Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +12 °C
Skaidrs
Pirmdiena, 23. septembris
Vanda, Veneranda, Venija

Sedlenieks: Uz elektromobiļu revolūcijas sliekšņa

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Arnis ET
A
Atbalstot zaļās elektroenerģijas īpatsvara ekonomisku palielināšanu, daži skaitļi: ES valstu elektroenerģijas ražošanas vidējais rādītājs 331 g CO2/kWh (ietver visus veidus: ogles, atomu, vēju, ūdeni u.c.), tad elektromobiļiem – 78 g CO₂/km (benzīna automobiļiem – 185 g CO₂/km, dīzeļa automobiļiem ¬– 145 g CO₂/km); 2015. gadā 61 % no Latvenergo koncerna mazumtirdzniecībā pārdotās elektroenerģijas ir saražota no atjaunīgajiem energoresursiem jeb ir zaļā elektroenerģija, kas sastāda 101 g CO2/kWh; 2013.gadā ES valstīs no kopējā elektroenerģijas patēriņa transportā izlietoti 2,32%. Secinājumi: Pateicoties elektromobiļa daudz lielākai energoefektivitātei, CO₂ izmešu apjoms, izmantojot „ES elektrību” ir divas reizes mazāks, salīdzinot ar fosilās degvielas auto. Ja tiek izmantota „Latvijas elektrība”, elektromobiļa CO₂ emisijas ir vēl 3 reizes mazākas. Transporta sektorā izlietotās elektroenerģijas apjoms ir niecīgs, un pieaugums šai sektorā absolūtajos skaitļos ir salīdzinoši neliels, turklāt elektromobiļu uzlādi iespējams organizēt laikā, kad tīklā ir elektroenerģijas „pārpalikums”. Elektromobiļu akumulatori var nodrošināt dinamisku slodzi mainīgās ģenerācijas avotiem – saules un vēja elektrostacijām.
Laimonis
L
Izskatās pēc globālas afēras, tas pie nosacījuma, ka elektromobiļos netiks ieviesti revolucionāri risinājumi. Ataust atmiņā klasiskais joks par spaini un kompresiju.
VVZ
V
Ja ārējā gaisa temperatūra ir mīnus 20 grādi, tad salona apsildei tiek izmantoti vairāk kā 80% elektroenerģijas. Pagaidām elektromobiļi ir ākstīšanās, kas praktiski pielietojami tikai zemēs ar maigu klimatu.
IMHO
I
"Tajā pašā laikā elektromobiļi ir nūja ar diviem galiem, jo alternatīvās jeb zaļās enerģētikas industrija virzās uz priekšu daudz lēnākos tempos un tās saražotā elektrība ir nesamērīgi dārga, tādēļ elektromobiļiem nepieciešamo elektrību, visticamāk, nāksies iegūt no fosilās degvielas, un atsevišķas aplēses liecina, ka šis process videi nodara pat lielāku kaitējumu nekā gadījumā, ja pa ceļiem turpinātu braukt automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem. Līdz ar to vajadzētu sākt nevis ar elektromobiļiem, bet alternatīvo enerģētiku". . Izglāb planētu - nelieto eketromobīli.
trusis nejaukais
t
vispareizaak buutu nepsihot, vienkaarshi paartraukt jaunu iekshdedzes dzineeju auto razhoshanu/tirdznieciibu, bet turpinaat ekspluateet esoshos nevis mesties razhoshanaa jo jebkura razhoshana rada vides postu un resursu izlietojumu kas ir nesameeriigi lielaaks nekaa vienkaarshi apziniiga esoshaa autoparka ekspluataacija. viszaljaak dara tie, kas nevis katrus 3 gadus peerk jaunu auto bet brauc ar savu veco un uztur to tehniskaa kaartiibaa. tad laikam ejot pakaapeiski un organiski pilniigi bez lieka populisma ieviesiisies jaunaas tehnologjijas.
  • 0
  • 0

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē