Jau vēstīts, ka Zviedrijas tiesa piektdien aizliedza Saab reorganizācijas administratoram Gujam Lofalkam atkāpties no amata, pirms pirmdien tiesa lems, vai saglabāt " Saab " aizsardzību pret bankrota pieteikumiem.
Lofalks šomēnes paziņoja, ka kompānijai nav nākotnes, un pieprasīja, lai tiktu atcelta autobūvētājam noteiktā aizsardzība pret bankrotu un izbeigts reorganizācijas process, kas būtībā nozīmē kompānijas nonākšanu kreditoru rokās.
Nīderlandes kompānijai Swedish Automobile (Swan) piederošais Saab jau no gada sākuma atrodas uz sabrukuma robežas, naudas trūkuma dēļ apturot ražošanu, kavējoties ar algu izmaksu darbiniekiem un nespējot norēķināties ar piegādātājiem.
Kompānija piektdien nosauca jaunu administratoru, kas stātos Lofalka vietā, lai gan bija jānosauc cits kandidāts, jo izraudzītais atteicās uzņemties šo amatu.
Saab otrdien paziņoja, ka Ķīnas kompānija Youngman ir piešķīrusi Saab piecus miljonus ASV dolāru (2,6 miljonus latu), lai grūtībās nonākušais uzņēmums varētu veikt tūlītējus nodokļu maksājumus un, iespējams, izķepuroties no bankrota.
Lai paglābtos no bankrota, Saab pēdējā laikā noslēdza vairākus finansējuma darījumus ar ķīniešu investoriem, taču tos bloķēja Saab bijušais īpašnieks ASV kompānija General Motors, kurai joprojām pieder Saab tehnoloģiju licences.
Swan šefs Viktors Mullers 5.decembrī informēja, ka Swan ar Ķīnas partneriem mēģinot rast īstermiņa risinājumu, kas dotu Swan iespēju samaksāt Saab darbiniekiem algas par novembri un turpināt kompānijas reorganizāciju. Viņš tomēr noliedza, ka banka, ar kuru tiek vestas sarunas, ir Bank of China.
Mullera iepriekš sniegtā informācija liecina, ka kompānijas parādsaistības sasniedz 150 miljonus eiro (105 miljonus latu). Saab rūpnīca Trollhetenā darbu pilnībā pārtrauca jau jūnijā, bet periodiski darbības pārtraukumi rūpnīcā sākās jau aprīlī, jo Saab nespēja samaksāt piegādātājiem un tie pārtrauca piegādes.
3700 Saab darbinieku algu izmaksa kavējas jau piekto mēnesi pēc kārtas. Strādājošie līdz šim vēl nav saņēmuši algas, kuras bija jāizmaksā 25.novembrī, un arodbiedrības nesen piedraudēja iesniegt pret Saab bankrota prasību, ja algu izmaksa turpinās kavēties.
Saab automašīnas sāka būvēt 1947.gadā. 1990.gadā ASV autobūves koncerns General Motors (GM) iegādājās 50% Saab akciju, bet pēc 10 gadiem kļuva par tās vienīgo īpašnieku. 19 no 20 gadiem, kad Saab bija GM kontrolē, Saab ir strādājis ar zaudējumiem.
Swan, kas agrāk bija pazīstama ar nosaukumu Spyker, iegādājās Saab no GM pērn janvārī. Ir kļuvis zināms, ka šo darījumu ir finansējis Latvijas Krājbankas māteskompānijas Lietuvas nacionalizētās bankas Snoras bijušais lielākais akcionārs Krievijas uzņēmējs Vladimirs Antonovs.