(Nobeigums. Sākums 8. jūnija laikrakstā Diena)
Jūs jau iepriekš intervijā, kuras sākums lasāms 8. jūnija laikrakstā Diena, stāstījāt par antisociālo Neša līdzsvaru. Vai varat to raksturot ar kādu piemēru?
Jā, es ilustrēšu antisociālo Neša līdzsvaru ar stilizētu piemēru. Pieņemsim, ka docents Bērzs iecerējis savu studiju kursu, piemēram – menedžmenta zinātni, veidot pēc labākajām pasaulē plaši lietotām mācību grāmatām. Diemžēl 20 studenti no 50 eksāmenu sekmīgi nespēj nolikt pat ar trešo piegājienu un viņi ir jāatskaita no augstskolas. Docentu Bērzu satrauc jautājumi:
a) Vai tas būtu noziegums pret valsti, ja viņš šiem 20 studentiem, kuru zināšanas objektīvi vērtējamas ar "2" (ļoti vāji) vai "3" (vāji), nepelnīti izliek atzīmi "4" (gandrīz viduvēji) un studijas turpina visi 50 studenti?
b) Kā reaģēs studenti, studentu vecāki, kolēģi, rektors un ministrs, ja docents studentiem, kuru zināšanas vērtējamas ar "2" vai "3", izliek neapmierinošo atzīmi un tad šie 20 studenti jāatskaita?
Visu rakstu lasiet avīzes Diena ceturtdienas, 15. jūnija, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!