Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +2 °C
Apmācies
Piektdiena, 19. aprīlis
Vēsma, Fanija

Kurā brīdī varmāka kļūst par upuri? Agresija Nacionālajā teātrī izrādē Ričards. Nekā personīga

Kad Latvijas Nacionālais teātris piedāvāja režisoram Elmāram Seņkovam iestudēt izrādi uz lielās skatuves, viņš nolēmis, ka repertuārā būtu vajadzīga izrāde, kas runā par šodienu, attiecībām, cilvēkiem, vidi, kurā dzīvojam.

"Mani dziļi bija ietekmējis reāls stāsts par puisi, kura mīļotā sieviete nāca klajā ar informāciju, ka ilgi cietusi emocionālo un fizisko vardarbību. Puisim – publiskai personai – nācās pamest Latviju, jo visa notikušā dēļ viņam tika "kancelētas" visas iespējas. Viņš – šodienas antivaronis – man bija interesants, lai uzzinātu, kāpēc veidojusies agresija, kāda bija konflikta problēma," stāsta E. Seņkovs. "Mēs, sabiedrība, esam kā soģi, jo, sekojot līdzi divu cilvēku attiecībām, nostājamies viena vai otra pusē. Protams, fiziskā vardarbība nav attaisnojama, bet vai mēs varam attaisnot cilvēku, kurš to veicis, ja nezinām situāciju? Kam ir tiesības attaisnot – sabiedrībai vai likumam?"

Režisors uzrunājis dramaturgu Artūru Dīci, iesakot tēmu – agresija. Dokumentālais stāsts ieguva vispārinājumu, jo tēma – kurā brīdī kļūstam emocionāli vardarbīgi un kad kļūstam par upuriem – nezaudē aktualitāti. Lugas Ričards. Nekā personīga tapšanas laikā arī mākslinieks Kristians Brekte piedzīvoja vardarbību pret savu mākslu, un situācija uzdeva papildu jautājumus – kurā brīdī māksla kļūst agresīva un sabiedrība kļūst agresīva pret mākslinieku? Krāsas pleķi uz viņa gleznotā murāļa ir gluži kā izrādes plakātā esošā sieviete ar uzsisto aci vai manifestācijas gājiena dalībnieks ar izšķīdušu kaku maisiņu uz muguras. Izrādi teātrī papildina nosacīta izstāde, kas sasaista notikumu konkrēti ar mākslinieku. "Tas ir Reiņa Suhanova kā scenogrāfa konceptuāls uzstādījums. Mēs paplašinām telpu, stāsts tiek risināts ne tikai uz skatuves. Sabiedrībai ir savi priekšstati par Kristianu Brekti kā mākslinieku, un, protams, viņa ielaušanās teātrī no mūsu puses ir ļoti apzināta," komentē E. Seņkovs.

Izrāde rosina domāt arī par sociālajiem tīkliem. "Varam par jebkuru izteikt kritiku publiski, un mūs sadzird! Bet vai mēs zinām, ko ar savu ierakstu spējam psiholoģiski nodarīt tam, par ko izsakāmies?" jautā režisors.  "Patiesībā maldāmies priekšstatos, neiedziļinoties lietās. Reaģējam uz virsrakstiem, kas mūs kūda un motivē kļūt agresīviem. Tā ir šodienas laikmeta iezīme, un to mēs izrādē nevarējām apiet."

Lomās darbojas Arturs Krūzkops, Laura Siliņa, Kārlis Reijers, Ieva Aniņa, Egils Melbārdis, Jānis Āmanis, Daiga Kažociņa, Daiga Gaismiņa, Juris Lisners, Līga Zeļģe. Mūzikas autors – Edgars Mākens, gaismas – Oskars Pauliņš, kostīmi – Berta Vilipsone.

Tuvākās izrādes – 16., 17., 23. martā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Lielās cerības

Ik gadu mēs gaidām brīnumu – kādas Latvijā tapušas filmas iekļaušanu oficiālajā Kannu kinofestivāla skatē. Jo kaut kad taču tam ir jānotiek, par spīti visam!

Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja