Liepājas Simfoniskā orķestra Latvijas turnejas programma skanēs:
4. oktobrī pulksten 19 – Kalnu kultūras namā;
5. oktobrī pulksten 18 – koncertzālē Lielais dzintars;
10. oktobrī pulksten 19 – Ulbrokas pērlē;
11. oktobrī pulksten 18 – Daugavpils Vienības namā;
12. oktobrī pulksten 18 – Smiltenes kultūras centrā.
Diriģents un orķestra mākslinieciskais vadītājs Guntis Kuzma koncerta programmā līdzās pasaulē ievērojamiem klasiķiem – Žanam Sibēliusam un Antonīnam Dvoržākam – licis arī liepājnieka Agra Engelmaņa daiļradi.
Somu komponista Žana Sibēliusa Vijoļkoncerts pieskaitāms pie žanra izcilākajiem un biežāk atskaņotajiem paraugiem. Skaņdarbam piemīt bagātīgs simfonisks raksts, un orķestra skanējums šajā skaņdarbā ir tik nozīmīgs, ka to varētu dēvēt arī par simfoniju ar vijoles solo balsi. Vienlaikus, vijoles solo partija ir īpaši virtuoza un tehniski sarežģīta, un šīs izteiksmīgās nianses atklās izcilā vijolniece Paula Šūmane, kas pazīstama ar savām spēcīgajām un emocionāli piesātinātajām interpretācijām.
Lai gan plašākai sabiedrībai Agra Engelmaņa daiļrade pazīstama galvenokārt kora dziesmu veidolā, un viņa dziesmas vairākkārt skanējušas Vispārējos latviešu dziesmu svētkos, Liepājā dzimušais un visu mūžu nodzīvojušais komponists aiz sevis atstājis nozīmīgu simfoniskās, vokāli simfoniskās un kamermūzikas skaņdarbu bagāžu.
Tūres programmā iekļauta viņa smalki izstrādātā kompozīcija Zīmējums sēpijas tonī, ko caurstrāvo izsmalcinātas harmonijas un eleganta muzikālā līnija, kurā viegli saklausāmas arī latviešu tautas mūzikai piederīgas melodijas.
Agra Engelmaņa draugs un domubiedrs Jēkabs Ozoliņš savulaik intervijā Orestam Silabriedim teicis, ka "Agra Engelmaņa mūzikā aiz brīžam šķietamās vienkāršības slēpjas lieli muzikāli dziļumi: skaņdarbos nav nevienas nots, kura nebūtu daudzreiz izdzīvota autora dvēselē”.
Skanēs arī čehu romantisma laikmeta dižākā komponista Antonīna Dvoržāka Devītā simfonija No Jaunās pasaules, kas tapusi, ietekmējoties gan no Amerikas iedzimto tautu tradicionālās mūzikas, gan afroamerikāņu kristīgās mūzikas. Būdams ienācējs ASV mūzikas vidē, Dvoržāks izrādījās viens no pirmajiem, kurš Ziemeļamerikas pamatiedzīvotāju mūzikā saklausīja fantastisku neizmantotu iespēju avotu, ko viņš veiksmīgi izmantojis savā simfonijā, kurā dzirdamas arī ilgas pēc dzimtenes, radošā piepildījuma un pašapliecināšanās.
Biļetes uz koncertiem pieejamas Biļešu paradīzes tirdzniecības vietās.