Otrā diena publiku vēl lutināja ar saulainu laiku, kura dēļ cilvēku uzturēšanās teltīs jau no pulksten deviņiem kļuva neciešama, un pusdienlaikā cilvēku masas jau plūda uz festivāla teritoriju. Jāpiebilst, ka cilvēki nepārstāj plūst abos virzienos pat vēlā naktī, kad vieni jau dodas gulēt, bet citi gatavojas atgriezties festivāla teritorijā, lai vismaz kārtīgi izdejotos. Atliek vēlēties, lai turpmāk Positivus festivāls parūpētos par lielāku dušu daudzumu, jo rindas pēc tām bija ļoti garas, kādas ārzemju festivālos ir pie bezmaksas dušām, bet Positivus pat pēc garās rindas izstāvēšanas vēl jāmaksā. Būs vairāk dušu, būs lielāka peļņa to piegadātājiem un rīta svaiguma sajūta apmeklētājiem, kas uzturēšanos festivālā padara krietni patīkamāku. Labi, ka tūliņ aiz festivāla teritorijas ir jūra. Stāvēt karstumā divas stundas rindā pie dušām - šo atsvaidzināšanās jautājumu vismaz daļēji var atrisināt arī ar nopeldēšanos. Ar festivālam Positivus netipiskām masīvi instrumentālām skaņu ainavām sestdienas lielās skatuves programmu atklāja īru kvartets And So I Watch You From Afar. Diemžēl viņu koncerts nebija bagātīgi apmeklēts, bet grupa spēlēja ar atdevi, un klātesošie, kuru gaumei no latviešu grupām tuvākā varētu būt Tesa, bija laimīgi.Iepriekšminēto tautieši Kid Karate arī piedāvāja rokenrola enerģijas pilnu šovu ar izcili kolorītu kreilisko basģitāristu. Daudzi gaidīja divas apburošas meitenes – Daughter un Annu Kalvi, kuru koncerti drīzāk baudāmi uz mazākām skatuvēm, bet arī lietus vēl nesamērcētais placis galvenās Lattelecom skatuves priekšā, ja tas nav pilns, ir gana laba vieta, kur atlaisties zālītē un baudīt šos koncertus. "Lielās popmūzikas" cienītāju laiks nāca vēlāk, kad uz šis skatuves kāpa Ellija Gouldinga. Placis nu jau bija, protams, pārpildīts. Pat uz Kraftwerk ļaužu bija mazāk, toties lielākā daļa no tiem, kas klausījās šo klasiķu koncertu, zina, ka viņu mūzika izmainījusi vēsturi. Tas, protams, nav pārmetums Ellijas Gouldingas faniem – ne jau visus interesē vēsture vai māksla, ir jābūt arī tādiem, kuri uz pasauli skatās ar jurista vai ekonomista acīm – ķer to, kas aktuāls un var sniegt gandarījumu vai peļņu šodien, jo rīt tu to vairs nedarīsi un tā nebūs pat vēsture._ Kraftwerk _koncerts ir brīnišķīgs ceļojums cauri visai viņu daiļradei ar autobāņa, ātrvilciena, datorvalodai, riteņbraukšanas tēmām veltītām 3D projekcijām skatuves fonā, kuru "uzbrukumu" sev kāds tēvam uz pleciem sēdošs bērns centās apturēt, izšaujot uz priekšu rokas, lai noķertu burtiņus, notis un citus lidojošos objektus, kas šķietami tuvojas. Trikija (Tricky) koncerts atgādināja pilnīgu improvizāciju – mūziķis, kaut arī ir viens no triphopa nozīmīgākajiem māksliniekiem pasaulē, joprojām ir mežonīgs ar milzu talantu apveltīts tīrradnis, kuru pakļaut kaut kādiem šovbiznesa rāmjiem, ja viņš konkrētajā brīdī nav uz to noskaņots, ir pagrūti, bet visdrīzāk, nav iespējams. Nopīpējis koncerta sākumdaļā turpat uz skatuves pamatīgu marihuānas kāsi, uzgriezis skatītājiem muguru, kamēr otra vokāliste pacietīgi dejoja, gaidot sava darba devēja pievienošanos viņai, kad kāsis būs galā. Tieši ar to šis koncerts bija īpašs, ka tas nebija perfekts un nepakļāvās nekādām normām – Trikijs "mocīja" mikrofonu statīvus, pārvietojot tos pa skatuvi šurpu turpu un lika koncerta apmeklētājiem klausīties ne tikai savā krekšķošajā balsī, bet arī savos sirdspukstos, otru mikrofonu aizbāžot aiz krekla.Pamatīgu pārsteigumu sagādāja grupa Super Besse no Baltkrievijas, kuri uzstājas uz I Love You skatuves. Solistā, šķiet, ir iemiesojies Iana Kertisa un Viktora Coja gars, tikai viņš ar savu grupu, kā jau tas piedienas 21.gadsimta otrajā desmitgadē, to visu dara daudz ātrāk. Grupas solists sarunā tūliņ pēc koncerta atzina, ka viņu grupas tempu neviens bundzinieks neizturētu ilgāk par vienu dziesmu, tāpēc Super Besse izmanto bungmašīnu. Grupas solists, vienlaikus spēlējot ģitāru un kā sprostā iedzīts nobijies dzīvnieks, ātri pārvietojas pa visu skatuvi, brīžiem viņa sejā ir niknums un skatiens nekurienē, nākamajā mirklī naivums un pazemība... Vēl gluži jaunās grupas dziesmas ir krievu valodā, bet viņu jau pamanījuši ne vien _I Love You _pārstāvji Tallinas mūzikas nedēļā, bet arī britu prese, un grupai jau veltīti raksti kā vienam no pasaules brīnumiem. Ja kādam interesē ne vien viņu muzikālais, bet arī tekstuālais vēstījums, uz ekrāniem skatuves fona projekcijās varētu rādīt tulkojumu un to pašu drukāt disku vāciņos, bet šīs dziesmas iztulkojot kādā citā valodā nozīmētu tās nogalināt. Grupa to apsolīja nekad nedarīt. Lai izdodas! Šo grupu noteikti nedrīkst aizmirst – atcerieties Super Besse. Ar svētdienas koncertiem un pamatīgām lietusgāzēm 2014.gada Positivus jau tuvojas finišam. Priekšā atkal jauna nedēļa un pirmdienu pēc festivāla pagaidām mūsu valstī neviens nav pasludinājis par oficiālu brīvdienu - varbūt kāds laiciņš vēl jāpagaida.
Rudaks: Positivus otrā diena - festivāla smaguma centrs
Festivāla Positivus otrā diena bija muzikāli vispiesātinātākā. Ja pirmā varēja kalpot kā iesildīšanās, tad otrajā uz skatuvēm kāpa savulaik Rīgā jau pabijusī Anna Kalvi, viens no triphopa aizsācējiem Tricky un elektroniskās mūzikas revolucionāri Kraftwerk, kuru vārdi sarakstā vien bija nopietni iemesli doties uz festivālu daudziem, kuri citos gadījumos nedēļas nogali pavadītu savos piemājas dārziņos.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.