Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +6 °C
Daļēji apmācies
Svētdiena, 17. novembris
Uga, Hugo, Uģis

Mīlēt tukšumu. Iestudējuma Parīzes Dievmātes katedrāle recenzija

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Pozitīvi noskaņotais
P
Gribētos redzēt kā notēlotu pats kritiķis. Uzskatu ka kritizēt var tikai tas kurš dara labāk par kritizēto.
Es
E
Lūriņu neredzēju, bet Gudula Maija Bērziņa bija dievīga - visu izrādi izvilka. PAr šo un to piekrītu, bet par dievmātes dārzu nē - ļoti oriģināli. katedrāles logs ar tajā novecojošo Gudulu - prīmā. Paldies
imite
i
ir pilnīgi acīmredzams, ka izrāde ir izdevusies, tapēc te daži LNO aktīvisti mēģina radīt iespaidu, ka pasākums baigi nav izdevies. Mīļie skauģuļi! vai tad jūs nepadomājāt, ka ja pasākums nebūtu izdevies, tad par viņu nevienam nebūtu intereses - nedz nākt, nedz apriet. Kļūda jūsu antiklaķes kampaņas nostādnēs.
lasītāja
l
Ne par izrādi, bet par kritiku. Sevi cienoši teātra zinātnieki kritikas neraksta kā žultainus interneta komentārus. Kritiku var pateikt arī neminot personiskus apvainojumus - par kādām tur perversijām vai to, ka aktrise varbūt vispār bija atnākusi, ka tērpi no tirgus, skatītāji neizglītoti utmldz. Pat neredzot izrādi, tas šķiet aizvainojoši. Varbūt pat, ja nav labākais lēmums operu iestudēt teātrī, - kuram labums no tādas skarbas radošo cilvēku " aplikšanas", kuri ielikuši darbu uzvedumā. Konstruktīvas kritikas un pamatojuma nav.Turklāt šai kritiķei, lasot arī iepriekšējās recenzijas, šķiet, vipār riebj viss, kas notiek NT. Bet citiem varbūt nepatīk kritiķes x saraustītie teikumi un čāpstināšana, uzstājoties publiskā vidē.
komponists
k
Z.LIEPIŅŠ publiski vairākkārt ir izteicies, ka tieši šis, NT variants ir tāds, kādu tas iecerējis. Orķestris spēlējot precīzi to, ko viņš iecerējis un nelažojot, izcili aktieri izcili interpretē Kaspara uzrakstītās teksta rindas. Domāju, ka Liepiņam ir zināma izpratne, kādu tas ir iecerējis šo darbu. Jebkura operas uzveduma aizstāvība un NT aplikšana ir vnk muļķība un intrigošana.
Miedziņš
M
Visu cieņu Z. L., ka viņš iecerējis un šie izpilda.S.dīgi man.
  • 4
  • 1
Miedziņš
M
Biju drusku piemidzis. Tad kā visi sevi cienoši devos uz NT uz OPERU. Drusku brīnījos, kāpēc uz NT, bet devos, jo mājasalapā izlasīju , ka būšot teātra versija. Jau iepriekš zināju, ka Zigim pelnīta mūzikas balva, visu cieņu. Drusku nesapratu, Kāpēc šis operai izvēlējās NT? NT redzēju daudzus dažādas krāsas naktsmicēs , tai skaitā, kritiķes. Noklausījos/skatījos 1.cēlienu.Aizmigu. Sapņos redzēju Igo plūstošo vēstījumu un operas ainas. Tad pamodos no tā, ka mani rāva aiz abām rokām un lika aplaudēt. To arī darīju. Kā visi, mices bumbulītis vien klanījās. Nu ko lai saka – nekad neiešu Mocarta 40 – to klausīties bet, bet , izpildījumā, un vēl lasīt par to kritiku. Sviestīgi un elektriski likās vienmēr, kad operdziedoņa domu turpināja aktieris – ņestikovka – raustāmgabals. Kleitiņas arī bezgala švakas, kā arī katedrāles atveidojums. Aizbildināšanās ar stilizāciju – vārgi šļupsti. Ārkārtīgi manis cienītā Silvija r. visu pateica precīzi , viņas naktsmicei atbilstoši. Lūsiņas naktsmice būtu savādāka - ar mūzikas cakām , kaut arī varbūt varētu pamāt ar bumbulīti Zigim – vecīt, kādam žanram īsti atbilst tavs muzikāli skaistais vēstījums? Laikam jau vaina tajās dažādajās naktsmicēs, kaut sapnītis viens, un kritika atbilstoša – par to, ka traģēdiju nevērtā no komēdijas viedokļa, oratoriju no sonātes pozīcijām un mūziklu no operas . Balagāns paliek balagāns un ģeniālā Andersena metafora par pliko karali varētu kalpot par mācību šim gabalam .Kaut arī aktieri centās, bet pašos pamatos operai nav vietas NT, kas arī bija jāpierāda kā teorēma. I Izskanēja versija par Vāgneru NT – ņifigasebe? Tad labāk aizmahā uz Viljamu Š(padomju kf metafora) KATRAM SAVA VIETA.
miedziņš
m
Kopš 2 gadu vecuma ar mammu
  • 3
  • 0
baltu puķu dārziņā
b
a kuro reizi apmeklē Nacionālo teātri?
  • 0
  • 1
provinciāle
p
Idejiski iekrītu vairākām (bet ne visām) kritiskajām piezīmēm, bet tāds nīgrs un brīžiem pat aizspriedumains (piemēram, attiecībā uz tērpiem, kas, manuprāt, lieliski ilustrē, ka stāsts ir universāls visai cilvēcei un stāv ārpus laika un konkrētas telpas) viedokļa izklāsts man nu nekādi "nelīmējas" kopā ar profesionāli izteiktu viedokli.
pro-lis
p
Man jau sen nelīmējas tas, kas jo bieži skatāms profesionālos teātros- kā pie klubu materiāliem apstākļiem noformēta skatuve un apģērba kultūru tāda, ka esmu nodomājis kļūt par kostīmu mākslinieku.
  • 1
  • 0
girdis
g
Visiem šiem operas jūsmotājiem, kam liekas, ka bija labāk nekā ir tagad - iesaku jums apskatīties zigmara liepina majas lapaa dvd fragmentus. es apskatijos un noklausijos šo izradi, kas visa pilniba tur apskatama, iesaku ari jums to izdarit. Tur skan ljoti netiri, nekopa un uz skatuves vispar nekas nenotiek, tik staav un netiiri tremole. Iznjemums ir vieniigi Martinovs. Koris dzied neritmiski, orkestris skan nekopaa un netiiri. Esmu shokaa - par ko juus te vispaar runaajat, tur ir Edm. Freiberga rezhija, ja tagad taa iestudeetu pat amatieru teatris, to rezisoru pat no turienes nosvilptu pat realisma teatrii miljotaaji. Bet liekas te daudziem svariigak ir kaadam ieriebt kritizeejot.
tu
t
laikam esi pats Martinovs,kurš tiešām pārspīlēja,ieraksts varbūt uz sliktas apara'tūras,bet visumā to PDK MUZIKĀLĀ ziņā nevar salīdzināt,jo piedalījās viss koris(nevis dubultkvartets ,kā šeit),liels orķestris,pats KOMPONISTS,KURŠ KATRU IZRĀDI spēlēja savādāk un vienmēr izcili iedvesmoti(tagad mazs orķ. ar citu instrumentāciju)MŪZIKAS GARS VALDĪJA PĀRI VISAM!
  • 2
  • 1
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
"tik' stāv un netīri tremolē"
  • 3
  • 0
Ziedons
Z
Viss attiistaas, arii teaatris. agraaak viirishu lomu atveidotaaji kraasoja ariidzen uzacis un acis :) un ne jau tadeel ka speleja postmodernus telus vai transvestitus :) Shi ir Zigmara Liepina Jubilejas izrade. kada kuram starpba ka vinsh to nosvin -? es domaaju godam! nosauciet vel kadu izradi pec kuras ir ovacijas cilvekiem kaajaas staavot vairakas minutes?
  • 1
  • 0
mjā,
m
man nav kauns.Esmu redzējusi pirmo uzvedumu, esmu daudzas reizes klausījusies skaistākos fragmentus .Visu cieņu Z.Liepiņam.Un tomēr - man labāk patīk franču variants- gan tekstu ziņā, gan mūzikas ziņā, gan uzveduma, nerunāsim par dziedātājiem. Tas patiesi ir stāsts par to, cik ļoti Kvazimodo mīl čigānieti Esmeraldu. Uzskatu,ka Radzobe ir ļoti profesionāla kritiķe. Pūļa sajūsma ir turpat blakus pūļa naidam. Nolaist latiņu ir viegli, noturēt - grūti, pacelt- vēl grūtāk.
j
Esmu redzējusi visas versijas ,un atļaušos apgalvot ,ka franču variants nu nav tas labākais!
  • 1
  • 0
gudritei
g
Ko Tu saprati no Silvijas Radzobes teiktā, ja saki ka esi provinciala? Tev lidz vinjas izglitibai vai runas limenim kaa no Daugavpils lidz Rīgai! :) Nu kadel jaizliekas par gudraku>?
  • 2
  • 2
KHe
K
Ir smieklīgi lasīt komentārus, kuros ir atpazistama konkrētu personu leksika. Kristīne Z.! Beidz intrigot un aprunāt. ir lieliski izdevies! Par radzobes kritiku jāsaka, ka tā ir angažēta kritiķa nekulturāla izpausme. Maz profesionālisma, daudz personīgi vērstu negāciju un neobjektīva vēlme aizvainot.
A.S.
A
Izrādi redzēju 19.maijā. Vakara izrādi. Tik tiešām pēc pirmā cēliena bija vēlēšanās iet mājās. Taču, pateicoties J.Jopem, M.Bērziņai, 3.cēliens vienkārši fascinēja. Duetā ar Jopi aiz dārza režģiem, duetā ar M.Bērziņu pavisam skolnieciskā B.Zviedre saplūda tik emocionāli pārliecinošā duetā. Tā bija fantastika. Saprotu S.R. redzējumu... ļoti žēl, ka viņa nav redzējusi 2.sastāvu
lauķe
l
Piekrītu A.S. ! Arī es redzēju 2.sastāvu un.....nenožēloju, jo tik pārliecinošus personāžus reti gadījies redzēt....nu kaut vai pavisam jauniņā B.Zviedre - Esmeralda,Diez vai skatuves rūdītā Z.Dombrovska būtu emocionāli pārliecinošāka, jo naivu meiteni, gandrīz bērnu tik aizrautīgi notēlot nevar trīsdesmit gadniece. J.Jope - Kvazimodo.... traģisks savā kroplumā...un kāda balss! Bet pāri visiem M.Bērziņas fantastiski krāšņais dziedājums! Ieteikums Radzobes k - dzei noskatīties arī 2.sastāvu jo uzmanīgi un bez aizspriedumiem par uzveduma stilistiku.
  • 2
  • 1
Monika
M
Ļoti gribētos izlasīt kādu recenziju par otru sastāvu, jo tur tik tiešām pazuda lielākā daļa aktieru/personāžu, bet izrādi vienalga bija vērts redzēt Jura Jopes Kvazimodo dēļ - fantastiska balss apvienojumā ar tēlojumu!
nez,
n
kāpēc paši francūži, iestudējot šo pasaules šedevru, tomēr pieturējušies pie kaut kādiem standartiem? Nav mūsdienīgi? Izcila Z.Liepiņa mūzika, kolosāls teksts, kas uzrunā pats par sevi.
viešņa
v
Biju uz 5.jūnija izrādi. Uz teātri eju reti, pāris reizes gadā, un rūpīgi izvēlos. Nu nebiju sajūsmā par šo produktu. 1.cēlienā likās, ka aktieri saēdušies saldējumu, jo neskanēja ne augšējās, ne apakšējās notis. Aktieru gorīšānās atgādināja kora iznācienus dažās Žagara režisētajās operās. Vai nevainīgajai Esmeralda jādejo šādā veidā? Piekrītu Radzobei, man arī patika D.Kalniņš un M.Maņjakovs. Vīlos Z.Dombrovskas sniegumā. Fantastiska Z.Liepiņa mūzika. Dzirdēju arī, ka civēki gāja prom pēc 1.cēliena, lai gan arī šoreiz pēc izrādes bija ovācijas.
mjā,
m
provinciālā skatītāja izteica tikai savu viedokli, bez pretenzijām,ka kāds ne bū ne bē piekritīs vai nepiekritīs. Tas ir tikai mans viedoklis,ka franču variants ir labāks, tāpēc ka esmu to redzējusi un varu salīdzināt ar pirmo latviešu variantu,kurš arī bija labs. Uzsildīta zupa ne vienmēr ir garšīgāka. Ilgus gadus manas domas sakrīt ar Radzobes vērtējumu,tāpēc nešaubos,ka šoreiz būs tāpat,ja saņemšos un noskatīšos šo iestudējumu līdz galam.
kauns
k
šito nekad nesapratīshu, kaa nav kauns muti vērt vaļļā, ja nav redzeets!
  • 4
  • 0

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja