Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

Nacionālā teātra viesizrādes Maskavā noritējušas veiksmīgi

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
kā var neslavēt?
k
"Krievijas galvaspilsētas skatītājiem bija patīkami un interesanti ieraudzīt labāko latviešu skatuves mākslinieku sniegumu." Ja jau uzstādījums tik varens, tad rakstīt, ka viesizrādes noritējušas ( tikai!) veiksmīgi ir noziegums. Jācer, ka Jegors, balstoties pret Ojāru un Kirilu visu salabos un caurumus piešpaktelēs. Vai krievu preses atsauksmes arī būs, vai apspriede beigsies, kā saka, draugu lokā?
dabūju
d
Protams, katram sava pieredze, bet tie super-izteiksmes līdzekļi par kuriem organizēti tika jūsmots, ietilpst tai pašā jēdzienā "štampi", ko tik ļoti uzmīļojuši kritiķi. Kā skatuves noklāšana, bradāšana un valstīšanās pa ūdeni, karāšanās virvē, pļeckāšanās pa kādu baseinu, atvilktnes mājas sienā utt.
  • 4
  • 0
Te būs
T
Mans personiskais viedoklis par "Mirušajām dvēselēm" (tas gan neko nenozīmē, jo man nav lielas pieredzes ar šīs Gogoļa poēmas scēniskajiem risinājumiem), ir tāds, ka tajā tomēr bija viens neapstrīdams novatorisms, proti, ideja, kura pie tam bija ļoti konsekventi izturēta līdz galam un atrisināta, pārcelt visu darbību uz mirušo valstību, proti, ka ar miroņiem tirgojas tādi paši miroņi. Tāds mūža mieru nespējīgu atrast darboņu savsarpējās krāpšanās riņķa dancis. Tāpēc arī labi, ka tajā nebija nevienas īstas sievietes. Pirmkārt, "Mirušajās dvēselēs" nav neviena spilgta, izteikti sievišķīga tēla ar iezīmētu raksturu - vai nu karikatūras kā Karobočka, vai arī fantāzijas augļi bez individualitātes pazīmēm un pat bez vārda kā gubernatora meita jeb līgava. Tāpēc labi vien ir, ka šajā miroņu savstarpējās krāpšanās un pašapmāna maskarādē Serebreņņikovs neiesaistīja nevienu īstu sievieti. Tas arī izskaidro kasti, jo viss šie darboņi jau ir ieslodzīti savos zārkos. Tāpēc, lai arī mēs esam redzējuši kastes, šādā kontekstā gan laikam ne pārāk bieži (es, piemēram, vispār - nē). Par riepām gan neko neteikšu, jo nezinu, ko teikt. Manuprāt, kaut kad pirms mēneša "Voiceku" vēl rādīja tepat uz vietas Nacionālajā. Kopumā man ar Serebreņņikovu ir tā, ka es nevaru noliegt talantu, prātu, zināšanas, savdabīgu gaumi un izdomas bagātību, tomēr sirds man uz viņa izrādēm neiesilst. Prāta līmenī - lieliski, teātra maģijas līmenī - kaut kas pietrūkst. Bet es pilnībā saprotu, ka citi var arī par viņu jūsmot. Lai nu tā būtu. Viņš nenoliedzami ir ļoti spilgta teātra personība.
  • 6
  • 1
dabūju
d
Paldies. Manas domas, piemēram, par Serebreņņikova "Mirušajām dvēs'lēm" ir gaužām pretējas tām, ko tiražēja mūsu iespiedgabalos. Vairākkārt apmeklējot šo izrādi, ievēroju, ka Ieva Struka, kas kopā ar Ojāru Rubeni iespējams ir NT tandēms māksliniecisko un dažnedažādu cita rakstura jautājumu atrisināšanā, atkal un atkal redzama skatītāju vidū. Kas tad šajā izrādē bija lielās sajūsmības vērts? Vai pirmo reizi kāds ieraudzījis kasti, kurā iespiesta darbošanās, vai "atradums" ,ka sieviešu lomas "interesantāk" atveido vīrieši, vai teksta murmināšana zem deguna kā ieilgusi tradīcija... Palieku pie viedokļa, ka pati sāls bija apslēpta auto riepās, ar kurām aktieri muļļājās katrs savu iespēju robežās. Tagad asināsim prātu! Kam tieši šīs viesizrādes bija nepieciešamas, ņemot vērā, ka "Voiceks" arī savu leģendāro uzvaras gājienu uz NT skatuves jau nolāčojis?
  • 6
  • 3
Te būs
T
http://www.kommersant.ru/doc/2445007 Katrā ziņā jāsaprot konteksts - lai arī kā te nedominē apgalvojumi, ka Putins un Janukovičs personīgi esot atnākuši pieņemt Latvijas Nacionālā teātra paklanīšanos sev, tomēr jāsaprot no konteksta, ka oficiālā režīma Krievija šo pasākumu ignorēja, ne rādīja savos kanālos, ne rakstīja par to savās avīzēs. Un pats pasākums bija nevis šis te neveiklais PR teksts: "Krievijas galvaspilsētas skatītājiem bija patīkami un interesanti ieraudzīt labāko latviešu skatuves mākslinieku sniegumu", bet gan Kirila Serebreņņikova personicās ambīcijas parādīt savā autorteātrī izrādi, kuru viņš iestudējis ārpus Krievijas, proti, "Voiceku". Piemēram, viņa "Mirušās dvēseles" NT vairs nerāda, tagad viņš šo iestudējumu ir pāriestudējis ar tādām pašām dekorācijām, tērpiem un koncepciju savā Gogoļa Centrā. Tas ir tāds liela mākslinieka narcisisms. Ne jau Latvijas Nacionālais teātris tur kādu ineresēja. Un "Vecene" tāpēc, ka V. Nastavševs arī ir Gogoļa Centrā jau daudz iestudējis, tā patstāvīgā publika zina šo režisoru. Taču uzsvars nenoliedzami bija uz "Voiceku". Un Gogoļa Centrs nu reiz ir tā vieta, kuru oficiālā, kremliskā Krievija knapi piecieš. Tās kontrolētie mediji neko daudz neraksta pat par Serebreņņikova tieši Gogoļa Centrā iestudētajām izrādēm, bet, ja raksta, tad parasti noķengā, kur nu lai vēl ietu rakstīt par tām, ko atved viesizrādēs no Latvijas. Bet, kas attiecas uz Gogoļa Centru, tad tur snobismam nav vietas, jo šī teatra izrādes ir pieprasītas viesizrādēs Rietumeiropā un tiek, spēlētas, piemēram, Berlīnes Schaubühne (tieši šajās dienās), kur es nezinu, vai kāds Latvijas teātris jebkad ir viesojies, JRT ieskaitot. Zinu tikai, ka A.Hermanis taja leģendārajā teātrī kaut ko ir iestudējis ar vācu aktieriem, bet savu JRT viņš tur nav vedis.
  • 12
  • 1
Agris
A
Laimigi ka vareja dibenu putinam nolaizit.
Gris
G
Pri čom te Putins?
  • 0
  • 1
ak vai!!!
a
Pirms braukšanas Rubenis klāstīja, ka preses konferencē pateikšot skaidri un gaiši par Latvjas nostāju šobrīd notiekošajā! Tagad izklausās, ka bijis kluss kā pelīte un aiz laimes būt pie "atbrīvotājiem" starojis.
bubū
b
Sekot vajag informācijai.
  • 1
  • 0
khe!
k
Rubenis aiz laimes droši vien apslapinājās!
To nezinu
T
Bet redzēju O. Rubeni neatkarīgajā Krievijas TV kanālā Doždž,, kur viņš sniedza interviju. Tur viņš visai asi kritizēja Krievijas politiku attiecībā pret Ukrainu un pauda Latvijas nostāju, apšaubīja, ka referenduma par Krimas pievienošanos Krievija tiesiskumu un arī rezultātu atbilstību īstenībai, ar šausmām pieminēja to vēstuli, kuru Krievijas kultūras darbinieki bija parakstījuši Putina režīma atbalstam utt. Un nemitīgi atkārtoja kā refrēnu, ka, ja vien tas nebūtu K. Serebreņņikova Gogoļa Centrs, bet kaut kāds cits pasākums, tad teātris diez vai būtu braucis. Interesanti, ka Krievijas medijos komentāros arī dominē apmēram tikpat radikāli nosodoši viedokļi - tikai pretēji, no sērijas - ko tie fašisti iedomājušies, ka mums viņu fašistiskās izrādes vajadzīgas? Liek mums virsū sankcijas, bet paši brauc pēc naudas utt. Tā ka nezinu, nezinu. Lai būtu Serebreņņikovs un Gogoļa Centrs, kuri, pieņemsim, ne pie kā nav vainīgi un no Putina politikas norobežojas, tomēr šībrīža situācija ir nenormāli izkāpināta, pie kam no abām pusēm. Vai tad tiešām tā vajadzēja darīt? Starp citu, pēc Maskavas Nacionālais "Veceni" izrādīja arī festivālā Budapeštā.
  • 9
  • 2
Ansis
A
Vai tas vairs ir nacionālais teātris?
...
.
Nac.teātris ir bezmugurkaulnieki. Un nevajag "dzīt demagoģiju", ka kultūrai nav nekāda sakara ar politiku un ka nevajag ļaut ciest "nevainīgajiem" parastajiem krieviem... Viņi jau ir tie, kas tādus putinveidīgos pie varas notur un gan jau ka arī mājās priecīgi šampi iedzēra par Krimas "atgūšanu".
baisi
b
Šie kangari jau laikus trenējas kļūt par Krievijas galma klauniem.
pieprasam piešķirt
p
Gergija lentīti biedram Rubenam.
labāk
l
kolorado svītras iekļaut nacteātra logotipā
  • 11
  • 2
Cik Nacionālais teātris katru gadu no valsts saņem dotācijā ?
sesks
s
Mazāk kā JRT
  • 1
  • 0
TASS ziņa
T
Ložā sēdēja pats Janukovičs - Ruben, ātri atnes divus Rīgas aliņus, aukstus !
Niklāvs
N
Nac. teātra aukas atgriezušies no peļņas Krievijā. Nacionālo teātri vairs neapmeklēšu.
ālava
ā
Tiem ir pie tupeļa- apmeklēsim vai ne. Paskat, nākamam KDi numuram uz vāka Kirils, rādot tīru, mākslas brīnumam atbilstošu divpirkstu kombināciju.
  • 2
  • 0
j
j
Visi talantīgie nepārdevās arī PSRS laikā. Daļa palika Sibīrijā un izsūtījumos, daļa godīgāko vispār nevarēja realizēt savus talantus. Nacionālā teātra "partkoms" nav vistalantīgākie, bet gan tie, kuri pie siles vienmēr, lai kas, kaut vai karš.
atminas un braucejs
a
Ha, O.Rubens tacu ir viens pretigs, alkatigs zids un tads pats ir noladetais bledis, zaglis Inkens...sie divi zidu salasnas 90- gados braukaja pa ASV un vaca ziedojumus it ka prieks Latvijas, tacu patiesiba tos vini savasca sev, sakot ar kumpalam...un beidzot ar naudu.
soģis
s
Atkal latviešu skauģi pamodušies. Neko nezina, bet runā.
  • 0
  • 0
jautājums
j
Nū...Pēc šitā mani Nac.teātra apmeklējumi ir izbeigušies uz ilgu laiku. Es neatjaunošu abonemtu. Ietaupīto naudu investēšu JRT. Nāksies iet regulāri...Jo citur vairs nav kur!
sesks
s
žēl, ka esi tik šauri domājošs un uz analīzi nespējīgs cilvēcelis. Atver acis un kaut sekundi dienā ieslēdz smadzenes nevis ļaujies muļīgam populismam.
  • 1
  • 1
Knābējs
K
Viņiem viss PO- ka tik nauda nāk! Veiksmīgi, jibio!
sers
s
Vispirms vajag noskaidrot faktus un tad runāt. Cik zinu, tas nebija naudas pasākums, bet gan solidaritātes parādīšana no Putina represētam režisoram.
  • 2
  • 0

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

2024. gads teātrī. Teātris nav ēka

Gandarījumu ir sagādājuši oriģināldarbi, kas runā par šīs zemes cilvēkiem, viņu vēsturi un šodienu, cerībām un vilšanos, stereotipiem un vērtībām

Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja