Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā 0 °C
Skaidrs
Sestdiena, 23. novembris
Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Rakstnieku savienība aicina tikumisko audzināšanu nepārvērst par mākslas darbu kropļošanu

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
jumors
j
Diskusija ne pa jokam. BET skolas puikas bliež vaļā, nezinādami, ko tas nozīmē, bet pārliecībā, ka tas ir vīrišķīgi. Kurš viņiem skaidros, ja skolotājas to nedarīs?
Colombianas
C
Nez kādēļ tur saliktas Ezeras, Brīdakas, Vilka grāmata tai bildē? Manuprāt "bļadju terapijai" atbilst pavisam cita veida imidži - "Inteliģents krievs no Pēterburgas ar sarkanu šalli ap kaklu un ar mērkaķa parūku galvā gastroļos Rigā dzied sūtras pribaltijskajām guvernantkām." Ai, ai - kas ga varētu aiz tā slēpties? Pareizi! - Guru - "bļadju" sūtru speciālists, praktiskais p[sihologs no Maskavas labā garastāvokā skolas plus vēl "supruga" - s ļubovju s Rosii. Ja nopietni - tajā bildē bļadju tematam tikai Čakovskis varbūt varētu atbilst. Bet nu tas tīri diskriminējoši - pēc uzvārda. :) :) :) Bet tā vispār - Yes, we love all the human beings!
aiaiai
a
Viena būtiska problēma ar to tikumības mācīšanu - kas viņu tiem nabaga bērniem mācīs? Jo līdz šim tikumība skolās nav mācīta - neviens skolotājs to nav apguvis. Neviens deputāts to nav apguvis. Tādas mācības nav bijis. Stepaņenko kundzei arī skolā tikumība nav mācīta. Kā viņa vispār zina, kas ir tikumība? Ja viņa to apguvusi pašmācības ceļā - kā mēs varam būt droši par viņas zināšanu kvalitāti? Vai viņa tikumības eksāmenu ir kārtojusi? Un arī pārējie deputāti? Ja mans bērns tagad ietu skolā, es nepaļautos uz dažādiem puskoka lēcējiem tikumības jomā - tādiem, kas paši skolā nekādu tikumības izglītību nav baudījuši. Domāju, ka jāpieaicina speciālisti no ārzemēm, no tādām valstīm, kur valda tikumības gars. Bet kārtīgi jāizpēta, vai tie speciālisti paši skolā tikumību apguvuši.
:)
:
Pilnīgi piekrītu,tikumība nav tikai rupju vārdu nelietošana,pie netikumības var pieskaitīt zagšanu,melošanu,Saeimā balsošanu cita vietā,balsu uzpirkšanu,dzīvošanu nereģistrētā laulība un daudzsievību. Bet aizliegums literatūrā lietot krievu tautas mutvārdu folkloras vārdus traucē integrāciju,tieši par to būtu jāuztraucas Ušakovam,kurš pats mīl lietot mātes vārdus un kuri mīļi daudziem krieviem. Integrētā sabiedrībā tautām jāpazīst visu līdzās dzīvojošo tautu ne tikai literārā valoda.
  • 0
  • 0
Grāmatas lasītāja pārdomas
G
Jā, latvieši, latvieši. Šķiet, pa 800 gadiem kristīgā ētika tā arī nav kļuvusi par mūsu stipro pusi. Laikam tomēr cita mentalitāte. Kristu, starp citu, tā laika „tikumības sargi” uzskatīja par morālā pagrimuma apoloģētu, kas pinas ar deklasētiem elementiem, sludina, ka tie pēdējie būs tie pirmie, un uzstājas pret paštaisnajiem un pareizajiem farizejiem. Staigā te viens, pulcinādams ap sevi staigules, nodokļu ievācējus un citas padibenes, SVĒTĪ (ak, šausmas!) viņus, kājas tiem mazgā. Pat mirdams pie krusta, iemanās apsolīt paradīzi (divtik šausmas!) slepkavam. Krivade (autore) ir kristiete, Rokpelnis (redaktors) ir kristietis, Ratinīka (skolotāja) ir kristiete. Viss Krivades krājums „Bērnība” ir aktualizēta un modernizēta kristīgā dzeja, kur šī ētika tiek piemērota un konfrontēta ar jaunā laikmeta reālijām, tajā skaitā - lingvistiskajām. Bet beidzas grāmata ar šo paskarbo Kalna sprediķi un variāciju par Alana Ginsberga „Kauciena” finālu, kas, atrauts no pārējo Krivades tekstu korpusa un plašāko kontekstu laukiem, tiešām var nedaudz samulsināt. Bet tāpēc jau par to jārunā stundās, nevis vārtrūmēs. Nav taču mūsu pedagogi tik aprobežoti, ka paši nezina, ko un kāpēc mācību procesā aplūko. Bet viduskolnieki nav tik dumji, ka nebūtu spējīgi uz pastāvīgu domāšanu, diskusiju, pretrunīgu tēmu analīzi.
Colombianas
C
Negribu aizskart neviena kristīgās jūtas, bet ...Man viena labi barota krieviete, kad es tāda diezgan kārna latviete pie viņas aizgāju konsultēties par sasāpējušiem dzīves jautājumiem, teica tā: Jums baznīcā nav ko darīt (protams, tas tika teikts lielajā kultūras valodā). Bet es ņēmu un aizgāju uz katoļu baznīcu un kā jau pie mums, katoļiem, pieņemts, mesas beigās sarokojos ar blakustāvētājiem, tādiem pat katoļiem kā es. Tā ka - uz baznīcu IR jāiet! Uz SAVU baznīcu!
  • 0
  • 2
Bībeles interpretācijas
B
MĀJAS I brīžos, kad domāsi – šobrīd tu pierādi dzīvi – kad krogā dzer šņabi vai svešā dzīvoklī pi-sies uz grīdas – paskaties logā – tur jau viņš stāv – un arī pārējie – garām acīm piespiežas stiklam – čeburaška un Donalds daks, rūķu karalis, vaktiņš un pirmā skolas diena, pirmais divritenis škoļņiks, un glāze silta piena, tētis jocīgā miera stājā – un domā – kad ta vienreiz beigs ākstīties – un kad ta vienreiz nāks mājā II es redzēju naktī, ka esmu nedaudz skaistāka muskuļi – redzami, izcilnas lāpstiņas āda – nostiepta pāri krūtīm un Dievu, kas visur pa ceļam izlika sienāžus tāpēc atnākt mājās vairs nebija grūti (A. Krivade „Bērnība”) Šī ētika nepatīk? Nu, var jau arī tā (finālu mēs zinām): PAZUDUŠAIS DĒLS Līst lieti, vēji pūš, un vakars vēls: Viņš vienās skrandās ģērbts un basām kājām. Jūs domājat, ka pazudušais dēls Nāk sagrauzts atpakaļ uz tēva mājām? Bet vai jūs neredzat, ka viņa tēls Ir lepni nesalauzts, ap viņa vājām Un kuslām miesām skrandains purpurkvēls? Nē, nenāk viņš, lai jūgā plecus liektu, – Viņš nāk kā tiesātājs, lai jūs iz tempļa triektu. (Rainis „Tālas noskaņas zilā vakarā”)
  • 1
  • 1
!
!
Daudzi slepkavas ir kristieši. Vai neticīgie. Pievilkt aiz matiem var jebko.
  • 0
  • 1
Elzage
E
Lūk, Satversmes 116.pants: "116. Personas tiesības, kas noteiktas Satversmes deviņdesmit sestajā, deviņdesmit septītajā, deviņdesmit astotajā, simtajā, simt otrajā, simt trešajā, simt sestajā un simt astotajā pantā, var ierobežot likumā paredzētajos gadījumos, lai aizsargātu citu cilvēku tiesības, demokrātisko valsts iekārtu, sabiedrības drošību, labklājību un tikumību. Uz šajā pantā minēto nosacījumu pamata var ierobežot arī reliģiskās pārliecības paušanu." http://likumi.lv/doc.php?id=57980 bet te -⁠ Eiropas cilvēktiesību un pamatbrīvību deklarācija: "10. pants Vārda brīvība 1. Ikvienam ir tiesības brīvi paust savus uzskatus. Šīs tiesības ietver uzskatu brīvību un tiesības saņemt un izplatīt informāciju un idejas bez iejaukšanās no valsts institūciju puses un neatkarīgi no valstu robežām. Šis pants neierobežo valstu tiesības pieprasīt radioraidījumu, televīzijas raidījumu un kino demonstrēšanas licencēšanu. 2. Tā kā šo brīvību īstenošana ir saistīta ar pienākumiem un atbildību, tā var tikt pakļauta tādām prasībām, nosacījumiem, ierobežojumiem vai sodiem, kas paredzēti likumā un nepieciešami demokrātiskā sabiedrībā, lai aizsargātu valsts drošības, teritoriālās vienotības vai sabiedriskās drošības intereses, nepieļautu nekārtības vai noziegumus, aizsargātu veselību vai tikumību, aizsargātu citu cilvēku cieņu vai tiesības, nepieļautu konfidenciālas informācijas izpaušanu vai lai nodrošinātu tiesas varu un objektivitāti." http://www.humanrights.lv/doc/regional /eckkons.htm ANO vispārējās cilvēktiesību deklarācijas 29. pants uzskaita ierobežojumus: "2. Realizējot savas tiesības un brīvības, katram cilvēkam ir jāpakļaujas tikai likumā noteiktiem ierobežojumiem, kuru nolūks ir vienīgi citu cilvēku tiesību un brīvību pienācīgas atzīšanas un cieņas nodrošinājums un morāles, sabiedriskās kārtības un vispārējas labklājības taisnīgu prasību apmierināšana demokrātiskā sabiedrībā." http://www.humanrights.lv/doc/vispaar/ vispcd.htm
Elzage
E
Lūk, Satversmes 116.pants: "116. Personas tiesības, kas noteiktas Satversmes deviņdesmit sestajā, deviņdesmit septītajā, deviņdesmit astotajā, simtajā, simt otrajā, simt trešajā, simt sestajā un simt astotajā pantā, var ierobežot likumā paredzētajos gadījumos, lai aizsargātu citu cilvēku tiesības, demokrātisko valsts iekārtu, sabiedrības drošību, labklājību un tikumību. Uz šajā pantā minēto nosacījumu pamata var ierobežot arī reliģiskās pārliecības paušanu." http://likumi.lv/doc.php?id=57980 bet te -⁠ Eiropas cilvēktiesību un pamatbrīvību deklarācija: "10. pants Vārda brīvība 1. Ikvienam ir tiesības brīvi paust savus uzskatus. Šīs tiesības ietver uzskatu brīvību un tiesības saņemt un izplatīt informāciju un idejas bez iejaukšanās no valsts institūciju puses un neatkarīgi no valstu robežām. Šis pants neierobežo valstu tiesības pieprasīt radioraidījumu, televīzijas raidījumu un kino demonstrēšanas licencēšanu. 2. Tā kā šo brīvību īstenošana ir saistīta ar pienākumiem un atbildību, tā var tikt pakļauta tādām prasībām, nosacījumiem, ierobežojumiem vai sodiem, kas paredzēti likumā un nepieciešami demokrātiskā sabiedrībā, lai aizsargātu valsts drošības, teritoriālās vienotības vai sabiedriskās drošības intereses, nepieļautu nekārtības vai noziegumus, aizsargātu veselību vai tikumību, aizsargātu citu cilvēku cieņu vai tiesības, nepieļautu konfidenciālas informācijas izpaušanu vai lai nodrošinātu tiesas varu un objektivitāti." http://www.humanrights.lv/doc/regional /eckkons.htm ANO vispārējās cilvēktiesību deklarācijas 29. pants uzskaita ierobežojumus: "2. Realizējot savas tiesības un brīvības, katram cilvēkam ir jāpakļaujas tikai likumā noteiktiem ierobežojumiem, kuru nolūks ir vienīgi citu cilvēku tiesību un brīvību pienācīgas atzīšanas un cieņas nodrošinājums un morāles, sabiedriskās kārtības un vispārējas labklājības taisnīgu prasību apmierināšana demokrātiskā sabiedrībā." http://www.humanrights.lv/doc/vispaar/ vispcd.htm
Elzage
E
Lūk, Satversmes 116.pants: "116. Personas tiesības, kas noteiktas Satversmes deviņdesmit sestajā, deviņdesmit septītajā, deviņdesmit astotajā, simtajā, simt otrajā, simt trešajā, simt sestajā un simt astotajā pantā, var ierobežot likumā paredzētajos gadījumos, lai aizsargātu citu cilvēku tiesības, demokrātisko valsts iekārtu, sabiedrības drošību, labklājību un tikumību. Uz šajā pantā minēto nosacījumu pamata var ierobežot arī reliģiskās pārliecības paušanu." http://likumi.lv/doc.php?id=57980 bet te -⁠ Eiropas cilvēktiesību un pamatbrīvību deklarācija: "10. pants Vārda brīvība 1. Ikvienam ir tiesības brīvi paust savus uzskatus. Šīs tiesības ietver uzskatu brīvību un tiesības saņemt un izplatīt informāciju un idejas bez iejaukšanās no valsts institūciju puses un neatkarīgi no valstu robežām. Šis pants neierobežo valstu tiesības pieprasīt radioraidījumu, televīzijas raidījumu un kino demonstrēšanas licencēšanu. 2. Tā kā šo brīvību īstenošana ir saistīta ar pienākumiem un atbildību, tā var tikt pakļauta tādām prasībām, nosacījumiem, ierobežojumiem vai sodiem, kas paredzēti likumā un nepieciešami demokrātiskā sabiedrībā, lai aizsargātu valsts drošības, teritoriālās vienotības vai sabiedriskās drošības intereses, nepieļautu nekārtības vai noziegumus, aizsargātu veselību vai tikumību, aizsargātu citu cilvēku cieņu vai tiesības, nepieļautu konfidenciālas informācijas izpaušanu vai lai nodrošinātu tiesas varu un objektivitāti." http://www.humanrights.lv/doc/regional /eckkons.htm ANO vispārējās cilvēktiesību deklarācijas 29. pants uzskaita ierobežojumus: "2. Realizējot savas tiesības un brīvības, katram cilvēkam ir jāpakļaujas tikai likumā noteiktiem ierobežojumiem, kuru nolūks ir vienīgi citu cilvēku tiesību un brīvību pienācīgas atzīšanas un cieņas nodrošinājums un morāles, sabiedriskās kārtības un vispārējas labklājības taisnīgu prasību apmierināšana demokrātiskā sabiedrībā." http://www.humanrights.lv/doc/vispaar/ vispcd.htm
Savādais
S
Skolas direktorei jau nu vajadzēja būt tai personai, kas gādā, lai netiktu aizskartas citu cilvēku tikumiskās jūtas un pārliecības. Kāpēc manam bērnam, sēžot Āgenskalna Valsts ģimnāzijas klasē, no skolotājas mutes jādzird jēlības, ko sarakstījusi kaut kāda nenosvērta persona reibuma stāvoklī? Ģimenē tad nu tiek mācītas noteiktas morāles normas, bet skolai tas, ko audzina ģimenē, nav jāņem galvā? Kā tad tas viss kopā rīmējas? Vai "smalkā" skola ir vienā līmenī ar zekiem un Maskačkas ļautiņiem?
!
!
Vai tad mākslinieki un rakstnieki jau būtu uzstādījuši savu darba tikuma un kvalitātes latiņu (darbs, zem kura tu gribi parakstīties) tik augstu, ka brektes un krivades tipa jēlības vairs netiktu pasludinātas par ko vērtīgu? Man šis dzejas fabrikāts, no kura iesākās diskusija, atgādina dziedātāja izkliegšanos dušā vai mežā (nekādas vokalīzes vai gammu), kliedzienu ierakstīšanu un laišanu pārdošanā. Es vienmēr balsoju arī ar maciņu un par roidu naudu netērēšu, bet te vienlaikus ir runa par ko citu - par to, ka skolai un izglītbības programmai ir mērķi, kas diemžēl nu jau nesakrīt ar literātu sataisīto.
plus
p
ar šo Latvijas Rakstnieku savienība demonstrējusi klaju juridisku nekompetenci - šķiet, tās vadības izglītības līmenis ir dažādu preses īsrakstiņu līmenī, ja reiz tās spēkos nav bijis pat Latvijas Republikas Satversmi izlasīt no viena gala līdz otram. Lūk, Satversmes 116.pants: "116. Personas tiesības, kas noteiktas Satversmes deviņdesmit sestajā, deviņdesmit septītajā, deviņdesmit astotajā, simtajā, simt otrajā, simt trešajā, simt sestajā un simt astotajā pantā, var ierobežot likumā paredzētajos gadījumos, lai aizsargātu citu cilvēku tiesības, demokrātisko valsts iekārtu, sabiedrības drošību, labklājību un tikumību. Uz šajā pantā minēto nosacījumu pamata var ierobežot arī reliģiskās pārliecības paušanu." http://likumi.lv/doc.php?id=57980 bet te - Eiropas cilvēktiesību un pamatbrīvību deklarācija: "10. pants Vārda brīvība 1. Ikvienam ir tiesības brīvi paust savus uzskatus. Šīs tiesības ietver uzskatu brīvību un tiesības saņemt un izplatīt informāciju un idejas bez iejaukšanās no valsts institūciju puses un neatkarīgi no valstu robežām. Šis pants neierobežo valstu tiesības pieprasīt radioraidījumu, televīzijas raidījumu un kino demonstrēšanas licencēšanu. 2. Tā kā šo brīvību īstenošana ir saistīta ar pienākumiem un atbildību, tā var tikt pakļauta tādām prasībām, nosacījumiem, ierobežojumiem vai sodiem, kas paredzēti likumā un nepieciešami demokrātiskā sabiedrībā, lai aizsargātu valsts drošības, teritoriālās vienotības vai sabiedriskās drošības intereses, nepieļautu nekārtības vai noziegumus, aizsargātu veselību vai tikumību, aizsargātu citu cilvēku cieņu vai tiesības, nepieļautu konfidenciālas informācijas izpaušanu vai lai nodrošinātu tiesas varu un objektivitāti." http://www.humanrights.lv/doc/regional /eckkons.htm Arī rakstā pieminētās ANO vispārējās cilvēktiesību deklarācijas http://www.humanrights.lv/doc/vispaar/ vispcd.htm 29. pants uzskaita ierobežojumus: "2. Realizējot savas tiesības un brīvības, katram cilvēkam ir jāpakļaujas tikai likumā noteiktiem ierobežojumiem, kuru nolūks ir vienīgi citu cilvēku tiesību un brīvību pienācīgas atzīšanas un cieņas nodrošinājums un morāles, sabiedriskās kārtības un vispārējas labklājības taisnīgu prasību apmierināšana demokrātiskā sabiedrībā." Secinājums - Latvijas Rakstnieku savienība izplata antikonstitucionālus paziņojumus un maldina sabiedrību, cenšoties nepamatoti paplašināt savas tiesības un sludināt likumos nebalstītu visatļautību.
viks
v
Rakstnieku Savienība varētu nodarboties ar literatūru, rakstniekiem un dzejniekiem, bet ne ar kolu problēmām. Būtu ideāli, ja kā kopš senajiem jaunlatviešu laikiem rakstnieki būtu sabiedrības progresa (ne degradācijas) priekšgalā, izkoptu un liktu iemīlēt latviešu valodu, ne krievu zeku jēlības. Slikti, ka ģimnāzijas direktore pie laika nepamanīja un necīnījās, lai atbrīvotu skolu no nepiemērotas personas skolotās amatā.
Mācību literatūra
M
Из-за леса выезжает конная милиция, Становись-ка девки раком - будет репетиция. Я приехала в колхоз имени Мичурина, Так и знала отъе..т, словно сердце чуяло. Мимо тёщиного дома я без шуток не хожу, То им хер в забор просуну, то им ж.пу покажу! Я на Севере была - золото копала, Если б не моя п..да - с голоду пропала! О-па, о-па, зелёная ограда, А девки выеб.. попа, так ему и надо! На мосту стоял прохожий, на е...мать похожий, Вдруг, откуда ни возьмись, появился вроте...ись! Полюбила парня я, да оказался без х.я, Да на х.я ж мне без х.я, когда с х.ем до х.я! Как у нас на опушке соловей еб.т кукушку, Только слышно на суку: чирик п..дык, х.як ку-ку! Мы с милёнком у метра, целовались до утра, Целовались бы ещё, да болит влагалищо! О-па, о-па, зелёная ограда, А девки вые... попа, так ему и надо! А девки в озере купались, х... резиновый нашли, Целый день они е..., даже в школу не пошли! Мой милёнок под забором х... берёзовый нашёл, Примеряли всем народом, никому не подошёл! А из леса из-за гор показал мужик топор, Но не просто показал, его к х... привязал! Мы с милёнком целовались, стоя у завалинки, А я стояла и ссала ему на белы валенки! О-па о-па срослась п... и ж... Этого не может, быть промежуток должен быть! А Маньке целочку порвали, Саньку в ж... вые..., Апосля в рояль наср..., чудно время провели! Мы с милёночком е... в сорокоградусный мороз, Ж... инеем покрылась, х... стоял, как Дед Мороз! На ВоГРЭСовском мосту церковь обокрали, В жопу вые... попа и в колокол насрали! Я сосала давеча у Сергея Савича, Он на вид холёненький, а на вкус солёненький! О-па, о-па, зелёная ограда, А девки вые... попа, так ему и надо! Помидоры, помидоры, помидоры, овощи, П... едет на кобыле, х... на скорой помощи! Полюбила х..евина и повесила портрет, А на утро поглядела х.. висит, а вина нет! Мы с приятелем вдвоём работали на дизеле, Он лопух и я лопух у нас теплушку сп..дили! Полюбила тракториста и как водится дала, Три недели сиськи мыла и соляркою ссала! О-па, о-па, зелёная ограда, Девки вые... попа, так ему и надо! Мне подружка дорогая пердаёт по рации: - Я без "Комбинации", как без менструации!
Vārds
V
Un lai kāds pamāģina spridžīt, bļeģ - dzeja un māksla ko nedrīkst kropļot, jobanās tikumības vārdā.
  • 4
  • 1
:D
:
Varbūt nākamo skolā varētu paanalizēt Tinto Brasa filmu Kaligula? Labs izzinošais materiāls par Romas vēsturi ;) Vai krievu valodas apgūšanai - Sektor Gaza Častuškas? lieliski palīdzētu apgūt gan nacinālas daiļrades pantmēru, gan necenzēto mutvārdu "izaicinošo daiļradi"... Ja tā paskatās - nu ļoti daudz ko var piemeklēt dažiem skolotājiem mākslu ;)
:D
:
Varbūt nākamo skolā varētu paanalizēt Tinto Brasa filmu Kaligula? Labs izzinošais materiāls par Romas vēsturi ;) Vai krievu valodas apgūšanai - Sektor Gaza Častuškas? lieliski palīdzētu apgūt gan nacinālas daiļrades pantmēru, gan necenzēto mutvārdu "izaicinošo daiļradi"... Ja tā paskatās - nu ļoti daudz ko var piemeklēt dažiem skolotājiem mākslu ;)
:(
:
Ratinīka skaidroja, ka dzejolis "bija izaicinošs", tomēr viņa ir pārliecināta, ka mūsdienās nekādi literāri teksti nevar tikt uzskatīti par nepiedienīgiem, jo īpaši gadījumos, kad tie tiek izrunāti un skaidroti. ___ Viņai kā literatūras skolotājai, vajadzētu zināt atšķirību starp "izaicinoši" un "jēlības".

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja