Koncerta programmā dzirdēsim virtuozo Georga Frīdriha Hāsa skaņdarbu Remix, grieķu komponista Janna Ksenaki opusu Échange ar klarnetista Gunta Kuzmas solo, kā arī jaunās latviešu komponistes Rutas Paideres skaņdarbu SABI. Diriģents - Normunds Šnē.
Bez jaunu kamersimfoniju pasūtināšanas latviešu komponistiem Sinfonietta Rīga labprāt eksperimentē un atskaņo laikmetīgās mūzikas repertuāru, tādēļ orķestris jau vairākus gadus ir Jaunās mūzikas festivāla Arēna neatņemama sastāvdaļa.
Programmā 20. gadsimta melnās pērles dzirdēsim iespaidīgo Échange basklarnetei un ansamblim, kura autors - Grieķijā dzimušais komponists un arhitekts Jannis Ksenakis - bija viens no pēckara avangarda intelektuālajiem balstiem. Kad 1947. gadā ar viltotu pasi kabatā viņš pameta dzimteni, kurā par dalību grieķu pretošanās kustībā un pilsoņu karā viņam aizmuguriski bija piespriests nāvessods, viņu ar atplestām rokām un lieliskām iespējām sagaidīja Parīze. Ksenaki opusu koncertā dzirdēsim Sinfonietta Rīga klarnešu grupas koncertmeistara Gunta Kuzmas izpildījumā.
Guntis Kuzma par šo skaņdarbu teic: "Ir ļoti maz mūziķu, kuri var dēvēt sevi par īstenu basklarnetistu, jo parasti to spēlē klarnetists ar papildus profilu - basklarnetists, kā ir arī manā gadījumā. Tas ir milzīgs izaicinājums - atskaņot darbu, kas veltīts basklarnetes stiprākajam dūzim Harijam Sparnajam. Ksenaki opuss lauž priekšstatus par ierasto basklarnetes tembru, manā skatījumā gan aiz sarežģītajām arhitektūras formulām, ko autors lieto būvējot kompozīciju, gan tumšajā basklarnetes balsī slēpjas ārkārtīgi daudzveidīgas un smalkas cilvēcikas emocijas."
Koncertā klausītāji vēl dzirdēs divus opusus no patlaban Šveicē mītošā mūsdienu austriešu meistara Georga Frīdriha Hāsa daiļrades, kura ceļš līdz atzīšanai bijis līkumots un sarežģīts. Sinfonietta Rīga atskaņos stīgu instrumentiem rakstīto Unheimat, kurā Hāss emocionāli iešifrējis savu nepiederības sajūtu videi, kurā pavadījis bērnību, nerunājot vietējā dialektā, esot protestants starp katoļiem, ilgojoties būt savējais, un apjaušot, ka nekā tuvāka māju sajūtai par šo svešatni tomēr viņam nav, un līdztekus tam Normunda Šnē vadībā dzirdēsim arī ārkārtīgi virtuozo opusu REMIX, kurā komponists koncentrētā veidā atskatās uz savu līdzšinējo daiļradi.
Sinfonietta Rīga izpildījumā dzirdēsim arī Hamburgā dzīvojošās latviešu komponistes Rutas Paideres skaņdarbu stīgu orķestrim SABI, kas atklāj gleznas restaurācijas procesa īpatnības – laika radītās kvalitātes – nospiedumus. Japānas mākslā eksistē īpašs jēdziens, kas apzīmē šādu domāšanu – sabi, tā aptuvens latviskojums ir būt senam, taču ne laika hronoloģijas nozīmē.
Biļetes uz koncertu 20. gadsimta melnās pērles ar 50 procentu atlaidi var iegādāties Biļešu paradīzes kasēs un internetā www.bilesuparadize.lv.