Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +5 °C
Viegls lietus
Otrdiena, 26. novembris
Sebastians, Konrāds

Viņa dejoja vienu vasaru. Galvenais, kas ir jāzina par Madonnas jauno albumu Madame X

Viens, divi, ča-ča-ča! Šodien, 14. jūnijā, iznāk Madonnas četrpadsmitais studijas albums Madame X, kurā viņa atceras laiku, kad vēl nebija popzvaigzne un gribēja būt dejotāja

Madame X ir slepenā aģente. Viņa apceļo pasauli, maina identitātes, cīnās par brīvību un ienes gaismu vistumšākajās vietās. Viņa ir čačača instruktore, profesore, valsts līdere, mājsaimniece, jātniece, gūstekne, studente, māte, skolotāja, mūķene, kabarē dziedātāja, svētā un prostitūta. Madame X ir mākslas darbs.    

Tāds ir Madonnas jaunā albuma Madame X manifests. Šajā projektā Madonna atskatās savā pagātnē, iemiesojas dažādos tēlos un rod iedvesmu sieviešu enerģijā. "Mani vienmēr ir iedvesmojušas spēcīgas, neatkarīgas sievietes, kuras nevienam nepakļaujas un izvēlas neiestaigātus ceļus," uzsver Madonna. "Sievietes, kuras spēj savienot karjeru, politisko aktīvismu un ģimenes dzīvi. Es dievinu rakstnieces un dzejnieces Annu Sekstoni, Simonu de Bovuāru, Silviju Plātu, Kārsoni Makalersu, Džoanu Didionu, gleznotājas Doroteju Teningu, Leonoru Keringtoni un Frīdu Kalo. Par to visu es runāju savā jaunajā albumā, tas ir stāsts par to, kā es redzu sevi pasaulē. Ceru, ka iedvesmoju cilvēkus aizstāvēt savas tiesības, turklāt iedvesmoju ar darbību. Tā es cenšos audzināt savus bērnus: nav svarīgi, cik bieži kāds tevi mēģina salauzt, diskriminēt un aizbāzt tev muti, tev ir jāceļas un jāturpina darīt to, ko dari. Nekas mūs neapturēs." 

Futbolista mamma

"Mans dēls Deivids kaislīgi vēlējās profesionāli spēlēt futbolu. Es sapratu, ka Amerikā tas nav iespējams, un pieņēmu šo trako lēmumu – pirms diviem gadiem mēs pārcēlāmies uz Lisabonu. Esmu kļuvusi par futbolista mammu. Tieši Portugālē ir meklējamas jaunā albuma saknes," stāsta dziedātāja. Deivids mācās futbola kluba Benfica akadēmijā, un Madonna regulāri ievieto sociālajā tīklā Instagram video no dēla mačiem. Deivids ir viens no sešiem Madonnas bērniem.

Albums Madame X ir ceļojums apkārt pasaulei ar starta pozīciju Lisabonā un pieturvietām Kolumbijā, Brazīlijā un mākslinieces dzimtenē ASV. Dziesmās skan angļu, spāņu un portugāļu valoda. Ierakstā Madonnai pievienojas kolumbiešu reperis, reggaetón un Latin trap zvaigzne Maluma, brazīliešu dziedātāja Anita, amerikāņu hiphopa dueta Rae Sremmurd dalībnieks Svejs Lī (pirms diviem gadiem apvienība uzstājās festivālā Positivus Salacgrīvā) un amerikāņu hiphopa grupas Migos dalībnieks Quavo.

Madonnas jaunākajā videoklipā Dark Ballet ir redzams starpdzimumu un multidzimumu amerikāņu reperis (žanrs – kvīrreps), performances mākslinieks, dzejnieks, aktīvists un Ņujorkas LGBT kopienas karognesējs Mikijs Blanko – klipā viņš atveido Žannas d’Arkas ciešanas. Mūziķis neslēpj, ka ir HIV pozitīvs. Pašmāju gardēžiem ir bijusi iespēja piedzīvot Mikija Blanko uzstāšanos 2014. gada festivālā Summer Sound Liepājas pludmalē.

Tā ir projekta Madame X viena puse, taču tam ir arī otra – daudz intriģējošāka – puse, kas ir saistīta ar Madonnas pagātni, par kuru ir zināms samērā maz. Tas ir viņas dzīves periods, kas nav detalizēti dokumentēts, jo tajā laikā Madonna vēl nebija popzvaigzne.

Noteikumi ir jāpārkāpj

Albuma koncepcijā liela nozīme ir revolucionārajai amerikāņu horeogrāfei Martai Greiemai (1894–1991). "Es pārcēlos uz Ņujorku, kad man bija deviņpadsmit gadu. Apmeklēju Martas Greiemas deju skolu, un tajā bija jāvalkā uniforma. Nezinu, kāpēc tas tā notiek, taču, ja man kāds saka: "Tādi ir noteikumi", – man tie ir jāpārkāpj," stāsta Madonna. "Es aizbraucu uz Hārlemu un pārkrāsoju matus. Kādu dienu deju skolā pie zāles durvīm atskanēja klauvējiens, durvis atvērās un ienāca Marta Greiema. Viņai, kā vienmēr, bija gari cimdi, viņai bija brīnumskaista seja, bet es, redzot Martu Greiemu, biju satraukta. Viņa man teica: "Pie mums ir noteikumi." Es atbildēju: "Ja jūs ievērotu noteikumus, jūs nebūtu sasniegusi visu, ko esat sasniegusi." Marta Greiema piebilda: "Es tev dodu jaunu vārdu – Madame X. Katru dienu tu nāc uz skolu, bet es tevi nepazīstu. Katru dienu tu maini identitāti. Tu man esi noslēpums." Es atbildēju: "Labi, paldies."

Madonna skaidro, ka karjeras sākumā nav domājusi par to, kas viņa vēlas būt: "Es eksperimentēju ar savu izskatu. Šķiet, ka aplis ir noslēdzies, un es izvēlējos albumam nosaukumu Madame X. Labi atceros sevi jaunībā un pašreiz savā apziņā esmu tur, kur biju deviņpadsmit gadu vecumā." Madonnas jaunais ieraksts un gaidāmā turneja ir ideāls iemesls, lai atgādinātu par mākslinieces attiecībām ar laikmetīgo deju.

Apslēptā dvēseles valoda

Ar Martu Greiemu ir sadarbojušās klasiskā baleta zvaigznes Margo Fonteina, Rūdolfs Nurijevs un Mihails Barišņikovs. Horeogrāfe palīdzējusi iepazīt sava ķermeņa iespējas aktieriem Betai Deivisai, Kērkam Duglasam, Laizai Minelli, Gregorijam Pekam un daudziem citiem (vairāk par Martu Greiemu – marthagraham.org).

"Modernajā dejā viņa nozīmē to pašu, ko Pablo Pikaso – modernajā mākslā," kritiķi raksturo Martas Greiemas lomu baleta attīstībā. Līdzās Aisedorai Dunkanei un Rūtai Sentdenī viņa pārstāv XX gadsimta sākuma radikālo dejotāju paaudzi – šīs mākslinieces savā daiļradē protestēja pret klasiskā baleta ierobežojumiem un meklēja izpausmi ekspresionistiskā dejā. Marta Greiema uztvēra deju kā "apslēptu dvēseles valodu". Viņa atklāja jaunus veidus, kā kustībā izteikt emocijas. Horeogrāfi iedvesmojusi psihoanalīze, Freida un Junga teorijas, Emīlijas Dikinsones un māsu Brontē literatūra, grieķu mīti, Amerikas vēsture un kino.

Jauno Madonnu – katoļu meiteni no Mičiganas – apbūra šī feministiskā, brīvā, ar enerģiju uzlādētā deja. Kad 70. gadu beigās Madonna devās dejot uz klubiem, viņa kombinēja visdažādākos stilus – ielu deju, moderno un džeza deju, baletu. "Es biju Tvaila Tārpa, es biju Elvins Eilijs, es biju Maikls Džeksons. Man bija vienalga – es jutos brīva," viņa atceras. 70. gadu beigas bija auglīgs periods eksperimentālajā dejā. 1977. gadā Madonna ieguva stipendiju, lai piedalītos ievērojamā afroamerikāņu horeogrāfa Elvina Eilija (1931–1989) dibinātā teātra American Dance Theater sešu nedēļu vasaras meistarklašu programmā Ņujorkā.

Poplietas galvā

Madonna ir strādājusi ar vēl vienu XX gadsimta amerikāņu dejas ikonu Pērlu Lengu (1921–2009), kura bija viena no spožākajām Martas Greiemas trupas dejotājām. Madonna ir dejojusi Pērlas Lengas iestudētajās izrādēs, piemēram, baletā par holokaustu Es vairs neredzēju nevienu taureni viņa atveidoja bērnu no ebreju geto. Dažus gadus pirms nāves Pērla Lenga atcerējās Madonnu kā ambiciozu, tiešu, uzstājīgu, cītīgi agresīvu un drosmīgu, ārkārtīgi strādīgu un talantīgu mākslinieci.

Jāprecizē, ka tajā laikā Madonnai vēl nebija divdesmit gadu un par mūziķes karjeru viņa nesapņoja (Madonnas pirmā dziesma Everybody iznāca 1982. gadā). Taču jauniete skaidri zināja, ka vēlas būt kultūras un mākslas notikumu centrā.

Neilgi pēc tam, kad Madonna Ņujorkā pievienojās Pērlas Lengas trupai, viņa tika izvarota. Tas Madonnu dziļi traumēja, un pamazām viņa sāka zaudēt interesi par karjeru laikmetīgajā dejā. Deju nodarbībās Madonna vairs nespēja koncentrēties, žēlojās horeogrāfei, ka kustības izraisa sāpes un kļūst pārāk sarežģītas. Ar avangarda deju nevarēja pelnīt, un Madonna saprata, ka paies pārāk ilgs laiks, līdz viņa kļūs par veiksmīgu dejotāju vai horeogrāfi, bet varbūt nekļūs vispār. Madonna zaudēja motivāciju, sāka izlaist mēģinājumus un vairs nespēja ievērot disciplīnu. Viņai bija nepieciešams "ātrs hits".

Madonnas attiecības ar Pērlu Lengu pasliktinājās, un kādu dienu jaunā māksliniece vienkārši aizgāja un vairs neatgriezās horeogrāfes trupā. Pērla Lenga atzinīgi izteicās par Madonnas spēku, izturību un enerģiju, bet ne par viņas manierēm un tehniku. Horeogrāfe jutusi, ka jau tolaik "Madonnai galvā bija poplietas". Pērla Lenga noliedza, ka Madonnas koncertu horeogrāfijā būtu manāms Martas Greiemas un viņas stils: "Nekādā ziņā. Tajā, ko viņa dara, nav nekā no Martas un manis. Tagad Madonna ir popkultūra." 

Paldies Dievam

Tomēr pieredze, kuru Madonna ieguva, studējot deju Mičiganas Universitātē un Ņujorkā, vēlāk izpaudās un joprojām izpaužas viņas šovu sarežģītajā horeogrāfijā. Reliģijas un seksualitātes mijiedarbība ir vērojama Martas Greiemas baletā El Penitente (1940), kurā pati horeogrāfe tēloja Mariju kā Jaunavu, Magdalēnu un Dievmāti. Daudzus gadus vēlāk Jēzus lomu šajā baletā atveidoja Mihails Barišņikovs.

Marta Greiema izmantoja mītiskus motīvus un reliģiskus simbolus, lai panāktu transformācijas efektu, – kaut ko līdzīgu Madonna ir darījusi savos šovos Blond Ambition (1990) un The Girlie Show (1993), par ko izpelnījās Vatikāna nosodījumu. Jā, tas bija laiks, kad Vatikānā nopietni sekoja līdzi notikumiem populārajā mākslā. Savukārt XXI gadsimtā tapušajās koncertprogrammās Madonna izpildīja horeogrāfiju, kas atsauc atmiņā Martas Greiemas hipnotisko kompozīciju Herodiade (1944), kuru viņa iestudēja piecdesmit gadu vecumā.

Suspiria iedvesmo

Visu mūžu Madonna ir centusies tikt galā ar mātes zaudējumu piecu gadu vecumā un jaunībā piedzīvoto seksuālo uzbrukumu Ņujorkā. Ar to ir skaidrojama viņas apsēstība ar atklātu seksualitātes paušanu mākslā: Madonna it kā mainās lomām ar savu uzbrucēju un atgūst seksuālo kontroli. Aiz augstprātības un nepieejamības maskas viņa slēpj savu melanholiju, emocionālo trauslumu un pašpārliecības trūkumu. Dziedātājai nekad nav trūcis vīriešu uzmanības, taču viņai blakus vienmēr ir bijušas vajadzīgas stipras sievietes. Savu spēku viņa smeļas talantīgu, neatkarīgu sieviešu enerģijā.

Madonnas gadu desmitiem konstruētais, allaž mainīgais tēls ir visu viņas iedvesmas avotu summa – kino, balets, klubu kultūra, literatūra, vizuālā māksla. Tagad priekšplānā atkal ir izvirzījusies laikmetīgā deja. Nav brīnums, ka zem Madonnas ierakstiem Instagram pogu "like" spiež spilgtākie mūsdienu horeogrāfi Sidi Larbi Šerkaui, Damjens Žalē, Aleksandrs Ekmans un bijusī Parīzes operas baleta prīma Marija Anjēze Žilo. Madonnas aktualitātēm sociālajos tīklos rūpīgi seko līdzi aktrise un kustības #MeToo lokomotīve Azija Ardžento, kura atstāj Madonnai emocionālus komentārus un pateicības vārdus par to, ka dziedātāja viņu ir iemācījusi būt bezbailīgai un izpaust sevi.

Franču un beļģu izcelsmes horeogrāfs un dejotājs Damjens Žalē ir viens no tiem, kurš iestudēs dejas Madonnas gaidāmajai koncertturnejai. Viņš ir viens no aktīvākajiem un oriģinālākajiem mūsdienu horeogrāfiem un režisoriem, kurš strādā ne tikai dejas teātrī, bet arī operā, kino, vizuālajā mākslā un popmūzikā. Madonna uzrunāja Damjenu Žalē uzreiz pēc itāļu režisora Lukas Gvadanjīno šausmu filmas Suspiria (2018) noskatīšanās. Šis fantāzijas trilleris, kurā spēlē Tilda Svintone, Dakota Džonsone, Hloja Greisa Moreca un citas populāras aktrises, ir itāļu kinoklasiķa Dario Ardžento (Madonnas fanes Azijas Ardžento tēvs) 1977. gada darba rimeiks. Damjens Žalē iestudējis dejas jaunajai Suspiria versijai: filmas darbība risinās Berlīnes baleta skolā, un deja kļūst par burvju mākslu, deja nogalina. Filmā skan grupas Radiohead līdera Toma Jorka oriģinālmūzika.

Madonnu ieintriģēja Suspiria, un savu jauno koncertizrādi viņa vēlas piepildīt ar tikpat intensīvu un iedarbīgu horeogrāfisko zīmējumu. "Vienpadsmit gadu vecumā sāku dejot, pateicoties Madonnas videoklipiem. Agrāk, kad pats aktīvi uzstājos, vienmēr domāju par Madonnu, kad kāpu uz skatuves," man saka horeogrāfs Damjens Žalē. "Tas ir neticami, ka tagad gatavošu viņu skatuves iznācienam." Horeogrāfs esot ieteicis popdīvai šovā izpildīt Martas Greiemas ikonisko kompozīciju Lamentation (1930), tomēr šī ideja dziedātājai šķitusi pārgalvīga.

Stadioni? Arēnas? Kolizeji?

Turneja Madame X tika pieteikta ironiskā, pornoestētikā ieturētā klipā, kurā Madonna, mainot pikantas pozas un dzerot kokteili Margarita, sarunājas ar vienu no sava jaunā albuma producentiem dīdžeju Diplo. Māksliniece paziņo, ka dosies īpašā turnejā. "Stadioni? Arēnas? Kolizeji?" Diplo viņai jautā. "Nē, teātri!" dīva atbild. "Vai esi sajukusi prātā? Kāpēc tev tas ir vajadzīgs?" – "Einšteinam arī neviens neticēja, visi domāja, ka viņš ir traks, bet viņš atklāja relativitātes teoriju." – "Viņš nedevās turnejās." – "Vai esi kādreiz piedzīvojis teātra atmosfēras intimitāti?" – "Klausies, es esmu dīdžejs." – "Gribu panākt šādu pieredzi ar saviem faniem." – "Viņiem tas noteikti patiks." – "Vai piekrīti, ka šī ir laba ideja?" – "Nē, tā ir briesmīga ideja. Mums taču ir jāpelna nauda."

Visi 2019.–2020. gadā paredzētie koncerti notiks skaistās zālēs, kuru ietilpība ir 2100–4300 sēdvietu. Pēdējo reizi tik intīmos apstākļos Madonna uzstājās 1985. gada turnejā Like a Virgin. Pieturvietu turnejā Madame X nebūs daudz, taču katrā pilsētā Madonna sniegs daudz šovu. Turneja tiks atklāta Ņujorkā: no 12. septembra līdz 7. oktobrim notiks septiņpadsmit koncertu Bruklinas Mūzikas akadēmijas operteātrī. Pēc tam skanēs seši koncerti Čikāgā, trīs – Lasvegasā, vienpadsmit – Losandželosā, trīs – Bostonā, trīs – Filadelfijā un pieci – Maiami.

2020. gada sākumā Madame X ieradīsies Eiropā un sniegs sešus koncertus Lisabonas zālē Coliseu dos Recreios, piecpadsmit – Londonas teātrī Palladium un desmit – Parīzes vēsturiskajā kinoteātrī Le Grand Rex. Madame X labi nopelnīs, biļetes maksā dārgi: ASV pilsētās – 60–760 ASV dolāru, Lisabonā – 75–300 eiro, Parīzē – 84–386,50 eiro, Londonā – 60–480 sterliņu mārciņu.

Mīlestības kartelis

Šovā dominēs albuma Madame X materiāls. Madonna neuzskata, ka fani būtu jālutina tikai ar veciem hitiem, – viņa mums liks baudīt jaunus. Madame X piedāvā latino popmūzikas panorāmu visā tās žanriskajā daudzveidībā – samba, fadu, baile funk, tropicalia, reggaetón, uz hiphopa bāzes būvēta Latīņamerikas mūzika, kas bagātināta ar Karību reģiona skaņām un Jamaikas dancehall.

Albumā ir jūtama Angolas un Kaboverdes ietekme. Savulaik Madonna viena no pirmajām sāka propagandēt Zaļā raga salas dziedātājas Sezārijas Evoras (1941–2011) daiļradi. "Tās ir garšvielas no visām pasaules malām," Madame X folkloras buķeti komentē Madonna. Kompozīcijā Batuka skan afrikāņu perkusijas un gospeļiem pietuvināti dziedājumi. Šo dziesmu kopā ar Madonnu izpilda Lisabonā dzīvojošo Kaboverdes sieviešu ansamblis Orquestra de Batukadeiras (batuque ir gaiša garīguma piepildīta Kaboverdes tradicionālā mūzika un deja).

Batuka ir viens no retajiem albuma Madame X skaņdarbiem, kurā tautas mūzika pasniegta gandrīz tīrā, autentiskā formā, jo pārsvarā tie ir ierakstu studijā smalki pagatavoti stilu hibrīdi, piemēram, hiphops un kantrimūzika jutekliskā balādē Crave (ingredienti ir sakratīti, nevis samaisīti). Madonna iziet cauri klubu mūzikas hronoloģijai – disko, triphops, dubstep, ambient trance, deep house – un pievieno soulmūzikas un blūza tēmas. Dīvaina skaņu ekstravagance ir jaušama dziesmā Dark Ballet, kurā tiek citēts Pētera Čaikovska Riekstkodis.

Madonnas albums ir globāls, eksotisks skatījums uz mūsdienu popmūziku ar atkāpēm vēsturē un pašas mākslinieces biogrāfijā. Latino melodiskums ir nodrošinājis laimīgu mūžīgo dzīvi viņas 1986. gada hitam La Isla Bonita. Trīsdesmit trīs gadus vēlāk dziesmā Medellín Madonna dodas nevis uz kādu skaistu salu, bet uz Medeljinu – kolumbiešu mūziķa Malumas dzimto pilsētu Kolumbijas kalnos. Tur Madonna kopā ar Malumu narkotiski apdullinošu deju popmūzikas un reggaetón ritmu pavadījumā ļaujas draiskām fantāzijām, piemēram, par "mīlestības karteļa dibināšanu", un kā mantru atkārto: "Viens, divi, ča-ča-ča!" Karnevāla un transa atmosfēru Madonna rada kopā ar brazīliešu dziedātāju Anitu enerģiskajā opusā Faz Gostoso.

Vislabākā ziņa ir, ka Madame X ierakstā ir bijis iesaistīts afgāņu izcelsmes franču mūziķis un producents Mirvaiss Ahmadzai, kurš ir atsvaidzinājis Madonnas izpildījumu viņas interesantākajos XXI gadsimta albumos Music (2000), American Life (2003) un Confessions on a Dance Floor (2005). Viņš nav no tiem producentiem, kurš ir gatavs sniegt pakalpojumus katrai popzvaigznei, reproducējot savu rokrakstu. Avangarda elektroniskās mūzikas speciālists Mirvaiss ir viens no vērtīgākajiem Madonnas atradumiem. "Viņš ir Žana Pola Sartra pēctecis," kādreiz jokoja Madonna. Mirvaiss spēj nebanāli savienot digitālo, sintētisko faktūru ar akustisko instrumentu valodu.

Ierakstu studijā ar Madonnu šoreiz strādāja vēl divi prominenti producenti – dīdžejs Diplo un hiphopa meistars Maiks Dīns, kuri piedalījās viņas iepriekšējā albumā Rebel Heart (2015) tapšanā.

Selfijs pirms selfija

"Šķībi!" smīnēja komentētāji, vērtējot Madonnas priekšnesumu maijā notikušajā Eirovīzijas dziesmu konkursa finālā Telavivā. Madonna iznāca uz skatuves modes mākslinieka Žana Pola Gotjē darinātajās Žannas d’Arkas bruņās. Viņai līdzās bija reperis Quavo – Madonnas partneris elektroniskā regeja dziesmā Future –, kurš noteikti nebija sapratis, kur īsti nokļuvis. Neilgi pirms Eirovīzijas rezultātu paziņošanas Madonna dziedāja vienu no saviem dižākajiem grāvējiem Like a Prayer, kuram šogad aprit 30 gadu. Daudzi kritizēja karalienes vokālās spējas un ironizēja, ka ar šādu sniegumu viņa nebūtu pārvarējusi Eirovīzijas pusfināla kārtu.

Jā, šajā festivālā vienmēr ir daudz perfekti skolotu vokālistu, kuriem Eirovīzija nodrošina trīs minūtes slavas – tāds ir konkursā pieļautais dziesmas ilgums. Madonna ir kas vairāk nekā trīs minūtes slavas. Tie ir četrdesmit gadu, kas pavadīti intensīvā sevis izgudrošanas un pārdzimšanas režīmā. Maikls Džeksons, Vitnija Hjūstone, Džordžs Maikls, Deivids Bovijs un Prinss dzied viņsaulē, bet Madonna dejo šeit, mums blakus.

Viņa zina, kur novirzīt savu radošo un seksuālo enerģiju. Dziesmās, videoklipos, fotogrāfijās, filmās un šovos Madonna ir veidojusi neskaitāmus pašportretus – popkultūras pētnieki norāda, ka viņa ir noformulējusi selfija principu trīsdesmit gadu pirms selfija rašanās. Madonnai bieži ir izdevies apsteigt laiku un pirmajai izdarīt kaut ko tādu, kam vēl nav tehniskās un tehnoloģiskās bāzes.

Madonna vienmēr ir jutusi nākotnes vēsmas un pratusi atrast izcilākos līdzautorus, producentus, režisorus, dizainerus un modes māksliniekus, kuru ieguldījums viņas karjerā veicinājis viņas zīmola kapitalizācijas pieaugumu. Madonnai palīdz intuīcija un gaume – viņa ir strādājusi ar grupu Massive Attack (1995. gadā tas bija ultrapārsteigums!), izvilkusi no pagrīdes producentus ģēnijus Viljamu Orbitu un Stjuartu Praisu.

Jaunā seriāla Černobiļa režisors Jūhans Renks savu kinematogrāfista meistarību ir slīpējis Madonnas kompānijā – zviedru mākslinieks, kurš pats pagājušajā dzīvē bija popzvaigzne Stakka Bo, ir uzņēmis dziedātājas klipus Nothing Really Matters (1999) un Hung Up (2005). Nekas mūsdienu kultūrā nav iespējams bez Madonnas. Viņa ir visu kvalitatīvo un pārsteidzošo mākslas faktu māte.

Slepkavu ballīte

Popkultūra un to apkalpojošā sistēma ir jauniešu sekta. Veterāni tiek izspiesti perifērijā, bet Madonna tam pretojas. Viņu kaitina aicinājumi uzvesties un ģērbties atbilstoši vecumam. Dziedātāja apgalvo, ka vīrietim mākslā nekad nenorāda uz viņa vecumu, bet sievietēm no tā ir jācieš, tieši tāpēc Madame X turpinās spītīgi cīnīties pret patriarhātu, jebkādām sankcijām un diskrimināciju. Pirms dažām dienām Madonna pauda sašutumu par viņai veltīto lielo publikāciju laikraksta The New York Times žurnālā: mūziķe ir sarūgtināta par triviālajām un virspusējām tēmām, kuras akcentētas materiālā, un esejas autores nebeidzamajiem komentāriem par viņas vecumu.

Madonna nekad nav baidījusies uzņemties par daudz atbildības. Jaunā albuma opusā Killers Who Are Partying, kurš pirmajās albuma recenzijās tiek raksturots kā XXI gadsimta digitālais fadu, Madonna dzied: "Es būšu Āfrika, ja Āfriku slēdz ciet. Es būšu nabadzīga, ja nabadzīgos pazemo. Es būšu bērns, ja bērnus ekspluatē. Es būšu islāms, ja islāmu ienīst. Es būšu Izraēla, ja izraēliešus apcietina. Es būšu sieviete, ja viņu izvaro un viņas sirds ir salauzta." Varbūt Madonnai ir jānomierinās? Nekādā ziņā. Madame X braši tiek galā ar savu diženumu.

Informācija: www.madonna.com     

2019.–2020. gada turnejas Madame X grafiks: www.madonna.com/tour

 

Top komentāri

nullum
n
Baisa marksistu vaginiste.
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Izdots monogrāfisks mākslas albums Ludolfs Liberts

Apgāda Neputns apjomīgo darbu sērijā Lielā mākslas klasika tapis fundamentāls izdevums: monogrāfisks mākslas albums Ludolfs Liberts. Sastādītāja un galvenā redaktore Laima Slava. Autoru kolektīvs. Gr...

Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja