Šā gada jūnijā, salīdzinot ar maiju, mazumtirdzniecības apgrozījums pēc sezonāli izlīdzinātajiem datiem ir palielinājies par 3,3%, kas šogad ir augstākais mēneša pieaugums šajā nozarē. Apgrozījums pārtikas preču tirgotājiem ir pieaudzis par 2,6%, bet nepārtikas preču tirdzniecībā, neieskaitot degvielu, tas ir palielinājies par 3,6%. Savukārt auto degvielas mazumtirdzniecības apgrozījums šajā periodā ir pieaudzis par 3,6%.
"Lai arī mazumtirdzniecības apgrozījums šogad ir bijis ļoti svārstīgs, tomēr šā gada jūnijā ir sasniegts pēdējo divu gadu laikā augstākais rādītājs. Mazumtirdzniecības konfidences indekss, kas ir noturīgi augsts jau kopš gada sākuma, ir sevi beidzot attaisnojis, atspoguļojoties apgrozījuma pieaugumā šā gada jūnijā. Mazumtirdzniecības nozare labi raksturo notiekošos procesus Latvijas ekonomikā kopumā. Tādējādi varam secināt, ka pakāpeniski uzlabojas iekšējais pieprasījums, patērētāji arvien vairāk atļaujas lielākus pirkumus," uzsvēra A.Vilks.
Automobiļu un motociklu tirdzniecības apgrozījums ir pieaudzis par 57,5% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Spriežot pēc viesnīcu noslodzes rādītājiem, ir pieaudzis arī ārvalstu tūristu skaits, kas arī dod manāmu ieguldījumu mazumtirdzniecības un līdz ar to arī visas ekonomikas izaugsmē, norādīja Finanšu ministrijas pārstāve Agnese Beļkeviča.
Īpaši strauji pieaugumi mēneša apgrozījumam jūnijā ir novērojami audio un video preču mazumtirdzniecībā - par 19,8%, mājsaimniecību elektropreču mazumtirdzniecībā - par 12,2%, kā arī mēbeļu, apgaismes ierīču un cita veida mājsaimniecības piederumu mazumtirdzniecībā - par 8%.
Salīdzinot ar iepriekšējā gada atbilstošo periodu, mazumtirdzniecības apgrozījums 2011.gada jūnijā pēc kalendāri izlīdzinātajiem datiem ir pieaudzis par 5,4%. Mazumtirdzniecības apgrozījums pārtikas precēm ir palielinājies par 3%, bet nepārtikas precēm (izņemot degvielu) tas ir pieaudzis par 12%. Degvielas mazumtirdzniecības apgrozījums šajā periodā ir samazinājies par 6,7%.
Gada pirmajā pusē negatīvu ietekmi uz patērētāju pirktspēju un līdz ar to arī mazumtirdzniecības apgrozījumu radīja kāpjošās patēriņa cenas, tomēr, stabilizējoties degvielas un pārtikas cenām, turpmākajos mēnešos šis efekts samazināsies un radīs daudz labvēlīgāku vidi mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugumam.