Gimme danger****
Režisors Džims Džārmušs
Brīnišķīga dokumentālā filma no šā gada Kannu kinofestivāla repertuāra – leģendārā art house režisora Džima Džārmuša veidotais rokzvaigznes Igija Popa portretējums. Filma ir dārgums ne tikai izmantoto dokumentālo materiālu, bet arī Igija Popa atraktīvā vēstījuma dēļ. Mūziķis un režisors ir labi draugi – šis, iespējams, ir viens no iemesliem, kas slavenības veidotu citas slavenības portretējumu ir padarījis par vitālu, dzīvesgudru, pašironisku skatu uz rokmūzikas vēsturi un Igija Popa lomu tajā.
Sabiedrotie****
Režisors Roberts Zemekis. Lomās Breds Pits, Mariona Kotijāra, Lizija Kaplana, Metjū Guds, Džereds Heriss u. c.
Ir daudz iemeslu, lai noskatītos šo melodramatisko retro kara drāmu. Savu kārti izspēlē gan dzeltenās preses uzkultais Breda Pita un Marionas Kotijāras "ārpus kadra attiecību" stāsts, gan, cerams, arī kultūrvēsturiskais slānis. Filma, kuras darbība risinās 1942. gadā Ziemeļāfrikā, nevar iztikt bez kinovēsturiskām atsaucēm – no Kasablankas (1942) līdz Bēdīgi slavenajiem mērgļiem (2009). Arī režisors Roberts Zemekis sen ir klasiķa statusā – lūk, vēl viens iemesls, lai redzētu Sabiedrotos.
Veseris***
Režisors Nurbeks Egens. Lomās Aleksejs Čadovs, Oksana Akinšina, Antons Šagins u. c.
Krievu "bojeviks", kura autori tiecas atdarināt Holivudas vērienu – pakaļdzīšanās, katastrofu, kautiņu un boksa ainas. Par Veseri dēvē galveno varoni – talantīgu bokseri, kurš cieš avārijā un cīnās par savu un savas simpātijas dzīvību. Trillerī piedalās populāri aktieri – fiziski pārliecinošais Aleksejs Čadovs, kurš īpaši Veserim uztrenējis iespaidīgu rumpi, un Oksana Akiņšina –, tomēr filma atgādina rasolu, kurā efektīgas ainas mijas ar neveikliem dialogiem un mulsinošiem sižeta pavērsieniem.
Tonijs Erdmanis*****
Režisore Marena Āde. Lomās Pēters Simonišeks, Sandra Hillere, Mihaels Vitenborns u. c.
Tuvojas Eiropas Kinoakadēmijas balvu pasniegšanas ceremonija (tā notiks 10. decembrī Vroclavā), tālab jo aktuālāks kļūst Tonijs Erdmanis. Vācu filma, kuras nomināciju skaits (piecas) liecina, ka tas ir kas īpašs Eiropas kino kontekstā. Un tā tiešām ir! Ironiskais stāsts par meitas – augsta ranga biznesa sievietes – attiecībām ar savu ekstravaganto, par kapitālisma un biznesa pasaules kanoniem ironizējošo, tos piesmejošo tēvu – ir trāpīga un skaudra komēdija par mūsdienu tikumiem, likumiem un vientulību.