"Lietuvā tuvojas vēlēšanas, un nacionālās aviokompānijas trūkums valstī jau gadiem ir ļoti sāpīgs temats. Nav jābrīnās, ka patlaban tas tiek aktualizēts. Nupat arī Viļņas mērs, priekšvēlēšanu noskaņojumam tuvojoties, izteicās, ka, iespējams, vietējie uzņēmēji varētu beidzot dibināt Lietuvas nacionālo aviokompāniju. Tas ir priekšvēlēšanu gājiens. Arī Latvijas satiksmes ministrs netieši pārstāv liberālu partiju, kurai svarīgi parādīt, ka kaut kas tiek darīts lietas labā," sacīja Linkaits.
Viņš arī atgādināja, ka ideja par vienotas aviokopānijas veidošanu nav jauna.
"Šāda ideja virmo jau kopš 90.gadiem, kad Baltijas valstis katra privatizēja savu aviokompāniju. Tomēr tā nekad nav nonākusi līdz īstenošanai, jo katrai valstij ir sava aviācijas politika, turklāt katra vēlas, lai lidojumu centrs būtu viņu valstī," sacīja Linkaits.
"Ņemot vērā, ka Baltijas tirgus ir ļoti ierobežots un esošajā situācijā kompānijas strādā ar zaudējumiem, iespēja par kopīgas kompānijas izveidi maz ticama, lai gan šāda struktūra būtu vēlama," norādīja eksperts.
Kā ziņots, šodien sarunās Klaipēdā Latvijas satiksmes ministrs Aivis Ronis un Lietuvas satiksmes ministrs Eliģijs Masjulis norādījuši, ka Lietuva un Latvija nākotnē varētu dibināt kopīgu aviokompāniju un pasta uzņēmumu. "Latvijas un Igaunijas nacionālās lidsabiedrības pēdējo gadu laikā cieš lielus zaudējumus, un šo uzņēmumu perspektīvas ir ļoti neskaidras. Kā liecina pētījums, ko pirms pāris gadiem veikusi Lietuvas satiksmes ministrija, tik nelielā tirgū kā Baltijas valstis uz sekmīgu darbību var cerēt varbūt vienīgi kopīga triju valstu aviokompānija," norādījis Masjulis.