Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +6 °C
Daļēji apmācies
Svētdiena, 17. novembris
Uga, Hugo, Uģis

Dīvainais trijstūris, smaids un asaras

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
EDUARDA SMIĻĢA radītā DAILES teātra
E
Dierektora kā mākslinieciskā vadītāja ieformēšanas. No Auškāpa senīlajām izrādēm bez domas, viņa pienākums būtu teātri celt RUNAS kultūru, ne režisēt. No Džilindžera perversajām izrādēm, kaut gan nešaubos, ka pie zināmiem apstākļiem viņš spētu arī citādi darboties. No Rēzijas Kalniņas un Artūra Skrastiņa glorificēšanas, ansambļa likteņu pakļaušanas viņu iegribām. No aktieru radioficēšanas. Balss saites ir dvēseles vibrāciju pārraidītājas, teātris nav radio aparāts ar raidlugu estētiku. Lai aktieri attīsta varēšanu , ne staigā ar nabadzības apliecībām. No Hānberga ievazāšanas DAILES teātrī. No Dreģes, Pupures kulta, kam sagatavotas Spēlmaņu Nakts balvas. DREĢE ir īpāšs gadījums- neinteliģenta, diskutabli gaumīga, slavas kāra persona, ne personība ar spēcīgu izrunas defektu. No Ausmas Kantānes neaicināšanas atgriezties DT. No latviešu dramaturģijas klāt neesamības. No latviešu dzejas, folkloras izslēgšanas no aprites. No latviešu teātra kritikas lāča un citu zvēru pakalpojumiem. No tā , ka daudzi izcili aktieri- personības tiek turēti bez nopietniem uzdevumiem, lai neredzētu, piemēram, Rēzītes gara nabadzību, tukšumu. Kāpēc viņa ir atgriezta DT pēc smagas nodevības, pametot teātri ar repertuāru, kur viss balstīts bija uz viņu? Tāda piemēra NAV visā latviešu teātra vēsturē. Pagrimums, kas ceļas no personību trūkuma, dziļas teātra mākslas sūtības apziņas. No MISIJAS apziņas, mērķu klātneesamības. VOT KĀ! No repertuāra politikas, piemēram, uzvedot 8 mīlošas sievietes, kas ir amatierteātra ziedu gabals, kad tur nav vai trūkst vīriešu. Vai Džilindžera mākslas izpratnē nav nozīmes, ka pasaulē pastāv KINO variants ar Ardānu, Denēvu,Ipēru... Ko viņš mums grib parādīt? Nespēka atrakcijas?
piebilde
p
Mamaja -lietrāra padomniece, "dzejas un libretu" cepēja, sabiedrisko attiecību speciāliste iestādē, kur nelietīgi rīkojas ar naudu, pati kļūdama par Mamona mīļāko. Bet vajdzēja tai mpostenī būt, piemēram, Raimondam Auškāpam ar zināšanām dramaturģijā, literatūrā, kultūrvēsturē un latviešu valodas likumībās ( I. Celmiņas audzēknis). Liene Jakovļeva'- muzikoloģe pie šprices sabiedriskajās attiecībās, būdama mērena tumsoņa citā māksla un kultūras jomās. Pagrimums ir METODISKI ORGANIZĒTS!
  • 0
  • 0
DAILES TEĀTRIM, lai ierakstītu kome
D
Sakiet lūdzu, kādas tiesības esat sev piešķīruši, ka man obligāti jāstājas draugos vai sazin kur vēl. Mamaites biznesa plāns? Visas viņas grāmatas Dainis Ozoliņš Nejūtos vainīgs, ka 4 reizes esmu redzējis ekranizējumu, tādēļ man sižetiski ir garlaicīgi, jo atkal jau kārtējais lasījums, neizmantojot dramaturga pakalpojumus, kas uzrakstītu dialogus. Ārējas darbības praktiski nav, nevar būt, jo notikumi, kas ir pamatā teātra skatuvei nav piemēroti. AUGSTĀKAIS sasniegums Esmeraldas Ermales skatuves tēls, kam pamatā emocionālā biogrāfija, skaidrība par motīviem, kas vada viņas atveidoto sieviete. 200 procentu ticamība. Nekādu paņēmienu, tiešums un konkrētība partnerībā, bez intonatīvas izkrāsošanas, bez jūtu mālēšanas ,emocionālas jūtināšanās, uzspiestas, aizlaikus sagatavotas asarainības. EFEKTS tikai no iekšēji piesātinātas darbības. Likās, ka šāds spēles veids jau beigts, bet ne, izrādās dzīvs, gandarījums tik liels it kā pats būtu ko labu paveicis. REDZĒSIM, vai Petrenko kl-gs novērtēs un sapratīs , ka māksliniecei pienāktos vēl loma, kur dod iespējas gara pasaules pilnīgai atklāsmei, ko spēj veikt tikai personība, kas Esmeralda Errmale bez šaubām ir. Dainis grūbe uzmanīgs saspēlēs, partnerībā, bet tēls diskutabls. Kas ir šis puisietis- garīgi slims cilvēks, hiperaaktīvs tipiņš ar sexuālām problēmām. Tonāli: ja klusināti, tad, lūdzu, decenti, ar artikulāciju, ja skaļi, tad ne tā, ka ausis plēš pušu, ir taču skatītāji ar jūtīgu dzirdi. šī gradācijas, tonālā amplitūda nomāc un rāda, ka Grūbe ir pārslavēts un aizbīdījies ar visiem saviem bēniņiem, ko teātra kritiķes pasludinājušas kā absolūtas. NECIEŅA pret skatītāju. likt dirnēt trepju galā, lai tad ieskrietu zālē, kamēr Grūbe, lūk, lasīs grāmatiņu at muguru pret zālē sēdošajiem. nekas nenotiktu, ja lielais meistars uznāktu pēdējā brīdī, apsēstos un sāktu darbu pie lomas. TEĀRTRA BEZATBILDĪBA, ka kamerzāle ir it kā mūžam netīra, putekļu pilna, bez gaisa kondicioniera.Skarbi sakot, teātrī kādam īsti kauna nav ,neviens ne par ko neatbild ja šādos apstākļos sēž publika un strādā aktieri. Paldies Esmeraldai Ermalei par atjaunoto ticību TĒLA radīšanas iespējam, kas jau rada virsvērtību. Dainim grūbem vajadzētu attapties, jo viņa veikums "Batterflejā" arī ir tāds, ka Žagaru jādēvē par debilu, ja viņš nejūt, ka viņa priekšā vīrietis. Grūbes g-gs, ja jau, tad dariet šajā lomā visu līdz galam. Ak, šausmas, kaut vai viens otru mazliet paglāstiet pirms izrādes, lai gūtu iedvesmu un mēs tiktu apbalvoti ar ticamību. P.S. Noteikti painteresēšos par šo piespiedu stāšanos vampīriskā attiecībās, ko uztiepj DT. Ejiet jūs taisnā ceļā uz elli, necieņa pret skatītāju ir svarīgs jūsu teātra zīmols. Kamerzāles netīrība un bezgaiss, nīkšana trepju galā u.c.
Juhans
J
Mīlas 3-stūrīts ir kaut kur zemāk.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja