"AB Holdings pieņēmis stratēģisku lēmumu attīstīt arī piena un piena produktu ražošanas biznesu. Šīs stratēģijas ietvaros AB holdings kļūst par 50% daļu īpašnieku uzņēmumā DK Daugava. Sadarbības mērķis ir kopīgiem spēkiem nostiprināt Daugavas zīmola tirgus pozīcijas Latvijā un virzīt šī zīmola produktus eksporta tirgos, kur jau ir pazīstami citi AB holdinga izstrādājumi. AB holdings pašlaik jau eksportē zivju produktus uz vairāk nekā 30 valstīm un gaļas izstrādājumus uz desmit valstīm," norādīja Skadiņa.
Savukārt DK Daugava valdes priekšsēdētājs Aigars Vaivars ir gandarīts par noslēgto darījumu. "Zīmols Daugava asociējas ar izcilu kvalitāti. Mūsu produktus bieži izvēlas ārvalstu tūristi, tāpēc sapratām, ka jāturpina attīstība arī ārpus Latvijas. Kopā ar jauno investoru mums būs lielākas iespējas atrast jaunus tirgus un realizācijas kanālus, kā arī paplašināt produkcijas klāstu, lai Latvija pircējiem ārzemēs asociētos ne vien ar neskartu dabu, bet arī kvalitatīvu pārtiku. Sadarbība ar spēcīgu, pieredzējušu vietējo partneri ir loģisks solis Daugavas turpmākai izaugsmei - domāju, ka pircēji noteikti būs ieguvēji," norādīja Vaivars.
Savukārt AB holdinga prezidents Bislans Abdulmuslimovs akcentēja, ka nevēlas pieļaut Latvijas uzņēmumu nonākšanu ārvalstu īpašnieku rokās.
Zīmols "Daugava" lieliski papildinās holdinga pārtikas produktu grozu, kuru mēs piedāvājam patērētājiem Latvijā un ārvalstīs. AB holdinga stratēģija ir blakus jau esošajiem gaļas un zivju pārstrādes virzieniem attīstīt arī piena un piena produktu ražošanu. Piens mums ir jauna nozare, un mēs esam priecīgi uzsākt tajā darbību," sacīja uzņēmējs.
Puse uzņēmuma daļu joprojām paliek Daugavas saimnieka un dibinātāja Vaivara īpašumā. Par turpmākajiem izaugsmes plāniem uzņēmums informēs tuvākajās nedēļās. Kā ziņots, pirms divām dienām Vaivars paziņoja, ka ieinteresēts sameklēt līdzīpašnieku Krievijā, kuram ir tirdzniecības kanāli un interese attīstīties.
"Izskatu visus racionālos piedāvājumus no jebkurā valodā runājošiem investoriem, galvenais nosacījums - vēlme attīstīties atbilstoši "Daugavas" kvalitātes standartiem un saimnieciski īstenot uzņēmuma stratēģiju. Meklējam sadarbības partneri - līdzīpašnieku Krievijā, kas pats ir ieinteresēts šajā plašajā tirgū attīstīties un kam ir tirdzniecības kanāli un drošas iespējas realizēt preci," biznesa portālam "Nozare.lv" sacīja Vaivars.
Viņš arī norādīja, ka Krievijas tirgū saredz lielu paplašināšanas potenciālu. "Patlaban 80% augstākās jeb "Premium'' kategorijas produktu izplatām Latvijā, un paplašināties īsti nav kur. Visa minētā sakarā esmu nodibinājis arī SIA "Daugava-1", bet par tā darba sākšanu paziņošu atsevišķi, jo pagaidām darbs nenotiek," sacīja Vaivars.
Kā ziņots, informācija "Daugavas" mājaslapas krievu versijā liecina, ka uzņēmums piedāvā iegādāties pusi kompānijas akciju un izplatīt produkciju ar "Daugavas" zīmolu Krievijas tirgū. Tāpat tiek piedāvāts iegādāties visu uzņēmumu par 6,75 miljoniem eiro (4,725 miljoniem latu) ar lielu potenciālu Krievijas tirgū.