Izstāde pēta urbānās telpas neatrisinātos arhitektūras naratīvus, kas atklāj stāvokli starp klātbūtni un aizmirstību. Nepabeigtie būvju skeleti un izteikti monumentalizētās elites augstceltnes kļūst par pilsētvides spektrāliem artefaktiem - liecībām, kas pārsniedz sabiedrības iztēles robežas un atspoguļo ignorētās kopienas balsis. Andže izmanto dagerotīpijas un sausās stikla plates tehnikas – senus analogās fotogrāfijas paņēmienus, kas papildina izstādes tematiku. Dagerotīpija ir viena no pirmajām fotogrāfijas tehnikām, radīta 19. gadsimta sākumā. Tā izmanto sudraba pārklājumu uz vara plāksnes, veidojot unikālu attēlu, kas eksistē tikai vienā eksemplārā un ko raksturo augsta detalizācija un spoguļveida virsma. Izmantojot šīs tehnoloģijas, Andže akcentē ainavas pārejošo dabu un radītā attēla fizisko klātbūtni, kurā saduras pagātne un nākotne. Katrs izstādē redzamais attēls ir unikāls, pieejams vienā eksemplārā.
Pilsētvides estētiku veido ne tikai tās vizuālais priekšstats, bet arī sajūta, kura mūs pārņem raugoties uz jau ierastajām ikdienas ainavām. Lai arī estētiskā vērtība visbiežāk ir subjektīvs vērtējums, tā nenoliedzami atstāj nospiedumu katrā garāmgājējā. Bailes no ainavas ir Andžes refleksija par šo pieredzi, kas sakņojas gan individuālajā, gan kolektīvajā atmiņā. Izstāde pievēršas filozofiskajam baiļu konceptam, uzsverot emocionālo un psiholoģisko reakciju, kas rodas mijiedarbē ar urbāno vidi un tās estētiskajām izpausmēm. Šis koncepts izgaismo to, kā ainava, īpaši nepabeigtās pilsētas struktūras vai monumentalizētie objekti, var radīt spriedzi starp klātbūtnes sajūtu un atsvešinātību. Pilsētas ainava šajā kontekstā kalpo ne tikai kā vizuāls elements, bet arī kā telpa, kurā atklājas sabiedrības kolektīvās bailes, atmiņas un attiecības ar vidi un tās pārmaiņām.
Armands Andže (1988) ir Baltic Analog Lab biedrs kopš 2018. gada. Ar analogo fotogrāfiju nodarbojas jau vairāk nekā 12 gadus. Viņš pašmācības ceļā apguvis vairākas senas analogās tehnikas un pievērš īpašu uzmanību analogo materiālu ilgtspējīgai izmantošanai, meklējot veidus, kā pārstrādāt un atkārtoti lietot procesa radītos atkritumus.
Andže ieguvis izglītību Latvijas Kultūras Koledžā un Latvijas Mākslas Akadēmijas Stikla mākslas nodaļā. Pašlaik mākslinieks studē maģistrantūrā Latvijas Mākslas Akadēmijā - grafikas katedrā.
2023. gadā Rīgas Fotogrāfijas biennāles Next 2023 konkursā ieguva Lietuvas izdevniecības NoRoutine Books specbalvu par savu projektu 29 ainavas. Balvas ietvaros Andže izdeva savu pirmo fotogrāmatu ar tādu pašu nosaukumu.
Izstādes kuratores: Iveta Gabaliņa un Kamilla Kūna
Izstāde skatāma no otrdienas līdz sestdienai plkst. 12.00-18.00; ceturtdienās līdz plkst. 20.00.
ISSP Galerija atrodas Berga Bazārā, Marijas ielā 13 - k.3