Bet tā ir mūsu vaina, ka mēs vēl līdz šim neesam pratuši viņu iznest un parādīt pasaulei. Blaumanis ir tikpat liels un nozīmīgs savā dramaturģijā, dramatiskajās novelēs, kā trīs nosauktie pasaules dramaturģijas ģēniji. Piemēram, Blaumaņa luga “Indrāni” ar savu dramatismu, superreālismu, formas pilnību, cilvēcisko nežēlību, kas robežojas ar absurdu... Arī citi viņa darbi ir nozīmīgi savas formas un satura, laika un telpas, detaļu, tēlu sistēmas izveidē un ietver sevī gan pirms 400 gadiem Šekspīra būvēto cilvēka visaptverošo traģēdiju dimensijas, gan sava laikmeta autora Čehova zemtekstu dziļumu un traģisko, bezcerīgo atmosfēru, gan daudz jaunākā Beketa absurdo pasaules redzējumu.” Spēlē “Indrāni caur adatas aci” visi vienlaikus ir gan skatītāji, gan darbojošās personas. Spēles Maģistrs Melnajā kabinetā pie sarkanā galda inscenē lugas “Indrāni” tiesas procesu. Tiek veidota savdabīga monoizrāde bez personām, kuras darbojas lugā, bez autorteksta. To aizvieto Spēles Maģistra vēstījums. Izmantojot Blaumaņa “nežēlīgā teātra” antropoloģisko mehānismu un atsauces uz Šekspīra dramaturģiju un Bībeles tekstiem, lugas notikumi tiek izspēlēti ar tajā minētajiem priekšmetiem un lugas autora iekodētām semiotiskām zīmēm. Seansa ilgums 1 stunda un 53 minūtes.
Izrāde/akcija Indrāni caur adatas aci
Vai mēs pazīstam, zinām, kas ir Blaumanis? Šādu jautājumu uzdod režisors un scenogrāfs Viktors Jansons savā akcijā “Indrāni caur adatas aci” un komentē: “Blaumanis ir jāskata caur Šekspīru, Čehovu un Beketu viņu lieluma un nozīmes kontekstā. Pasaule atšķirībā no Šekspīra, Čehova, Beketa par Blaumani nav dzirdējusi neko vai tikpat kā neko.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.