Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +4 °C
Apmācies
Svētdiena, 29. decembris
Solveiga, Ilgona

Koncerta Dzimuši Rīgā recenzija. Iemesls ikgadējai tradīcijai

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
ity
i
Viduvējs koncerts bez radošas nepieciešamības
bitīt matos
b
Gribu mazliet papildināt savu ierakstu komnetāros! Nesum Dorma- jā, slavena! jā, popsīga! un ko gan citu dziedāt tādā vakarā.... ( pasaules koncerti ir vesels lēvenis ar popsīgu operu). Mani viņš paņēma ar savu interpretāciju. Paldies! Galante jau otro reizi mani sagādāja ........vilšanos. Pirmā bija ar popsīgo opermūzikas zvaigzni Andrea Bočelli Mežaparkā. ( nu to varētu norakstīt uz nesamēģināšanu), bet hiperbolizētais pārjūtīgums viņas izpildījumā mani nekādīgi nepārliecināja, jo tā var izpildīt baznīcā pie superakustikas un kompaktas auditorijas. Šis tomēr bija brīvdabas pasākums ar savu specifiku, kas tāda ranga mākslimiekiem ir jāzina.
opermīle
o
Mūsu lieliskais Maestro bija vajadzīgs, bet viņam cienīgā vietā - lielās skatuves centrā vajadzēja novietot flīģeli un šoreiz koklētāja bija lieka, galvenam solistam bija jābūt R.Paulam!!! Par akordionisti Sidorovu - viņa ir lieliska, atraktīva mākslinieci, bet diemžēl Maskata darbā viņa bija lieka (tās pāris taktis varēja nospēlēt jebkurš).
jk
j
Kā jau izrādīšanās koncerts, tas ir mietpilsonisks un ar zemāku māksliniecisko vērtību, ja būtu radoši iecerēts. Lūsiņa atkal nolējusi cukurūdeni. Kam bija vajadzīga Galante, Pauls, sidorova?
arī opermīle
a
A.Antoņenko sniegums bija brīnišķīgs un, ja diriģētu A.Viļumans, tas izskanētu vēl labāk, publikas ovācijas būtu vēl lielākas un droši vien tenoram vajadzētu atkārtoti dziedāt šo āriju. I.Galantes ziedu laiki diemžēl ir pagājuši, dzied labi, bet vietām vairs nevar izdziedāt... M.Kovaļevskas izvēlātais dziedājums būtu izteiksmīgāks, skanīgāks, ja viņai palīdzētu pieredzējošāks diriģents (opermūzikas diriģē[šanā), piemēram, A.Viļumanis vai Ozoliņš. Diriģents Poga ir labs mākslinieks, taču opermūzika prasa savu specifiku un pieredzi.
opermīle
o
Antoņenko paņēma ar ārkārtīgi veiksmīgo repertuāra izvēli - Nessun dorma ir viena no "popsīgākajām" tenoru ārijām visu laiku un zemju operu literatūrā (lūdzu, tikai nepārprast, jo ne mirkli nevēlos ar šo apzīmējumu noniecināt skaisto āriju, jo ne jau popmūzikai es to vēlos pielīdzināt, bet gan vienkārši norādīt uz to, ka tā ir viena no atpazīstamākajām un skaistākajam operu melodijām, kuru līdzās "Karmenas" Habanerai vai "Traviatas" Bridinsi zina pat tie, kuri par operu nezina neko), kura turklāt ļauj ar plašu žestu demonstrēt balss amplitūdu, augšējo Do. Nav brīnums, ka tauta uz to pavilkās - uz pazīstamām melodijām un pārdrošiem balss lokanības demonstrējumiem tik lieliskā izpildījumā un vēl A. Antoņenko siltās, cilvēciskās harzismas paēnā. Taču taisnības labad gan jāpiebilst, ka Maija Kovaļevska un Inese Galante nebija ne par gramu sliktātas, tikai viņu izvēlētās ārijas popularitātes ziņā bija no nedaudz zemāka ešalona. Tajās, tiesa, abas divas mākslienieces parādīja gandrīz neticamu niansētību un vokālās mākslas smalkumu, bet tieši šajā konkrētajā mūzikā tā ir klusinātākā, bez tā plašā žesta, kas atrodams Nessun dorma. Mimi ārija droši vien ir nedaudz slavenāka par Adriānas Lekuvrēras āriju, tomēr jāņem vērā, ka tā ir tāds kā pusduets, tur pat Mimi jautā Rudolfo (tenoram), vai viņš viņu vēl klausās, un tenors atbild (to šajā gadījumā aizstāja orķestris), ka klausās utt. Tas ir tāds veristisks pusdialogs, kas jāņem vērā, klausoties šādu mūziku, taču Maijas Kovaļevskas vokālais sniegums bija izcils, ļoti, ļoti smalks un līdz pēdējai niansei pārdomāts. Kamēr Ineses Galantes izvēlētā ārija ir muzikāli un vokāli ārkārtīgi sarežģīta, ko māksliniece izpildīja vienkārši lieliski, bet tajā nav iespējas apžilbināt tā, kā tenoriem ar Nessun dormas augšējo Do, tās žilbinājums ir niansētāks un tas jāprot saklausīt. Un Inese Galante to piedāvāja. Katrā ziņā abas dziedātājas arī būtu pratušas izraisīt ovācijas, ja būtu izvēlējušās kaut ko brīvdabas publikai vieglāk sagremojamu, piemēram, Maija Kovaļevska - O Mio babbino caro vai Inese Galante - Casta diva. Tomēr es nemaz neuzskatu par trūkumu, ka viņas izvēlējās to, ko izvēlējās. Biju sajūsmā par visiem trim.
zilbe
z
Varbūt, ka Vārdam taisnība, tas Do ir tā ierunāts, ka skan pat profesionāļu atsauksmēs.
  • 0
  • 0
Vārds
V
"Nessun dorma" vienmēr ir bijis ugstais "si", nekd "do". Ja pazīst notis, var apskatīties:)))
  • 3
  • 0
Turandotai-šarlatānei
T
Paņem notis , aprunājies ar tenoriem, nodziedi pati- tik vien,un viss būs skaidrs!
  • 7
  • 1
turandotai
t
uzprasi Antonenko vai ir do!
  • 5
  • 3
Turandota
T
NAV tur manam partnerim šajā ārijā neviena augstā Do. Vispār nav!
  • 3
  • 5
ja
j
Garanchai bija un ir vasaras koncerti !
  • 1
  • 1
starp citu
s
Nu, abām prīmām tik labi nesanāca vis. Bija OK, bet izcili? Noteikti ne. Aizbildināties ar sarežģītību lieki - vai tad nu nevarēja izvēlēties? No šādiem koncertiem klasisko popsu arī gaida. Vai ir bijis kāds komentārs, kāpēc Elīna Garanča nevarēja dziedāt? Bērns laikam šoreiz nav arguments, ja jau jūnija beigās bija ieplānots koncerts Viļņā.
  • 2
  • 4
bitīt matos
b
esmu lauķe, bet kultūru lietoju. spēju intuitīvā līmenī atlasīt kas ir kas. ( mazam ieskatam). tomēr visu šo pasācienu es vēroju caur tv logu. Ko es no tā visa saprotu? 1) brīvdabas koncerts Rīgas centrā ir KAS JAUNS. nebijusi forma. 2) kaut kas ar to skatuves vizuālo noformējumu nebija lāgā.3) mēģināju distancēties un ieraudzīt, kā to visu varētu uztvert Eiropas TV skatītājs. Vai mēs esam iedevuši pietiekami spilgtu bildi par sevi? Mani "paņēma"Antoņenko, mazais Daniils. Beidzot arī Pauls. Jā, varēja jau būt arī kāds cits? Nē, Pauls ir ļoti labs lirisku melodiju šī vārda labākajā nozīmē radītājs, un Eiropai jau arī gribas kaut ko viegli saķeramu( tikai cilvēcīgi). 4) ja koncerta sagatavošana bija 2 gadu garumā, vai tomēr kalendāru saskaņot neizdevās? 5) o, Žagara katastrofa bija brrrriesmīga. laikam jau jānotic pasakai par kailo karali. nu nav neviena, kas ar bērna muti pateiktu, ka tā nedrīkst.
h
Tātad Vaivode domā, ka Eiropā stulbeņi vien dzīvo? Tā jūs gribat teikt?
  • 2
  • 0
skats no malas
s
Domāju ,ka J.Žagara tekstus rakstījuši cilvēki ,ar domu ,kā citām tautībām Eiropā būtu vieglāk sagremojami .Arī mūžīgā latviskā -''ko nu mēs ,nav ko lielīties'' ,beidzot būtu jāpārvērtē. Iespējams ,ka šie teksti arī tika režisoram ,no Londonas, piestādīti ,vai iet cauri starptautiskai pubikai.
  • 1
  • 4
ne jau
n
Zagars pie vainas,bet gan dirighenta nevariiba.
  • 10
  • 4
***
*
Koncerts bija brīnišķīgs! Paldies visiem dalībniekiem! No sirds žēl, ka tikai vienas reizes pasākums, jo darbs un līdzekļi taču ieguldīti neprātīgi lieli. Pilnīgi piekrītu Jums par koncerta vadītāju. Bija kauns skatīties... Labāk būtu lasījis "neveiklos" pieteikuma tekstus aizkadrā.
  • 6
  • 5
2006.g.
2
Doma laukumaa notika skaists brivdabas koncerts Rigas sveetkos ar slavenajiem solistiem,rikoja Dome,HBf,ieeja par brivu!!!!
Jā?
J
Kādi solisti tur bija?
  • 1
  • 0
Rainis
R
Kurš bija to drausmīgo tekstu autors?
Vārds
V
Vaivode, kurai vajadzētu aizliegt rakstīt (un runāt pa Radio)
  • 6
  • 2
vai tiešām neziniet
v
Gunda Vaivode
  • 7
  • 0
Aspazija
A
Es!
  • 0
  • 3
Paldies par šo rakstu!
P
Protams, var vēlēties vienmēr vēl kādu sīkumu labāk, bet visumā viss bija tieši tā, kā raksts Lūsiņas kundze. Lepnums un patriorisms par SAVU valsti, SAVIEM talantiem! Lielisks ar lielisku stāju bija diriģents Poga, kura sniegums izskaidro viņa karjeru ārvalstīs: neļogās, nešķobās, diriģē ar labu, skaidru žestu un bez grimasēm...Paldies! Mūziķi analizē skaņdarbā visu, tāpēc gan Tango, gan Ziedošais jasmīns varēja būt īsāki, nerunājot gan par ļoti labu mūzikas kvalitāti. Tā turpināt! Koncerta vadītājs atpalicis no laika...Tiešām provinciāls...
Kurmis K.
K
Cik labi, ka Žagaru Juris tagad nes visu smago negatīvisma paunu. Kas tos provinciālos tekstus uzvirpināja ( par glīšu samaksu!), lai paliek noslēpums? Koncentrējoties uz programmas vadītāju, var nemaz nerunāt par solistu, kurš intervijas laikā gramstījās pa bikšu kabatu, un otru zvaigzni, kura specifiskā savdabība regulāri izpaužas vienādi, uz skatuves nākot ,līdz galam atvāzt krūtežu, lai tad nu redzams krekls līdz pat ķermeņa viduklim. Domāju, lai varētu atļauties šādu vaļību, nepieciešams vēl viens aksesuārs- paplata josta no melna auduma. It kā jau nemaz neprasītos kaut kur "piešūties", bet mums tas ir raksturīgi, ja kopiespaids ir ļoti labs, tad obligāti jāsarūpē visādi sīkumi, kas vienkārši liecina par neaudzinātību. Banāli jau skan, bet uz skatuves, saskaroties ar Mākslu, NAV sīkumu. Paldies par visu labo, kas brīžam kā devītais vilnis mūs uznesa Mākslas augstumos. Ineses Lūsiņas "recenzijas" 2-4 daļa atgādina koncerta programmas lapiņu ar uzskaitījumiem, piešpricējot katram klāt pa izdaiļojošam epitetam, kurus muzikoloģe ir pārrakstījusi blociņā, lai būtu klāt skārstām un nenoskārstām vajadzībām.
  • 10
  • 3
Gunis
G
Melanhol. valsis , latv. kapricio un maskata tango----vistīrākais latvju plaģiātisms!
Gunvaldis
G
Man pietrūka Pētera Vaska - manuprāt, tomēr Latvijas zināmākais komponists pasaulē.
Jā!
J
Varēja ielikt Paula vietā, kas bija pilnīgi lieks.
  • 11
  • 6

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja