Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija trešdien virzībai izskatīšanai pirmajā lasījumā Saeimā atbalstīja priekšlikumu 30 dienas pirms vēlēšanām aizliegt priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanu televīzijā.
"Apmaksāta politiskā reklāma ir balstīta uz emocionāla iespaida radīšanu, kam maz sakara ar konkrētā politiskā spēka programmu, tā izvirzītajiem kandidātiem un to zināšanām. Apmaksāta politiskā reklāma ir dārgs priekšvēlēšanu saziņas veids. Tās izgatavošana un izvietošana medijos prasa ievērojamus līdzekļus. Latvija nav ar ievērojamiem resursiem un plašu, turīgu uzņēmumu klāstu bagāta valsts, tāpēc, piesaistot ziedojumus, politiskās partijas ir spiestas sīvi konkurēt savā starpā un var nonākt situācijās, kad tās zaudē neatkarību lēmumu pieņemšanā," uzskata L.Čigāne.
"Politisko partiju saziņu ar vēlētājiem nepieciešams padarīt tiešāku un kvalitatīvāku. Nepieciešamas diskusijas un programmatisko nostādņu skaidrojums, lai vēlētāji apzinātos, kādu politisko spēku tie izvēlas un kādu programmu tas īstenos," norādīja L.Čigāne, paužot gandarījumu par komisijas atbalstu idejai, ko Vienotību pārstāvošie politiķi izteikuši jau kopš 2002.gada.
Apmaksāta priekšvēlēšanu reklāma elektroniskajos medijos ir aizliegta 13 Eiropas Savienības valstīs.