Pirmajā pietuvinājumā mūziķa Aleksa Žanga Hungtaja vārds var likt klausītājiem pieprasīt komentārus, tāpēc nelielā teiksma par viņu un viņa radošo darbību varētu iesākties apmēram šādi un ātri vien daudz ko paskaidrotu.
Ap 2005. gadu klausītāji sāka iepazīt mākslinieku ar skatuves vārdu ‘Dirty Beaches’, kuram pēc vairākiem, pārsvarā instrumentāliem albumiem dažādās kasešu izdevniecībās bija jānāk klajā ar ierakstu ‘Badlands’, lai sajūsminātu klausītājus un ieintriģētu kritiķus. Var piekrist tiem, kas apgalvoja, ka tobrīd – pagājušās desmitgades sākumā – nekas līdzīgs nebija dzirdēts. Lo-fi estētikā ierakstīti hipnotizējoši un, šķiet, nebeidzami ritmi, spocīgi greizas elektriskās ģitāras skaņas un Aleksa balss, kā no nez un caur kurieni ausīs un apziņā ieplūstoša dūmaka, kurā tā vien gribas izšķirt Elvisa Preslija siluetu. Šim sekoja vēl divi, viens no otra tik atšķirīgie studijas albumi ‘Drifters/ Love Is The Devil’ un ‘Stateless’, kuri katrs atrada savus cienītājus, un Alekss paziņoja par “projekta” galu. Viņš atgriezās pie sava īstā, piedzimstot Taivānā, vecāku dotā vārda (tiesa, šur un tur vēl mīklaini dēvējoties par Last Lizard). Lai arī pagājuši, šķiet, seši gadi, kopš kulta seriāla “Tvinpīka” jeb ‘Twin Peaks’ otrās sezonas klajā nākšanas, tā Deivida Linča (David Lynch) karsējiem joprojām ir spilgtā atmiņā. Daudzi to skatās atkal un atkal, un skatoties jau zina, ka teju katra sērija beidzas ar koncertu bārā ‘Bang Bang’. Iespējams, zīmīgākais no tiem ir grupas ‘Trouble’ uznāciens piektās sērijas izskaņā, ilggadējam Linča filmu mūzikas “uzraugam” Dīnam Hērlijam (Dean Hurley), režisora dēlam Railijam Linčam (Riley Lynch) un saksofonistam Aleksam Žangam Hungtajam atskaņojot ‘Snake Eyes’!
Lai arī dalība dažādos mākslas kino un mūzikas video projektos Aleksa radošajā darbībā bijusi paralēla līnija jau ilgstoši, tieši pēdējo gadu pievēršanās lielākoties kinematogrāfam ir kļuvusi ne tikai par mākslinieka galveno nodarbi, bet arī nesusi panākumus. Aizvadītā gada viena no intriģējošākajām Eiropas filmām “Dievzeme” (‘Godland’, režisors un scenārija autors Hlīnurs Paulmasons (Hlynur Pálmason)) tika izrādīta gan Kannu kinofestivālā, gan citos, atceļoja uz Rīgu un beigu beigās arī uzvarēja 2022. gada ‘RIGA IFF’ pilnmetrāžas filmu konkursā. Alekss Žangs Hungtajs koncertē reti, tāpēc viņa viesošanās Rīgā šī gada festivāla ietvaros ir jo īpaša.
‘Giant Swan’ ir bērnības draugu Robina Stjuarta (Robin Stewart) un Harija Raita (Harry Wright) no Bristoles elektroniskās mūzikas duets jeb “enerģiskas, agresīvas deju mūzikas, trīcošu basu un hipnotizējoša elektroniska trokšņa smeldzīga laulība”. Žurnāls ‘Wire’ ir vēl asprātīgāks, sakot, ka Robs un Harijs ir “divi jauni panki, kuri reiva kodu uzlauzuši negadījuma pēc un nu vienkārši to izbauda”. Izbauda ne tikai tīra prieka, sviedru, deju un aizmiršanās līdz rīta gaismai naktis, spēlējot koncertus un dīdžejojot, par ko klātesošie pārliecināsies 14. oktobra naktī “Hanzas peronā”, bet arī to, ka viņu mūzika tiek pamanīta arī ārpus klubu dūmakainās tumsas un nomīdītām pļavām festivālos. Šī gada ‘RIGA IFF’ sadaļā ‘Festival Selection’ iekļauta arī režisores Džoannas Hogas (Joanna Hogg) Venēcijas kinofestivālā pirmizrādītais darbs “Mūžīgā meita” jeb ‘Eternal Daughter’ ar Tildu Svintoni (Tilda Swinton) galvenajā lomā, kuras skaņu celiņā dzirdama arī ‘Giant Swan’ mūzika.
“RIGA IFF uz Perona” ir galvenais ārpus kino programmas notikums šī gada festivālā, ļaujot kino cienītājiem iepazīt un performancēs nepastarpināti piedzīvot ar festivāla filmām saistītos mūziķus. Un otrādi – mūziķu daiļrades cienītājiem, iespējams, pirmoreiz tādējādi uzzināt par to sānsoļiem kinematogrāfā. Jo viens bez otra – kino bez mūzikas – iedomājami nav.
Biļetes uz kino mūzikas nakti “Riga IFF uz Perona” 14. oktobrī kultūras telpā “Hanzas perons” Rīgā nopērkamas “Biļešu Paradīzes” tirdzniecības tīklā. Pasākumam tuvojoties, biļešu cena pieaugs. Kino festivāla filmu seansu biļešu un abonementu īpašniekiem biļetes uz šo pasākumu pieejamas par īpašām cenām.