Laika ziņas
Šodien
Migla
Otrdiena, 22. oktobris
Irīda, Īrisa, Airisa

Jaunās režijas vilnis Latvijas teātros. Intervija ar Valteru Sīli

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Antthonniio
A
how funny about your Chloe climbing out and winihng at the gate to get back in! Some dogs are lovingly silly.@theLady (love the pseudonym) - had Shiloh in a 6 ft pen once when vet came to inspect property and care; coming around front of house she observed, "There's a dog on the roof." Yep, Shiloh was on the roof! Thank God everyone in the neighborhood knows and watches out for him :). Mami and Chloe have had no more incidents to date.....
Adam
A
Saya butuh tas bacpack untuk notboeok ukuran 11,6 inc. tas rocker Adidas 303 berapa harganya & bgmn pembeliannya. Apakah bisa lihat langsung di outletnya, outlet letaknya dimana? tx
Martin
M
You are so awsoeme for helping me solve this mystery.
Shekhar
S
I very much appreciate Melissa's atttiude expressed as: I have just tried to stay open to the opportunities that appear for me. With that approach, I would say I just have a goal of climbing honestly and honorably and respecting the mountains and the people in the places I travel. I would also love to help inspire people to try things and chase their dreams.
Marī - komentētājam 21:13
M
Jā, neviens režisors nevar dabūt no aktiera to, kā aktierī nav, to, ko aktieris nespēj. Bet labs režisors atklāj to, ko aktieris var un spēj. Prieks, ka štampošana reizēm izrādās vien aktieru pašaizsardzība/sēdošais streiks, nevis patiesa nespēja.
mīļā Marī,
m
neesmu vēlējies Jūs aizvainot, drīzāk izaicināt uz īsu diskusiju. Ja mēs sāksim sadalīt, atvainojos, kā līķi izrādes veidotājus pa sastāvdaļām,mēs nekurp netiksim. Aktieris IR PAMATMATERIĀLS, lai notiktu jel kāda izrādīšanās. Ar to nevēlos teikt,ka jāvalda chaosam, kurā katrs pūš un sten kā vien ienāk prātā. Bet, ja Jums ir bijusi iespēja būt teātrī ne vien no skatītāju zāles puses, tad Jums ir arī priekšstats, KAS tur notiek vai ne-notiek. Man tomēr patīk tie Eduarda Smiļģa iedibinātie pamatprincipi un teātra izrādīšanas shēma, būve, karkass, vai vēl kā citādi to dēvēsim, kur vienā no pirmajām vietām ir ANZAMBLIS. Ansambli veido aktieri- mākslinieki,kuru varēšana izpaužas gan kā lieliska atmiņa, fiziskie dotumu, nervu sistēma, personība jeb dzīves pieredzes uzkrājumi,ko savkārt ietekmē daudzi citi apstākļi,kā, piemēram, teātra vadības attieksme, lomas dabūšana vai nedabūšana, ģimenes stāvoklis,iztikšana un katrā gadījumā arī mūsu sabiedriski-politiski-kulturālā iekārta... Šeit vairākkārt pieminēta leģendārā Māra Ķimele. Tikai neizmērojami lielmanīga režisore var atļauties vienlaikus iestudēt Čehova "Trīs māsas" JRT un "Jāzepu un viņa brāļus" Nacionālajā teātrī.Kādi panākumi? Pirmkārt, "izčakarēti"aktieri. Tos Brāļus redzēju un mans viedoklis ir īss: Ja ne vienam šajā brīdī šis konkrētais darbs nav pie sirds, nav nekas ar to pasakāms, tad nevajag ņemt repertuārā. Kas no tā cieta vissāpīgāk? Ķimele? Varbūt, ka arī, bet aktieriem bija jāapgūst ārkārtīgi grūtais, piesātinātais Raiņa teksts, jāiedzīvojas savos tēlos, jātop pēc tam kritizētiem,lai gan DIŽENIE viņus ir piesmējuši. Režisora darbs nav, piemēram, ieviest Blaumaņa darbā DIVAS Kristīnes- tā ir tikai forma un viens no klātpienākušajiem- jaunajiem štampiem, shēmām,kas nav ne ar ko labāks par vecajiem, iedibinātajiem, sapelējušajiem. Ja režisoram NETĪK autora darbs, nav pieņemama autora estētika, tad lai viņi rada savus jaundarbus un apliecina savu laikmetīgumu, neķērnājot citu paveikto, tai skaitā Dieva un aktieru radīto. Aktieri, saprotams,priecājas par katru svaigu kustību, gaisa plūsmu savā tuvumā, bet, piedodiet, viņiem bieži vien nav ne vismazākās nojausmas, KO ir iespējams panākt, ja režisora pirmais darbs nebūtu dekonstruēt pirmavotu. Pašlaik tā ir tāda kā ir. Uzbrukumu,kuru vajadzētu veltīt AKTIERIEM atsevišķi, es neatbalstu. Tad runāsim par teātra mākslas komponentiem un to savstarpējo mijiedarbību.
  • 4
  • 0
Marī
M
"Osedžas zeme" ir ļoti, ļoti kvalitatīvs režijas darbs un darbā ar NT trupu Sīlis spējis šķietami neispējamo - trupu, kur vairums aktieru mēdz visai kokaini atražot savus 2-3 štampus, pārvērst par radošu, dzīvu komandu.
mīļā Marī,
m
vai ir tik grūti vienam labu teikt, otru nenoliekot? Vai nekļūdījāties štampus skaitīdama? Pat kazlēns mācēja skaitīt līdz 10. Neviens režisors nav tas Kungs, ar aktieriem,kuri nespēj, tik pakaļu ( bikšu) var pārplēst.
  • 2
  • 0
[email protected]
g
V.Sīlis - režisors: LEĢIONĀRI. Diskusija ar kaušanos (tuvākās izrādes 7.-10 okt Ģertrūdes ieals teātrī, 13.oktobrī Sanktpēterburgas teātrī Baltijskij dom, Krievija). V.Sīlis - aktieris: SVĒTCEĻNIEKS (tuvākās izrādes 1.okt Jelgavas Studentu teātrī, 15.oktobrī Permas akadēmiskajā teātri, Krievija), KOLPERTA KUNGS (tuvākās izrādes 25.sep un 28.okt Ģertrūdes ielas teātrī)
.;,;
.
Sīlis nav filosofs, bet tantes līmeņa pļurkstētājs. Kas notiek ar balvu pasniegšanu jaunajiem režisoriem - jau redzams no Meikšāna, kam sakāpis galvā tā, ka jābrīnās. Viņa eksperiments ar Grokiju (Egoisti) bija 1.kursa darba līmeņa kapostnieks, neprofesionāls tieši režijas ziņā - nespēj savākt labu dramaturģiju. un visam kritiskajam par Hermani var tikai piekrist, kaut arī Oblomovs ir brīnišķīga izrāde, manuprāt.
***
*
Ja režisors būtu labs, tad viņš stradātu JRT. Tādu režisoru-filozofu ir pa pilnam.
!
!
Paldies! Jā, par Māras Ķimeles daiļradi pēdējos gados arī varētu daudz diskutēt. Arī par to, ka Hermanis Rīgā mēdz haltūrēt. Ne jau tikai "Oblomovs", arī "Oņegins" manuprāt ir pabriesmīgs. Tomēr pieļauju, ka mums ir cerības uz vēl kādu Alvja Hermaņa šedevru tieši Rīgā tad, kad viņam kopā ar JRT atkal vajadzēs radīt kādu izrādi vadāšanai pa ārzemju festivāliem. Pēdējā tāda laikam, ja nemaldos, bija "Klusuma skaņas". Tātad drīz varbūt būs atkal.
  • 7
  • 1
jautājums
j
Es arī piekrītu ! komentāram. Un , laikam, esmu vēl daudz kritiskāks par JRT ...Jo Korifejs un Metrs dzimtenē haltūrē bezbožno, pa īstam viņš ieliekas ārvalstu izrādēs. Tur ir cita kvalitāte, bet šeit arī ar brendu var izbraukt. Un ja teātra kritika Oblomovu, kas, manā ieskatā , ir viena no visvājākajām Hermaņa izrādēm,ko esmu redzējis, pasludināt par etalonu...Varu tikai brīnīties! Un par Ķimeles darbiem... Bet par konkrēto jauno režisoru...Talantīgs zēns, ar režisora potenciālu, ja, protams, nav uzrāvies uz bezcerīgas dramaturģijas. Un Rubenis būs muļķis, ja vienas neveiksmes dēļ ,nedos čalim vēl iespēju. Bet par to balvu došanu jaunajiem censoņiem...Pirmkārt ,tā ir balvas vērtības degradēšana, otrkārt- sīkajiem sakāpj galvā. Un tad pie neveiksmes, un tā ir likumsakarīga un neizbēgama radošajā darbā, viņi lūzt.
  • 7
  • 1
Jāpiekrīt ( ! ) zīmei
J
Lai arī KD tīkami, pa spalvai glaudošie , komentāri, tomēr šeit pateikts daudz patiesības. Pret JRT attiekties pārāk uzspīlēti arī nav nekādas nepieciešamības, jo kas LABS, tas tāds ir arī bez glorificēšanas un glaimošanas.
  • 4
  • 0
!
!
Atļaušos apstrīdēt. Nosauciet vismaz vēl vienu labu režisoru bez Alvja Hermaņa, kurš strādā JRT! Un ar to es nedomāju tās pāris jau pārbaudītās vērtības, kādas ir Māra Ķimele un Gatis Šmits, bet tieši jaunos. JRT lielos vilcienos ir un paliek Alvja Hermaņa autorteātris un man nešķiet, ka viņu kultūrpolitikā īpaši ietilptu plāns atrast kādu citu "smagsvaru", kurš tur tad strādās līdzās Hermanim. Ja runājam par jaunajiem, sevi vēl īsti nepierādījušajiem režisoriem, tad pirms gadiem JRT bija ļauts eksperimentēt tādiem arī toreiz par Latvijas teātri nākotni pasludinātiem "jaunajiem" kā Andrejs Jarovojs (LV), Elīna Cērpa (Maigums). Kur viņi ir tagad? Un bez viņiem vēl tur ļauts ekspirmentēt režiijas lauciņā pašiem JRT aktieriem, piemēram, Maijai Apinei, Lienei Šmukstei, Varim Piņķim. Tā vien šķiet, ka vienīgais nolūks, laižot pie darba JRT citus režisorus, ir aizpildīt repertuāru un nodarbināt trupu laikā, kas paliek brīvs no tiem pāris paša Alvja Hermaņa jauniestudējumiem gadā, kā arī no Alvaj Hermaņa agrākajos gados iestudēto izrāžu spēlēšanas. Lai nu kā - neizskatās, ka JRT īpaši interesētu jaunu režijas talantu meklēšana un attīstīšana. Ar visu šo es negribu ne apgalvot, ne apgāzt to, ka konkrētais Valters Sīlis vai arī Nastavševs (kurš JRT šogad vienu izrādi iestudē), ir labs vai slikts režisors, jo to rādīs laiks. Tikai norādīt uz to, ka likumsakarība - labs režisors ir tas, kurš iestudē izrādes JRT - tomēr nedarbojas. Turklāt, kur Jūs Valtera Sīļa teiktajā saskatījāt kaut kādu filozofiju? Man jau šķiet, ka tāda tarkšķēšana vien ir. Lai nu kuru, bet viņu par filozofu nesauktu.
  • 5
  • 0
..
.
pag, būtu jauki tekstu arī rediģēt pirms publicēšanas. jūs ko, Diena?! gribat diskreditēt režisoru?! neizdosies!! režisors ta labs, bet redaktors gan laikam piedzēries.. :)
Dainis O. < Antonijai L.
D
Cienītā, esmu jau gana salasījies visdažādākā rakstura komentārus, arī pats esmu pāris reizes mūžā ne visai daiļi izrakstījies, jo taču aiz svētām dusmām tiku izvirdis. BET šoreiz Jums vienai te izteikties, pieliekot it kā punktu, par "Osedžas zemi" neļaušu. Esmu bijis liels teāteru staigātājs un arī kolekcionējis visu mūžu esmu nevis sevi,kā to parasti dara, bet citus. Pēdējos gadus apmeklēju izrādes ar lielu atlasi- pirmkārt nav lētstas prieks, otrkārt gandarījuma par maz, lai aiz laba prāta kulstītos no mājas laukā un aplūkotu, dažādu iemeslu dēļ sagurušus, māksliniekus. Pagājušajā sezonā esmu apmeklējis 4 izrādes: "Lūgšanu resnajai tantei" ( rež. P.Krilovs), "Raganu" ( rež. Džilindžers ), "Mirušās dvēseles"( rež K. Serebreņņikovs) un Treisija Letsa "Osedžas zemi", kuras režisors ir Valters Sīlis. Man ir vienalga, ko kāds spriedīs par kādu KD interviju, kuras,manprāt, kļuvušas, tik švakas,ka atrodas jau zem sanitārā līmeņa. Laikam slikti apmaksāts darbs. Toties par "OSEDŽAS ZEMI" Jums gānīties netaps tas gods. JO- tā ir viena no labķajaām izrādēm,ko pēdējos gados nācies redzēt. Esmu aprunājies arī ar līdzcilvēkiem, atsauksmes ir nedaudz atšķirīgas, tomēr neviens nav bijis sašutis vai juties kā naudu zemē nosviedis. Palasot recenzijas, saprotu, ka iesākumā izrāde nemaz tik izcila nav bijusi,lai gan,ja vienmēr vadītos pēc , piemēram, S. Radzobes rakstiem, kas var būt tapuši arī nelāga garastāvokļa iespaidā, tad paliktu daudz ko neredzējis. Nevajag aizvien trausties skatīties "pirmos krampjus". Izrāde attīstās un iespējami vairāki varianti: labākās izrādes ir vai nu pašā sākumā, vai tieši pretēji, kad ir "iespēlētas". Uzskatu, ka "Osedžas zeme" ir izcila ANSAMBĻA izrāde, kurā mirdz visi aktieri, daudzi no tiem redzami sen nerdzētā meistarības pakāpē. Režisors un aktieri, pielāgojot literāro materiālu, manprāt, traģikomēdijas žanram, ir sasnieguši lieliskus rezultātus. Tā kā dramaturģija ir pārsātināta, ja tā drīkst teikt, ar negatīvo informāciju- nedziedināmas slimības, nodevības, seksuālas dabas konflikti, neuzticēšanas sev un līdzcilvēkiem, nespēja atrast jelkādu mierinājumu šai bagātīgajā un, atļaušos teikt, izvirtušajā pasaulē utt. Tur ir mūsu, ne, kā gribētos domāt, amerikāņu DZĪVE.Visā tās daudzveidībā un krāšņumā. Tādas ovācijas, kas sekoja izrādei beidzoties, cik zinu, Latvijā vēl pagaidām nav pasūtāmas vai nopērkamas. Lai gan neviens, varbūt lai dažu labu nekaitinātu, kājās neslējās, tomēr skatītāji bija saviļņoti, veclaiku valodā runājot, aizgrābti. Šādu ainu latviešu teātrī tik bieži nemaz nevar dabūt redzēt. Ja šai saprašanā esmu bijis bez elementāras sajēgas, tad piedodiet, metiet man virsū visus akmeņus, cik vien to Jums ir. Jutīšos pagodināts.
  • 8
  • 3
Antonija L.
A
vai gaudeni iestudētā Osedžas zeme un pilnīgi plānprātīgais Jasmīns liecina, cik šis režisors ir LABS?
  • 2
  • 4
.
.
vai šiem tekstiem redaktors vispār ir? vai visa tā jaunā "režisora-profesionāļa" tukšā muldēšana tiek laista pa taisno, pat bez gramatisko kļūdu labošanas?

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja