Viņš skaidro, ka pašvaldības ļoti sāpīgi reaģē uz jebkuru apdraudējumu viņu pasažieriem. "Pat tad, ja vilcienā ir pieci pasažieri, viņi saka, ka visi pieci ir svarīgi. Mēs jau arī sakām to pašu, tikai piedāvājam citu risinājumu - nevis vest ar vilcienu ar 300 vietām par 12 eiro kilometrā, bet ar 40 vietu autobusu par vienu eiro kilometrā," skaidro Lubāns.
Pagaidām gan Latgalē vilcienu grafikā nekas nemainoties un pārvadājumi turpinās līdz Zilupei gan dienas, gan rīta vilcienos. "Vienlaikus gan jāsaka, ka posmā no Zilupes līdz Rēzeknei par katru pasažieri, kas par biļeti samaksā divus eiro, valsts piemaksā klāt vēl 60 eiro. Tātad attiecība starp biļešu ieņēmumiem un faktisko pašizmaksu, ko sedz valsts ar savām dotācijām, šajā posmā ir ārkārtīgi augsta. Ja vidēji dīzeļvilcienos mums biļešu ieņēmumi ir 20% no pašizmaksas un 80% piemaksā valsts, tad šajā posmā biļetes cena ir tikai 3% līdz 4% no pašizmaksas," skaidro Lubāns.
Tas ilgtermiņā neesot lietderīgi, jo tā nav ekonomiska un efektīga saimniekošana.
Kā ziņots, no 1.februāra līdz 31.jūlijam darba dienās dīzeļvilcieni Rīga-Valga, kā arī Valga-Rīga tiks atcelti dzelzceļa posmā Valmiera-Valga un kursēs tikai iecirknī Rīga-Valmiera. Pārmaiņas noteiktas arī virzienā Rīga-Pļaviņas-Madona. Atsevišķi dīzeļvilcieni kursēs tikai līdz Pļaviņu stacijai. Pēc vilciena pienākšanas Pļaviņās pasažieri līdz Madonas stacijai var nokļūt ar īpaši norīkotu autobusu