Piemēram, Barenboims ar to, ka ir gan Izraēlas, gan Palestīnas pavalstnieks, kā arī, ka spēlējis Izraēlā stipri neviennozīmīgi vērtēto Vāgneru, savukārt Saids ar pirms 30 gadiem sarakstīto, bet joprojām aktuālo grāmatu "Orientalism" jeb "Orientālisms", kurā argumentē, kā Rietumi ir radījuši Tuvo austrumu tēlu saskaņā ar visai rasistisku redzējumu.
Barenboims kopā ar Saidu savulaik dibināja "West-East Divan" orķestri, kurā spēlē gan izraēlieši, gan palestīnieši. Sevišķi Barenboims allaž ir akcentējis mūziku kā progresīvu sociālu un politisko spēku. 2006.gadā viņš tika uzaicināts sniegt lekcijas raidsabiedrībā BBC un Hārvardas Universitātē. Viņa tēma bija mūzikas spēks. No šīm lekcijām tad ir radīta grāmata "Everything is Connected" jeb "Viss ir savienots". Tās pamattēze - mēs dzīvojam pasaulē, kurā dominē politiskās un uzvedības normas, kas savstarpēji sacenšas un saduras. Dažas tiecas būt saklausītas, citas atkal šķiet esam dominējošas. Turpretim mūzikā ir perfektais kontrastējošu balsu modelis, kas strādā kopā harmoniski. Mūzikas kopā spēlēšanas pieredze vai vienkārši tās klausīšanās klusumā veicina mūsu spēju uz emocionālu iejušanos citos. "Cik bieži gan mēs nedomājam, ka personīgie, sociālie un politiskie jautājumi ir neatkarīgi un viens otru neietekmē. No mūzikas mēs mācamies, ka... savstarpēji neatkarīgu elementu vienkārši nav," raksta Barenboims.
Barenboima domāšana lielā mērā attīstījusies pateicoties draudzībai ar Saidu. Saids pirmkārt bija pazīstams kā angļu un salīdzinošās literatūras profesors Kolumbijas Universitātē un pretrunīgs komentētājs Tuvo Austrumu un starptautiskajā politikā, taču viņš arī bija mūzikas kritiķis ASV kreisākajā politiskajā nedēļas žurnālā "Nation" no 1986.gada līdz savai nāvei 2003.gadā. Viņa grāmata “Music at the Limits” jeb “Mūzika pie robežām”ir hronoloģiski kompilēta no apskatiem un esejām, kas publicētas "Nation" un piedāvā Saida rakstus par tādiem mūziķiem kā Glenu Guldu, Vāgneru un pašu Barenboimu. Tajos esot jūtama Saida kultūras kritikas metode, izvairoties no detalizētiem individuālo priekšnesumu vērtējumiem un apskatot plašākas dažādu skaņdarbu kulturālās un sociālās rezonanses. "Music at the Limits" piedāvā jaunu redzējumu uz autoru, ko bieži skata tikai politiskā kontekstā, norādīts žurnālā "The Economist". Šajā rakstu krājumā Saids esot neformālāks, viņa rakstīšanu raksturojot liels entuziasms, dziļums un ieskats.