Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā -1 °C
Daļēji apmācies
Piektdiena, 22. novembris
Aldis, Alfons, Aldris
Komerciāli pasažieru pārvadājumi ar Boeing 737 MAX sērijas lidaparātiem pagaidām aizvien ir apturēti

Boeing saņem ievērojamu uzticības kredītu

Otrdien aviokoncerns International Airlines Group, kurā ietilpst tādi pārvadātāji kā British Airways, Aer Lingus, Iberia un citi, prestižajā aviošovā Parīzē paziņoja par nodomu iegādāties 200 737 MAX sērijas lidaparātus no Boeing. Jāatgādina, ka vēl pašlaik Boeing 737 MAX-8 flotes visā pasaulē ir piespiedu dīkstāvē, kamēr noris izmeklēšana saistībā ar Lion Air un Ethiopian Airlines katastrofām, kurās iesaistītas šī modeļa lidmašīnas.

Zīmīgi arī, ka International Airlines Group (IAG) pārvadātāji lielo laineru klasē izmanto Boeing lidaparātus, vidēja izmēra lidaparātu (ar vienu eju salonā) klasē tiek izmantoti faktiski tikai Boeing konkurenta Airbus A320 sērijas lidaparāti. 

"Uzticamies Boeing un sagaidām, ka 737 MAX sērijas lidaparāti veiksmīgi atgriezīsies apritē pēc tam, kad saņems apstiprinājumu no regulatoriem," pārliecināts ir IAG izpilddirektors Villijs Volšs.

MAX sērijas lidaparāti pirms negadījumiem bija Boeing visvairāk pārdotās lidmašīnas. Boeing turpina šīs sērijas lainerus ražot arī pēc tam, kad martā tika nolemts apturēt lidojumus ar 737 MAX lidaparātiem.

Par IAG nodomu Boeing pārstāvji pauda publisku pateicību: "Esam pagodināti par IAG vadības uzticību mums un 737 MAX lidmašīnām."

Darījuma summa, noslēdzot līgumu par 200 lidmašīnu piegādi, pēc iepriekšējām cenām lēšama aptuveni 24 miljardu ASV dolāru apmērā, tomēr industrijas eksperti norāda, ka ņemot vērā gan pašreizējo kontekstu, gan pasūtījuma apjomu, visticamāk, tiks piemērotas vērā ņemamas atlaides.

Boeing jautājumus par līguma iespējamo cenu neapspriež publiski.

Portāls Diena.lv iepriekš vēstīja, ka notikušās avārijas tiek saistītas ar kļūmēm MCAS sistēmā. 

MCAS drošības sistēma (angliski - The Maneuvering Characteristics Augmentation System), kas ieviesta MAX sērijas lidmašīnās, paredzēta kā automātiska aizsardzība, lai nepieļautu tādu lidmašīnas ātruma un augstuma uzņemšanas leņķa kombināciju, kas var novest pie kritiskas ātruma zaudēšanas, cēlējspēka zaudēšanas un attiecīgi lidaparāta krišanas. Vairākos gadījumos sistēma aktivizējusies nevietā, automātiski "spiežot" lidaparāta purngalu uz leju, kad tas nebija nepieciešams un augstuma uzņemšanas leņķis patiesībā bija normas robežās. Tādējādi piloti burtiski bija spiesti cīkstēties paši ar savu lidaparātu.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses