Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +9 °C
Skaidrs
Svētdiena, 29. septembris
Mihails, Miķelis, Mikus, Miks

Vai templim jāpaliek tur, kur tas radīts?

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
....
.
Muzejs=Templis? Baaaaaaaa! Te jau jaasaak ar sinoniimu izskaidroshanu.Muzejs=muzejs=maakslas darbu kraatuve un glabaatuve=apskates objekts. Templis=Dieva nams=luugshanaam paredzeeta vieta.
Tūrists (P.S.)
T
Starp citu: par to noziedzīgo sākotnējo nokļūšanas veidu pilnīgi piekrītu. Bet tā jau nav īpaši diskutējama un mūsdienās labojama situācija. Tagad jau tā (pārsvarā) vairs nenotiek. Atpakaļ jau nevedīs. Jeb vai gribēts pateikt, ka tomēr būtu jāved?...
Tūrists
T
Nu, man jau ar´ tā šķiet - ka nav viennozīmīgi. To arī mēģināju pateikt, tik laikam neveikli :)
  • 0
  • 0
Skaisle Jātaļniece
S
Nevajag spriest tik viennozīmīgi. Cik vērtības būtu saglabājušās līdz mūsdienām , ja tās būtu atstātas izlaupīšanai un sagraušanai ? talibu uzspridzinātās Budas statujas jau ir tikai tāds neveikls piemērs , uz ātro, tā teikt. Tas nav tik viennozīmīgi tomēr.
  • 0
  • 0
Tūrists
T
Un (ie)raksta jēga? Dažnedažādu vēsturisko objektu nokļūšana visdažādākajos muzejos - tā ir mūsdienu pasaules realitāte. Vai ar "oriģinālo izskatu saspēlē ar ainavu, specifiskiem gaismas efektiem diennakts gaitā" izceļas tikai altāri un vārti, vai arī kāds vienkāršs akmens cirvis? Kur vilksim robežu? Cik kilogramus smagus un cik metrus augstus objektus drīkstēs vest, un cik - ne? Ir redzēti Ištaras vārti Berlīnē un Tautu vārti Persepolē. Abi iespaidīgi. Varbūt jau var piekrist, ka oriģinālais konteksts (Persepoles gadījumā) kaut ko vairāk dod, taču arī no šīs senās Persijas galvaspilsētas objekti kaudzēm vien nonākuši gan Teherānā, gan Londonā. Un grūti saskatīt tajā kaut ko sliktu, vēl jo vairāk - kultūras jautājumiem veltītas diskusijas priekšmetu.
Vilis Inde
V
Nu - Ka var so jautajumu atbildet? Vai mes kam tas isti pieder? Vai mes prasam, kur objekti dos visplasako audienci un tatad macis par citu kulturu? Vai japrasa kur objekti iztures karus, u.t.t. Ja runa ir par kontekstu, nu tad vai nebut japrasa vai latviesu gleznam jun fotografijam ir apaliek Latvija? Vai tas "labak" saprot konteksta? Vai Jeff Koons vai Andy Warhol var saprast Riga - tapat ka Nujorka. Vai Vaska muziku labak klausities Domu baznica? Nav nekadas atbildes - tikai vairak jautajumu.
lapsiņa
l
Tai pat laikā, raksts liek aizdomāties par to, ka mākslas pasaule var būt par lielās ekopolitikas sastāvdaļu. ------------------- Jāteic gan, ka šī tēze bija zināma krietni sen - vēl pirms komentāriem Diena.lv
vērojums
v
Ir vērts palasīt gan rakstu, gan komentārus. Abi divi liecina par mūsu sabiedrības attīstības līmeni. No vienas puses autore tiešām nepiedāvāja savu subjektīvo vērtējumu, acīmredzot gribot palikt objektīva un neitrāla pret visām pusēm. visdrīzāk pietrūkst pagaidām drosmes un pieredzes uzņemties atbildību par saviem vārdiem. Tai pat laikā, raksts liek aizdomāties par to, ka mākslas pasaule var būt par lielās ekopolitikas sastāvdaļu. Proti, par to smalko cilvēku prātu grozītāju, kas nav tieshi saskatāms. Par to smalko politisko instrumentu, kas neļauj atgūties, jo ilgā laika periodā veido uzskatu formācijas tik plašā diapazonā, ka indivīdam nav iespējas vairs saskatīt paša viedokļa saknes. Un šajā brīdī vērts pievērsties lasītāju komentāriem, kas atspoguļo tikai un vienīgi steigu, vēlmi pēc komforta, kurā slinki kādu noriet no augšējā plaukta. Visdrīzāk, tas iemesls arī tam jautājumam, kas pastarpināti tika rosināts attiecībā un nepalikšanu vietā, kur cilvēks piedzimst. Reti kurš taču aizdomājas, ka varbūt kādam augstākam spēkam ir savs matemātisks aprēķins uz konkrēta indivīda nepieciešamajām vajadzībām? Tādēļ lielas cilvēku masas dodas tur kur vieglāk. līdzīgi kā ļaujas alkaholismam un narkomānijai. Vienkārši bēgot no dzīves reālijām. Tādēļ, var protams apriet raksta autori, bet diemžēl arī degradējošās žurnālistikas līmenis atspoguļo vienu sabiedrības sejas šķautnēm;)
? > vērojums
?
Vērojuma komentāra noslēdzošajā secinājumā jūtama tendence attaisnot neko īpašu nevēstošo strupceļa rakstiņu izmantojot tos pašus degradējošās žurnālistikas paņēmienus, proti, piekarot birku "apriet" citu komentētāju darbībai. Žēl, ka šķietami inteliģentais vērojums neaizdomājas, ka šādi rakstiņi arī ir pieskaitāmi degradējošai žurnalistikai un cilvēkiem ir apnicis atkal un atkal atverot laikrakstus, žurnālus, un pat KDienu ir jāvēta sēnalu kaudze, lai atrastu kādu graudu. Bet!, dažs labs, nopienu problēmu skarošs rakasts, piemēram intervija ar komponistu Dzenīti, kaut kā ātri pazūd.
  • 3
  • 0
ee
e
Kaut kā tas viss bez nobeiguma...
Cerība mirst pēdējā
C
Agri vai vēlu pārmaiņas būs, tām nav jāsaucas "nobeiguma"vārdā. Ļoti ceru, ka KD nepaliks šajā papļurkstēšanas līmenītī. Apzinos, ka esmu mazliet netaisns, jo sak gan,ka zivs pūst no galvas, bet zivs arī nevar būt bez asakām.
  • 4
  • 0
mjā
m
ir tik feini šie augstprātīgie vērtējumi - vienmēr brīnos, kāpēc šo komentāru autori neiedāvā publikai savas šedevrālās, dziļās domas
zemprātīgais
z
Lielākai daļai skaidri pasaka, ka pelavas, bet ir daži izredzētie ir izredzētāki, tāpēcarī visas malas pinas ar neko.
  • 3
  • 0
njā
n
Un kur Tavas domas ?
  • 0
  • 0
cepumu paciņa
c
Skolnieciski un diezgan naivi.
sekli gan
s
Labi ir, ka Ištaras vārti neatrodas Irākas teritorijā, vismaz no kara paglābās, bet Attēnu Akropole uzskatāmi parāda, ka grieķi prot tikai iekasēt naudu no tūristiem, nevis restaurēt un uzturēt Akropoli. Meitēnam vēl šis tas jāiemācās un vairāk jāsaprot, lai diskutētu par pieminekļu saglabāšanu.
restaurators
r
Ja pieņem, ka līdz ar globalizāciju Eiropa ir kļuvusi "maza", proti ikviena vieta, tostarp muzejs ir salīdzinoši ātri un ērti cilvēkam sasniedzams, tad nav vajadzības meklēt šiem pat autores pieminētajiem kultūras pieminekļiem oriģinālās to izcelsmes vietas būšanas ar "gaisu un klimatu" , kas sen jau kopš to radīšanas laikiem ir citadāks un ne jau labāks. Principā, runa ir par to, ka jebkura priekšmeta, šai gadījumā uzskaitītie: vārti, kolonnas utt pārceļošana, pārvešana, pārtransportēšana, vispār jebkāda veida kustināšana var daudz vairāk fiziska ļaunuma tiem nodarīt, nekā tā būšana "nepareizajā" valstī, muzejā, apgaismojumā, muzeja gaisā.. Atpakaļatdošanas vai neatdošanas ir pavisam politiska rakstura jautājumi, kam maz sakara ar jau piemineto objektu iekļaušanos to izcelsmes oriģinalajā ainavā vai gaisā.
Aiz neko darīt
A
tik pat labi varētu diskutēt par tēmu, vai cilvēkam jāpaliek tur, kur tas radīts un kādēļ viņs tur nepaliek?
lapsiņa
l
Piekrītot detaļai jāteic: Alises jaunkundz, kā Jums liekas, vai mēs šodien kaut ko zinātu par Ištāras vārtiem, ka savulaik - konkrētā vēstures situācijā oriģinālās daļas nebūtu pārvestas uz Eiropu ? Piedodiet, bet šo vārtu vienkārši nebūtu
detaļa
d
Alīsīt, vai Jums šķiet,ka līdz ar Jums arī visi pārējie ir tikko šai pasaulē ieradušies? Visa cilvēces vēsture,līdz ar to arī kultūras un mākslas vēsture,ir pilna kariem, kataklizmām un sirojumiem,kas pilni ar laupīšanām, spekulācijām, mākslas darbu izvešanām, iztirgošanām utt. un tā bez gala un malas. Komponista Roberta Šūmaņa daiļradē atrodams skaņdarbs "Sapņojums", bet tas nekad nebija raisījis aizdomas, ka KD blogi turpmāk būs pilni ar meiteņu pastāstiem, kuri,kā šķiet, rodas aiz gara laika.
ooo
o
nekas, viss iet un mainās - pēc gadiem 200 pašiem britiem paskatīties uz Bigbenu būs jābrauc kautkur uz Šanhaju ..
vārds
v
Desmitniekā!
  • 1
  • 0

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja