Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +8 °C
Apmācies
Sestdiena, 26. oktobris
Kaiva, Amanda, Amanta

Rīdziniekiem ir tiesības uz pieeju Daugavai brīvostas zonā

Kristīgi Demokrātiskā savienība (KDS) uzskata, ka rīdziniekiem ir tiesības uz publisku pieeju Daugavai arī atsevišķās brīvostas zonās. Pārdomāts risinājums un atbilstošas izmaiņas pilsētas plānojumā apmierinātu kā Vecmīlgrāvja un Mangaļsalas iedzīvotāju vajadzības, tā arī netraucētu brīvostas darbībai.

Partija nolēmusi reaģēt uz Vecmīlgrāvja attīstības biedrības (VAB) iniciatīvu, un noskaidrojusi – pašreiz Vecmīlgrāvja un Mangaļsalas piekrastēs nav paredzēta neviena pasažieru kuģīša piestātne. Biedrība uzskata, ka šādas piestātnes varētu kalpot gan pilsētas upju pasažieru transporta attīstībai, gan arī attiecīgo rajonu iedzīvotāju vajadzībām.

„Ja reiz eksistē biedrība, kas ar šo jautājumu nodarbojas, tātad ir pilsētas iedzīvotāju daļa, kurai tāda veida piestātnes un pieeja Daugavai ir vajadzīga. Mēs nevaram ignorēt šos cilvēkus, jo viņi tur dzīvo. Bet tas, ka ostai vajadzīga teritorija attīstībai, ir pilsētas, nevis tās iedzīvotāju problēma,” saka KDS Rīgas domes priekšsēdētāja amata kandidāts Jānis Riņķis. Viņa viedoklim pievienojas partijas eksperts, jurists Jānis Mucenieks, uzverot, „Rīgas brīvosta nav milzīga viengabala 6348 hektāru aizliegta teritorija. Pašreiz tajā atrodas 34 komersantu licencētas brīvās zonas, starp kurām elementāri var izveidot nelielus pievedceļus krastmalām.”

„Faktiski Vecmīlgrāvja attīstības biedrība prasa atstāt dažas neapbūvētas Daugavas krastmalu tauvas aizsargjoslas, kuras netraucētu brīvostas darbībai, bet būtu publiski pieejamas visiem piekrastes iedzīvotājiem, kā arī piemērotas mazizmēra peldlīdzekļu piestātnēm. Neredzu iemeslu, kāpēc lai Rīgas pilsēta ignorētu šīs prasības,” norāda Jānis Riņķis. Partijas pārstāvis skaidro, ka ostā darbojas sarežģīti mehānismi un iekārtas, kuru tuvumā, protams, nav jāuzturas nepiederošiem cilvēkiem. Tieši tāpēc publiskās krastmalas jāplāno savlaicīgi, lai atrastu tās vietas, kuras ir pieejamas un drošas.

„Osta atņēmusi milzīgu teritoriju, kuru jau daudzus simtus gadu apdzīvojuši piekrastes iedzīvotāji, būtu tikai elementāras cieņas izrādīšana, ja tiktu respektētas arī šo iedzīvotāju vajadzības,” stāsta Jānis Mucenieks, uzsverot, ka tādu teritoriju prasmīga iekārtošana varētu nest peļņu gan brīvostai, gan arī Rīgas pilsētai. Lielisks piemērs tam esot Helsinku, Travemindes un Oslo ostu plānojumi.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja