Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +12 °C
Skaidrs
Otrdiena, 24. septembris
Agris, Agrita

Pārkrautās fūres bojā jaunos ceļus

Viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc jaunus ceļus jau pēc dažiem gadiem atkal jāsāk remontēt vai pat pārbūvēt, ir fakts, ka kravas automašīnas bieži pārkāpj atļautās smaguma normas. Valsts policijas Autopārvadājumu uzraudzības nodaļas vadītājs Arvis Romanovs atzīst, ka policija nespēj pienācīgi izkontrolēt kravas mašīnas svaru, jo tam pietrūkst resursu. No janvāra Autopārvadājumu uzraudzības nodaļā darbā pieņemti vēl deviņi cilvēki, trešdien lasāms avīzē Diena.

2014. gadā Valsts policija konstatēja svara pārkāpumus 47 kravas mašīnām, bet 2015. gadā, kaut gan tas ir tikai pusē, protokoli izrakstīti 60 pārkāpējiem. Pārslogotās kravas nav vienīgais pārkāpums. Policisti kontrolē arī to, vai šoferi ievēro atļauto stundu skaitu pie stūres, vai gabarītu lielumi ir atbilstoši. Pieaugošais protokolu skaits lielā mērā ir saistīts ar kontroļu palielināšanos, kaut gan līdz pilnībai vēl ir ejams tāls ceļš.

Patiesībā situācija ir kritiska. Svaru visvairāk pārkāpj pārvadātāji no Lietuvas, lielākoties tie ir baļķvedēji. "Visticamāk, tas ir vājo kontroļu dēļ. Visā Latvijā strādā vien 25 kontrolieri. Lietuvā kontrolieru skaits tuvojas simtam un šoferi baidās pārvadāt neatļauta svara kravas. Tāpēc arī ceļi viņiem tik labi. No pārvadātājiem esmu dzirdējis, ka lietuvieši līdz Latvijas robežai atbrauc ar divām kravas mašīnām, tad visus baļķus pārkrauj vienā un iebrauc Latvijā. Tas nozīmē, ka pa mūsu ceļiem brauc viena kravas mašīna ar smagumu, ko Lietuvā likums atļauj vest tikai diviem baļķvedējiem," atklāj Romanovs.

Pieļaujamais kravas automašīnas svars ir līdz 40 tonnām. Pirms vairākiem gadiem tika pieņemts lēmums, ka va/s Latvijas Valsts ceļi baļķvedējiem izsniedz speciālas atļaujas, kas dod zaļo gaismu pat līdz 52 tonnu lielam svaram. Atļauja pārsvarā ir visiem pārvadātājiem, kas sadarbojas ar Latvijas valsts mežiem. "Ar šādu svaru viņi drīkst braukt gan ziemā, gan vasarā. Manuprāt, tas nav pareizi. Esmu runājis ar Igaunijas kolēģiem, viņi atklāja, ka Igaunijā 52 tonnu smagums ir pieļaujams tikai ziemā, turklāt tikai tad, kad gaisa temperatūra ir vismaz -15 grādu. Šādu smagumu spēj izturēt tikai sasalis asfalts," stāsta Valsts policijas pārstāvis.

Latvijas Valsts ceļu priekšsēdētājs Jānis Lange atzīst problēmu, tomēr norāda, ka vairumā gadījumu kravas auto pārslodzes ir nelielas. Tajā pašā laikā viņš bilst, ka ir apstākļi, piemēram, pavasara atkusnī vai tad, kad ceļa klātne ir pārmitrināta, kad pat vienas ass pārslodze ceļa segumu var sagraut.

Visu rakstu lasiet trešdienas, 1.jūlija, avīzē Diena

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas