martā. Taču Inga Kalna šajā R.Kārsena inscenējumā jau iekļāvusies 2007.gada nogalē Parīzes operā, kam režisors sākotnēji iestudēja šo Hendeļa operu. “Man ļoti patīk R.Kārsena lasījums – tas ir elegants, lakonisks un dziļš. Režisors koncentrējies tikai uz mīlas stāstu, viņa versijā Alčīna nav burve, un viņas tēlam noņemts ļaunums, atstājot tikai mīlošas un pamestas sievietes stāstu, kas beidzas ar pašnāvību. Daži pārmet iestudējumam buržuāziskumu, taču tā ir ļoti skaista, emocionāli intensīva izrāde,» pēc ģenerālmēģinājuma Milānā priecājās Inga Kalna.
"Labākā Alčīna pēc Renē Flemingas" — apgalvoja franči, slavēdami I.Kalnas sniegumu Parīzē, Garnjē operā par nebijušu jutekliskumu, ļoti plašu krāsu paleti, vokālo skolu un inteliģenci. "Tas, ko viņa dara, ir liela māksla" — skan vērtējums interneta vietnē “Alta Opera.”
«Alčīna man ir dīvaina loma. Pirmoreiz to nodziedāju Rīgā dienu pirms pārcelšanās uz dzīvi Hamburgā. Rīgas iestudējumi man bija pirmie un tāpēc palikuši īpašā atmiņā: pirmā sastapšanās ar lomu, pirmais novērtējums, pirmās ierosmes, kā veidot tēlu. Tas bija pamats visam turpmākajam. Vēlāk Alčīna aizveda mani uz Parīzi un tagad uz Milānu. Skaists “Alčīnas” iestudējums ir arī Hamburgas operā,» Inga atminas, kā ierindojusi Alčīnu savu vismīļāko lomu vidū.
Atgriežoties jau pazīstamajā un iemīļotajā Roberta Kārsena iestudējumā, dziedātāja tajā sastopas ar citiem skatuves partneriem un citu diriģentu, muzikālās interpretācijas vadītāju, diriģentu, pasaulslavenā Renesanses un baroka mūzikas orķestra “Il Giardino Armonico” izveidotāju un līderi Džovanni Antonīni. (Šī mūzikas vienība koncertējusi arī Rīgā). “Diriģents un viņa dibinātais ansamblis ir smalki baroka mūzikas interpreti, taču Alčīnas iestudējumā viņam jāstrādā ar Milānas operteātra orķestri, kuram baroka mūzika vēl ir svešāks, neapgūts lauks,» tāpēc I.Kalna ar interesi un zināmām bažām gaida, kā diriģents ticis galā ar grūto uzdevumu tuvināt baroka mūzikai “Teatro alla Scala” orķestri. Izrādēs Milānā 25. un 27.martā viņa pirmoreiz uz skatuves sastapsies ar Moniku Bačelli (Monika Bacelli), kura iejutusies mīlētāja Rudžero lomā, Patrīsiju Petibonu Morganas lomā, Kristīni Hammarstrēmu Bradamantes lomā, Džeremiju Ovendenu (Oronte) un ievērojamo angļu basu Alastēru Mailssu (Alastair Miles) Meliso lomā.
Inga Kalna šopavasar dziedās arī Rīgā, kur iekļausies nākamajā Latvijas Nacionālās operas jauniestudējumā — V.A.Mocarta operā “Dons Žuans” ko kopā ar britu diriģentu Džulianu Reinoldu iestudēs režisors Andrejs Žagars. I.Kalnu redzēsim donnas Annas lomā gan pirmizrādē 16.maijā, gan 17.maija izrādē, kā arī abās Rīgas Operas festivāla izrādēs jūnijā.