Savulaik bijāt viens no aktīvākajiem OIK afēras atmaskotājiem. Šķiet, bijāt arī pirmais, kurš jau vairāk nekā pirms 10 gadiem vērsa uzmanību uz acīmredzamām Rail Baltica (RB) projekta neatbilstībām.
Šīs neatbilstības bija tik acīmredzamas, ka radās pamatots jautājums – kā tas ir iespējams? Vai nu neviens vispār nebija skatījies projekta pamatojumu, vai arī no sākta gala tas apzināti tika veidots un virzīts, skaidri apzinoties, ka tam nav nekāda ekonomiska pamatojuma, un tas vienkārši tika piedzejots, lai dotu projektam virzību.
Aizdomas pastiprināja atbildīgo nevēlēšanās sniegt sabiedrībai projektu pamatojošo informāciju. Pēc atkārtotiem pieprasījumiem man kā savulaik Saeimas deputātam izdevās to iegūt un iepazīties pilnā apjomā – ar šo te Satiksmes ministrijā esošo projekta pamatojumu, kuru it kā bija izstrādājusi cienījama konsultantu kompānija AECOM.
Kāpēc it kā?
Ne pēc formas, ne būtības tas nebija atbilstošs – tā struktūra bija nepārskatāma, iztrūka loģiskas sasaistes starp atsevišķām tā daļām, īpaši attiecībā uz pētījumā izdarīto secinājumu un rezultātu pamatotību – bieži nebija iespējams izsekot izdarīto spriedumu un interpretāciju pamatotībai, ziņojumā un tā pielikumos nesaprotamu iemeslu dēļ tika sniegta lieka, nevajadzīga un aprēķinos neizmantota informācija, kas turklāt bieži atkārtojās. Nācās secināt, ka AECOM pētījumā ir būtiski trūkumi, nepilnības, acīmredzamas kļūdas un neizskaidrojamas dīvainības, kādas nebūtu pieļaujamas šāda līmeņa pētījumiem.
Visu sarunu lasiet avīzes Diena ceturtdienas, 14. novembra, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt klikšķinot šeit!
Raksta cena: €0.40