Anekdotē atspoguļojas abu sāncenšu - Ford Mustang un Chevrolet Camaro nesamierināmā sacensība, jo Ford mežonīgā prēriju rikšotāja vārdā nosaukto auto sāka ražot divus gadus agrāk nekā General Motors. Tikai vēlāk paskaidroja, ka Camaro ir slengā izrunāts franču vārda Camarade (draugs, biedrs) tulkojums.
Fakti no vēsturesJau ar pirmo modeļu paaudzi Camaro pircējiem piedāvāja kā kupejas, tā kabrioleta versiju. Populārākais tā brīža motors bija 5,7 litru atmosfēriskais V8 ar 255ZS jaudu. Pazīstamākā tūninga versija -SS pakete, kā arī īpašā Z28 sērija, kur V8 motora tilpums tika palielināts līdz 6,5 litriem, bet jauda pieauga robežās no 325 ZS līdz pat 375ZS. Pretēji pirmās paaudzes īsajam konveijera mūžam,1970. gadā dienas gaismu ieraudzīja otrās paaudzes Camaro, kas tika ražots 11 gadus. Vēlāk ilgstoši izgatavoja arī trešās un ceturtās paaudzes Camaro, taču 2002. gadā, pēc spēja pieprasījuma krituma, Camaro ražošanu izbeidza. Pēc septiņus gadus ilga pārtraukuma 2009. gada 16. martā Camaro ražošanu atjaunoja, izgatavojot piektās paaudzes auto. Modernos Camaro ražo vienīgi Ošavā, Ontario provincē Kanādā. Starp citu, modeļa popularitātes straujā lejupslīde bija atstājusi iespaidu GM marketinga cilvēku atmiņā, jo korejiešu dizainera Sang Yup Lee izstrādātais piektās paaudzes Camaro koncepts ar panākumiem debitēja vēl 2006. gada NAIAS izstādē. Klasiskās piedziņas auto izgatavo uz GM Zeta platformas, uz kuras ražo, piemēram, tādus auto kā Buick Park Avenue, Chevrolet Lumina un vēl gandrīz duci dažādu ASV, Austrālijā un Dienvidamerikā populāru sedanu. Bieži vien eiropieši nemaz citus amerikāņu muskuļauto jeb pony car, ka tos sauc paši jeņķi, nemaz nepazīst. Patiesībā, šī niša ir daudz plašāka nekā tikai abi nosauktie pretinieki, jo tajā ietilpa arī tādi vēsturiski auto kā Pontiac Firebird, AMC Javelin, Plymuth Barracuda, Dodge Challenger u.c.
Ejiet pupās, ekoplānprātiņi!