Kariņš uzsver - šis priekšlikums skaidri parāda, ka Eiropas Savienība (ES) ne tikai paredz izveidot kopīgu vis-Eiropas infrastruktūru, bet paredz tam arī 50 miljardu eiro. "Tas nozīmē, ka Latvijai un Baltijas valstīm būs finansējums, par kuru varētu uzbūvēt SDG termināli, lai izbeigtu atkarību no Krievijas gāzes, kā arī finansējums, lai īstenotu Rail Baltic projektu, kas beidzot savienotu Baltijas valstis ar Eiropu," norāda Kariņš.
"Ja Baltijas valstis nevienosies, tad šis finansējums tiks izlietots dzelzceļa projektam vai terminālim citur Eiropā," norāda Kariņš.
EK likumdošanas priekšlikums paredz līdz 9,1 miljardu eiro līdzfinansējumu enerģētikas projektiem, 9,2 mljrd. informācijas un komunikāciju tehnoloģiju ieviešanai un vēl 21,7 miljardu transporta tīklu attīstībai. Komisijas priekšlikumi paredz: kritērijus, pamatojoties uz kuriem, atsevišķus projektus varēs klasificēt kā kopējo interešu projektus un kuriem būs iespējams piemērot paātrinātu būvniecības saskaņošanas procedūru; noteikumus saskaņā ar kuriem tiek sadalītas izmaksas pārrobežu projektos, kas jāņem vērā regulatoram, nosakot tarifus; kritērijus, kuri ir jāievēro projektam, lai tam būtu iespējams saņemt ES līdzfinansējumu.
Kariņš EP strādā Rūpniecības, pētniecības un enerģētikas komitejā un Ekonomikas un monetāro lietu komitejā.