Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +2 °C
Apmācies
Trešdiena, 18. decembris
Klinta, Kristaps, Kristofers, Krists, Kristers

Naumanis: "Avatars" dabūja savu kumosu tieši tur, kur Oskarus bija pelnījis

Katrīna Bigelova kļuvusi par pirmo sievieti, kas saņēmusi Oskara statueti kā labākā režisore, vēsta pasaules ziņu aģentūras. Visas akadēmijas vēsturē viņa ir tikai piektā sieviete, kas tikusi nominēta šajā kategorijā. Viņas filma Sapieris ieguva arī Oskaru kā labākā filma. Kopumā Irākas karam veltītā mazbudžeta filma The Hurt Locker jeb Sapieris saņēma sešus _Oskarus.

_ “Šis ir manas dzīves lielākais brīdis,” sacīja režisore, saņemot statueti. Losandželosas priekšpilsētā Holivudā svētdien notika 82.ikgadējā Amerikas Kinoakadēmijas balvu ceremonija, kuru vadīja aktieri Stīvs Mārtins un Aleks Boldvins. Statueti ieguvi arī _The Hurt Locker _scenārists Marks Bouls. Filma saņēma _Oskaru _arī par labāko filmas montāžu, skaņu montāžu un miksēšanu.Džefs Bridžess saņēma Oskaru kā labākais aktieris par kantrī dziedātāja lomu filmā _Crazy Heart_ (_Trakā sirds_).  Sandra Buloka tika apbalvota kā labākā aktrise par lomu filmā _The Blind Side_, un šis ir pirmais _Oskars_ viņas karjerā. "Vai tiešām esmu to pelnījusi, vai arī jūs esat no manis noguruši," ceremonijā jokoja aktrise. Jāpiemin, ka S.Buloka ieguva _Oskaru_ dienu pēc _Zelta avenes_ saņemšanas sliktākās aktrises kategorijā par lomu komēdijā _All About Steve. _Kristofs Valcs saņēma _Oskaru _kā labākais otrā plāna aktieris par nacistu virsnieka lomu Kventina Tarantīno filmā _Bēdīgi slavenie mērgļi._ Savukārt kategorijā labākā otrā plāna aktrise uzvarēja Mo’nika.Režisora Džeimsa Kamerona filma _Avatars,_ kas tiek uzskatīta par pagrieziena punktu kinomākslā tajā izmantotās trīsdimensiju tehnoloģijas dēļ un jau ir kļuvusi par kases grāvēju, saņēma _Oskaru_ trijās pārsvarā tehniskās kategorijās - par labākajiem vizuālajiem efektiem, kinematogrāfiju un mākslas režiju, vēsta BNS.Argentīnas krimināldrāma _El Secreto de Sus Ojos_ (_Noslēpums viņu acīs_) tika apbalvota kā labākā ārzemju filma. Tā vēsta par pensionētu prokuroru, kurš mēģina atrast vainīgo 25 gadus vecā izvarošanas un slepkavības lietā._(papildināta ar N.Naumaņa viedokli)_

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

dfdf

Uzziniet vairāk ASV Kinoakadēmijas oficiālajā mājas lapā

VĒRTĒ KRITIĶI:

"Līksmoju par rezultātu - 6 Oskari Ketrīnas Bigelovas Sapierim pret 3 Džeimsa Kamerona Avataram! Šķiet, triumfējusi ne tikai Katrīna Bigelova, bet arī veselais saprāts, kino industrijā "represētais: sievišķais spēks un taisnība - viss vienā. Prieks, kaut vai tādēļ, ka pieminot naudu (Avatara nopelnīto) visi jūk prātā. Šoreiz ASV Kinoakadēmija iztika bez prātā jukšanas, Džeimsa Kamerona Titānika triumfs neatkārtojās, savukārt mēs/cilvēce esam tikuši pie jauna rekorda - sievietes režisores ar Oskaru un labākās filmas, ko veidojusi sieviete režisore".

Dienas kinokritiķe Dita Rietuma

"Personīgi man Oskaru "komplekts" nāca bez mazākā pārsteiguma – tas, ka vienā no divām svarīgākajām nominācijām (labākā filma, labākā režija) laurus plūks Ketrīna Bigelova, bija ne tikai paredzams, bet arī loģisks solis – Akadēmijas lielāko balsotāju skaitu veido aktieri un tie nepieļautu, ka uzvar tehnoloģijas (Avatars ir pilnībā sintētisks, datorģenerēts izklaides produkts, kuram ar mākslu visai maz sakara – atkārtošos, bet Lunaparka atrakcijas taču mēs arī nesaucam par mākslu...), kas pēc būtības minimalizē dzīva cilvēka lomu un nozīmi kino. Ja aktieri balsotu par motion capture un pikseļiem, t.i. tehnoloģiju kino, kurās zvaigznes var aizstāt ar jebkuru, nu, es nezinu, tas būtu mazākais dīvaini.

Intriģējošais jautājums vakarnakt bija - vai Akadēmija būs tik drosmīga, ka "atļausies" ignorēt Avatara fenomenālo globālo peļņu - divarpus miljardus. Jo virpār jau Akadēmija ļoti reti atkāpjas no likuma – labāko filmu taisa labākais režisors (kurš tad cits?), šādi izņēmumi visā Oskaru vēsturē ir uz roku pirkstiem skaitāmi. Uzvarēja, kā pareizi saka kolēģe DR, veselais saprāts.

Arī pārējais balvu sadalījums bija prognozējams, tādēļ pat nedaudz apnicīgs – piem., es nebūt neuzskatu, ka Kristofs Valcs, kurš nu savācis pilnīgi visas svarīgākās kinoindustrijas balvas pasaulē, būtu radījis kaut ko pāršedevrālu.

Sandras Bulokas panākumi arī ir loģiski – kaut gan te ir tāda "cilvēcības" nianse: reti kad triumfē zvaigznes, kuras kritiķu vairākums norakstījušas kā "vakardienas aktrises" (Bulokas panākumi attiecas uz XX gs deviņdesmitajiem). Tā ka Oskars amerikāņu kino labākajai klaunei par dramatisku lomu - šis ir cēls žests.

Neizbrīnīja arī fakts, ka Oskaru labākajai ārzemju filmai saņēma argentīniešu filma – starp citu, teicams retro trilleris ar art-house stila piesitienu (turklāt filmas Noslēpums viņu acīs režisors ir plaši pazīstams ASV kā TV seriālu veidotājs – taisījis Dakteri Hausu, Law&Order, tā ka amatu pārvalda virtuozi).

Un Avatars dabūja savu kumosu tieši tur, kur Oskarus bija pelnījis – tehniskajās kategorijās. Protams, Kamerons tagad raud žēlabās, ka vairs nekad neizdosies no Kodak skatuves brēkt visai pasaulei - I am the king of the world!

Privāti man vislielākais prieks ir par Džefu Bridžesu – Oskaru viņš bija pelnījis jau tad, kad nospēlēja Lielo Lebovski. Vienkārši šādi - vīrišķīgās sugas aktieri - kosmētiski uzpumpēto zvaigžņu laikmetā ir īsta manta.

Dienas kinokritiķis Normunds Naumanis

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja