Kā viņš sacījis Igaunijas sabiedriskajai televīzijai ETV, projekta grafiks ir saspringts un laiks negaida. "Vienošanās par finansējuma noteikumiem ir panākta. Tas nozīmē, ka līdzfinansējums var sasniegt 85% - tas ir ļoti augsts rādītājs. Citiem infrastruktūras projektiem tik liela līdzfinansējuma nav," viņš piebildis.
Kallass paudis cerību, ka visām trim Baltijas valstīm izdosies panākt vienošanos Rail Baltica jautājumā. "Polija man apliecinājusi, ka viņi savu daļu izdarīs. Somi arī ir ļoti ieinteresēti. [Rail Baltica] ir tuvāk realitātei nekā jebkad," norādījis komisārs.
Igaunijas ekonomikas ministrs Juhans Partss pastāstījis, ka tuvāko nedēļu laikā jautājumu par kopuzņēmuma izveidi Rail Baltica projekta īstenošanai paredzēts apspriest ar Latvijas un Lietuvas kolēģiem, bet augustā to varētu noformēt juridiski.
Viņš piebildis, ka Igaunijai dzelzceļa līnijas nospraušana šobrīd ir ļoti svarīga, turklāt šis darbs veicams nevis uz papīra, bet saziņā ar visām ieinteresētajām pusēm, lai atrastu labāko risinājumu.
Jau ziņots, ka skeptisku nostāju pret projekta kopuzņēmuma izveidi šovasar negaidīti izteica Lietuva, paziņodama, ka par piemērotāko juridisko formu kopuzņēmuma veidošanai uzskata Eiropas ekonomisko interešu grupas (EEIG) izveidi, galvenokārt cenšoties risināt infrastruktūras īpašumtiesību jautājumu iespējami īsākā laika posmā.
Kā vēsta Lietuvas mediji, piektdien Viļņā starp EK un Lietuvu panākta kompromisa vienošanās, ka projekta Lietuvas infrastruktūra paliek pašas Lietuvas rokās.