Lai arī katrs no mūziķiem dažādos laikos un dažādās Latvijas koncertvietās jau ir paviesojušies, šis būs viens no retajiem vakariem, kad britu kompāniju Erased Tapes vienā koncertā pārstāvēs trīs spilgtu mākslinieku priekšnesumi.
Koncerta pirmajā daļā uzstāsies japāņu izcelsmes dziedātāja Hatisa Noita. Hokaido salas Širetoko pussalā dzimušās mākslinieces mūzikā sadzīvo Rietumu klasiskā un japāņu tautas mūzika ar dabas skaņām, gagaku jeb japāņu klasiskajā un opermūzikā rodamā iedvesma ar bulgāru un gregorisko dziedājumiem, kā arī atsauce uz avangarda un populāro mūziku. To apliecna ne tikai Hatisas Noitas koncertuzstāšanās, bet arī līdz šim klajā nākušie ieraksti.
"Cilvēka balss ir senākais un svarīgākais mums zināmais, reizē arī iedarbīgākais instruments. Es to izmantoju, lai stāstītu par dabas skaņām, par valodu, kurai nav loģikas. Tā veidojas skaista saruna, ko neierobežo vārdi kā cilvēku savstarpējā saziņā. Gribu, lai mana mūzika neļauj par to aizmirst," teikusi pati mūziķe un to apliecina viņas kompozīcijas. Tās ir kā improvizētu vokālo partiju vairāki slāņi bez vārdiem, bez sempliem jeb iepriekš ierakstītu skaņu vai muzikālu frāžu fragmentiem. Lapu čaboņu atgādinošās skaņas ir mūziķes balss saišu radītas.
Mūziķis un dziesmu autors Daglass Dērs uzaudzis mazā piekrastes pilsētiņā Bridportā, Anglijas dienvidrietumos. Viņa māte ir klavierspēles skolotāja un allaž centusies instrumenta apguvei pievērst arī dēlu. Daglass komponēt sācis pavisam agrā vecumā, taču dziesmu rakstīšanai pievērsies vien 2008. gadā, studējot Liverpūles Universitātē. Viņa uz klavierēm spēlētās dziesmas un vokāls drīz vien izpelnījās salīdzinājumu ar Tomu Jorku un Džeimsu Bleiku.
Pēc neilga laika par Daglasu Dēru ieinteresējās Londonas kompānijas Erased Tapes, kas specializējas avangarda un jaunās klaviermūzikas izdošanā un popularizēšanā. 2013. gadā dienasgaismu ieraudzīja Daglasa Dēra debijas albums Seven Hours. Tam sekoja turneja kopā ar Ūlafuru Arnaldsu. 2014. gadā kopā ar producentu un bundzinieku Fabianu Prinnu tapadesmit dziesmu apkopojums albumā Whelm. Pērn izdotais albums Milkteeth ir personīgākais un atkailinātākais mūziķa darbs, kas piešķir balsi un sniedz patvērumu ikvienam, kurš jebkad juties neparasts un nevietā.
Ukraiņu izcelsmes pianists un t. s. nepārtrauktās mūzikas adepts Ļubomirs Meļņiks Latvijā ir viesojies vairākkārt. Arī Ventspilī, īsi pēc koncertzāles Latvija atklāšanas 2019. gada vasarā, viņš sniedza koncertu uz Dāvida Kļaviņa instrumenta 470i. Ar apbrīnojamu aizrautību un neatlaidību, kas brīžiem robežojas ar apsēstību, jau kopš 1968. gada Ļubomirs Meļņiks pārstāv un aizstāv savu klaviermūzikas valodu, kuras plūdums, šķiet, nekad neapraujas un nepārtrūkst.
Vienlīdz lielu vērību mākslinieks pievērš gan instrumenta skanējumam, gan harmonijām un melodismam. Virtuozā klavierspēles tehnika ļauj radīt virstoņus, kas jaucas savā starpā, saduras un brīžiem pat veido jaunas melodijas. Tādējādi sākotnējā kompozīcija pārvēršas līdz nepazīšanai.
Biļetes ir nopērkamas Biļešu paradīzes tīklā.
Koncerts ir paredzēts tikai vakcinētiem un Covid-19 pārslimojušiem skatītājiem, kuriem būs jāuzrāda atbilstošs digitālaissertifikāts.