„Viss, kas vajadzīgs – uzlikt uz jau esošām sliedēm vilcienu, uztaisīt pāris vienkāršas un lētas pieturvietas, un maršruts būs gatavs. Tur viss jau ir, jo sliedes uztaisītas sen, bet pa tām labi ja reizi vai divas dienā kursē kāds preču vilciens. Būtu muļķīgi neizmantot šo resursu pilsētas attīstības labā,” saka KDS Rīgas domes priekšsēdētāja amata kandidāts Jānis Riņķis. Viņš ir pārliecināts, ka šāda maršruta ieviešana palīdzētu arī mazdārziņu īpašniekiem ātrāk un ērtāk nokļūt līdz vasaras atpūtas vietām, kas atrodas tieši vilciena kursēšanas virzienā.
Mēra kandidāts norāda – šāds risinājums nākšot par labu arī Bolderājai kā pilsētas rajonam. „Mēs varētu šo pilsētas daļu attīstīt kā vienu no Rīgas tūrisma centriem, kam ir sava pieeja jūrai. Tas nešaubīgi sekmētu investīciju pieaugumu Bolderājā, nodrošinot tās iedzīvotājus ar jaunām darba vietām, kas tuvāko divu gadu laikā būs ļoti aktuāli,” saka Jānis Riņķis. Partijas pārstāvis skaidro – faktiski Rīga iegūs savu „mazo Jūrmalu” ar pieņemamām cenām, zaļu vidi, kā arī visām tām priekšrocībām, ko spēj dot attīstīts tūrisma centrs.
Savukārt KDS vadītāja Māra Viktorija Zilgalve atzīst – jaunais maršruts varētu izrādīties noderīgs ne tikai Bolderājas iedzīvotājiem: „Daļa Kurzemes rajona iedzīvotāju šo vilcienu varētu izmantot kā alternatīvu ierastajiem autobusiem, trolejbusiem un tramvajiem, kas sastrēguma stundās arī spiesti pārvietoties stipri lēnāk.” Lielisks pierādījums tam esot vilciena maršruta „Rīga – Jūrmala” rentabilitāte, kuru regulāri izmantojot Imantas, Zolitūdes un citu vilciena sliedēm pieguļošo pilsētas rajonu iedzīvotāji. Atšķirība vien būšot tajā, ka liela daļa jūrmalnieku, kas pārvietojas ar šo pasažieru vilcienu, strādā Rīgā, bet maksā nodokļus Jūrmalas budžetā. Savukārt Bolderājas iedzīvotāju nopelnītais lielā mērā paliks Rīgas pilsētas budžetā un tiks izmantots rīdzinieku labā. „Ir labi, ka mums satiksme attīstīta ar Jūrmalu, bet būtu vēl labāk, ja mēs to attīstītu arī savas pilsētas iekšienē,” uzsver Māra Viktorija Zilgalve.
a13
WALA
:o)