“Falliskie priekšmeti, kara atmiņas, asins sarkanais un seksualitāte nepārprotami aicina uz psihoanalītisku interpretāciju. Pirmsedipālā bērna uztverē tēva un mātes dzimumakts tik tiešām ir agresijas akts. Šajās fotogrāfijās divi sniegbaltie halāti un sakārtotās gultas liecina par nodomu tīrību. Vajadzība pēc Cita ir atzīta. Fantāzija ceļ trauksmi, tēlojot briesmas, kuras var radīt šīs attiecības. Tāpēc atzīšanai tūlīt seko padzīšana, Cits tiek padarīts par “Alien”.”Arnis Balčus (1978) strādā ar fotogrāfiju un video, savos darbos apskatot postpadomju problemātiku un to nospiedumus Latvijas dzīves telpā. Viņam bijušas personālizstādes Londonā, Glāzgovā, Berlīnē, Kopenhāgenā, Rīgā un citviet, bet darbi publicēti tādos žurnālos, kā Achtung Mode, Dazed & Confused un The New Yorker. Balčus fotosērija “Amnēzija” iekļauta “ABLV bankas” Laikmetīgās mākslas kolekcijā, viņa fotogrāfijas atrodas privātkolekcijās Vācijā, Lielbritānijā, ASV un citviet. Fotogrāfijai veltīta portāla Foto Kvartāls galvenais redaktors.Arņa Balčus personālizstāde “Uzvaras parks” norisinās izstādes „Latvieši. Mīti un konteksti” ietvaros, kura apskata latviskās identitātes jēdzienus un uzsver to saistību ar mainīgo vēsturi un atvērto nākotni. Izstādes kuratore: Līga Lindenbauma.Arņa Balčus izstādi “Uzvaras parks” atbalsta Valsts Kultūrkapitāla fonds, EiroAWK, Foto KvartālsIeeja bez maksas
Arnis Balčus. Uzvaras parks
Arņa Balčus jaunāko darbu sērija balansē uz dokumentalitātes un fikcijas robežas, veidojot kritisku vizuālo mozaīku par Latvijas vēsturi un sabiedrību. “Fotogrāfijās attēlotais Rīgas atbrīvotāju piemineklis latviešiem patlaban kalpo par traumas simbolu. Balčus gan uzvedina uz domu, ka šī trauma ir tikai simptoms, bet nemiera cēlonis ir jāmeklē neapzinātajā,” fotogrāfa darbus komentē komunikācijas eksperts Sergejs Kruks.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.