas bija. Un vēlreiz par "virsū braukšanu": tas, ka "visi tā dara", jau nav arguments. Ir vērts pamēģināt citādi!
  • 5
  • 3
Vārds
V
Nu brauc te visi uz visiem, kā atrakciju parkā, tādi jau ir te tie spēles noteikumi. Ja jau smiltis pašam vēl nebirst, tad to ir vērts zināt, lai saprastu īsto komentāru jēgu. Nu nebūs interneta vide nekāda iesvētību ballīte. Īstais asums parādās rodeo cīņās. Un par kultūras un izglītības līmeni labāk paklusēsim, ne tu ne es to nepateiksim, kurš tas kuram īsāks vai garāks, katram sava kompetence...
  • 1
  • 1
Labvakar
L
Par autoritātēm būtu atsevišķs stāsts - vai tas ir labi vai slikti, ka tās pagaist. Temats citai diskusijai. Šeit es vairāk domāju ko citu: neatkarīgi no tā, kādas autoritātes atzīst vai neatzīst, elementāri uzbraucieni argumentu vietā liecina par zemu kultūras līmeni. Un, starp citu, pats jau vēl tik vecs neesmu, lai smiltis birtu... :-)
  • 4
  • 1
Labvakaram
L
Maz ko bērnībā mums mācīja, laiki nāk un iet, jaunā paaudze arī vēlas ieņemt savu vietu, tur neko nevar padarīt, arī kultūra mainās, neviens vairs nekniksē autoritātēm, jo tādu nemaz nav...
  • 1
  • 2
Labvakar
L
Hm, jā, interesantas "diskusijas" te šovakar gan te, gan pie Naumaņa raksta... Ne visam piekrītu no Eipura rakstītā, bet Janas Egles komentāram gan 100% pievienojos. Ironiski, ka apspriešana notiek "KULTŪRAS dienā" - man bērnībā par kultūru kaut ko citu mācīja...
  • 3
  • 3
Eipuram, tas kurš no sevis viszini
E
Neuzdodaties Aivar Eipur te par skolotāju. Pārāk daudz esat no sevis sadomājies. Es arī atļaušos jūs pamācīt respektēt savādāku viedokli. Būs vien jums lēnām jāsāk pierast pie redzējumu dažādības interneta vidē, neko tur darīt. tādi laiki, he, he.
  • 5
  • 5
Aivars Eipurs>atbildei,kura esot
A
Jūsu atbilde nav no tautas, bet no kādas citas kopas vai vietas.. Papūlieties vismaz atbilstošu niku sev izdomāt, pirms apvainojat cienījamu cilvēku.
  • 4
  • 5
atbilde no tautas Janai Eglei
a
Es jums novēlu 100% tieši to pašu ko jūs man. Sāciet ar sevi un tad turpināsim ar mani. Tādus kā Jūs LV tik tiešām nav pelnījusi, kur vēl maksāt jums nodokļu maksātāju naudu
  • 4
  • 2
Jana Egle
J
es atvainojos, par ko jūs tagad runājat? nedaliet, lūdzu, kultūru pareizajā un nepareizajā. un neinkriminējiet savu attieksmi citiem. lai jums jauks vakars!
  • 5
  • 3
atbilde no tautas Janai Eglei
a
Jūsu aklums un paštaisnums ir apbrīnojams - kāpēc jūs uzdodaties par zinošākiem, kādi jūs patiesībā nemaz neesat. Kas jums ir devis tiesības spriest par to kas ir pareizā LV valoda un kultūra. Ja jūs tā turpināsiet, tad nākošajos 20 gados tiešām visi mēs aiziesim postā.
  • 6
  • 6
Jana Egle
J
es, starp citu, neko nejautāju. un šādu "atbilžu" jau aumaļām dzirdēts un lasīts. jums iesaku samierināties ar to, ka literāti un kultūras darbinieki kā pilntiesīga tautas daļa tomēr turpinās stāvēt par savu valodu un kultūru.
  • 6
  • 5
atbilde no tautas Janai Eglei
a
Pierodiet mīļā Jana Egle pie demokrātijas, kur blakus vienlīdz spēcīgi pastāv dažādi viedokļi un neviens no tā nav nomiris. Latviešu tautai domu, ideju, viedokļu un argumentu dažādība nāk tikai pa labu. Samierinaties ar to, jo nekas cits jums neatliks tā vai tā.
  • 6
  • 6
Laime
L
Ir jāsāk runāt par tām neskaitāmajām izvirtībām, kas notiek rakstnieku radošajos namos un to ka tādu dekadento uzvedības modeli sabiedrībai nav jāuztur. Lai Asare pati maksā par savām orģijām. Ja ir kāds, kuram būtu jāpiešķir nauda, tad tie ir bērni un jaunieši un jādomā kā viņus izglītot un pacelt morāli. Kāpēc neviens no šiem nozombētajiem rakstniekiem par to vairs nerunā?
siikajam
s
Protams ka jārunā arī par sliktajiem ceļiek, jo ja viņi prasa tautai naudu, tad viņiem ir jārunā par tautas sāpi, nevis tikai savām jūtiņām. Kas tur tik neloģisks?
  • 3
  • 3
siikais
s
Taapeec, ka arii rakstnieki savus beernus audzina un skolaas suuta pashi. varbuut tu gribi, lai rakstnieki runaa un ciinaas arii par sliktiem celjiem un mazaam pensijaam? Par ko veel?
  • 3
  • 0

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Mūžībā devies mākslinieks Eižens Valpēters

Ziemassvētku laikā 23. decembrī mūžībā devies mākslinieks nonkonformists, grāmatas Nenocenzētie. Alternatīvā kultūra Latvijā. XX gs. 60-tie un 70-tie gadi (2010) sastādītājs Eižens Valpēters (1943–20...

Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja