Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +4 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

Silenieks: Velosipēdisti pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus nepiemērotas infrastruktūras dēļ

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Rīdzinieks
R
Lieliski! Ja es uzskatu, ka infrastruktūra manam transporta līdzeklim nav piemērota, tad man nospļauties par pārējiem un daru, kā man tīk.
,,,
,
"Riteņbraucēju apvienības pārstāvis arī minēja Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes datus, ka 2012.gadā nav reģistrēts neviens negadījums, kurā būtu cietuši vai gājuši bojā velosipēdisti, braucot pie sarkanās gaismas. "Tātad faktiski tā nav problēma. Tas nozīmē, ka tā ir infrastruktūras problēma - infrastruktūra piespiež riteņbraucējus braukt pie sarkanās gaismas," uzskata Silenieks." Tas nenozīmē, ka nebrauc pie sarkanās gaismas. Pats personīgi esmu novērojis vairākus tādus gadījumus. Fascinē aizbildināšanās ar citu trūkumiem gadījumos, kad paši pilni ar utīm. Nav normāli, ja tev preti pa vienvirziena ielu dragā velosipēdists ignorējot visus iespējamos aizliegumus tā darīt. Rodas iespaids, ka priviliģēta šķira. Pa trotuāriem nēsājas nenormālos ātrumos teju nenonesdami gājējus, uz braucamās daļas un gājēju pērejām vispār noteikumi šiem braucējiem ir sveši.
***
*
Pilnīgi piekrītu, ka uz trotuāriem viens un otrs velosipēdists ir pārlieku ātrs un pārgalvīgs. Tā ir problēma. Taču pie sarkanā - tā ir tikai autobraucēju skaudība. Kā to zinu? Pēc sevis spriežot. Es pats esmu velobraucējs. Pats dažreiz pārbraucu pie sarkanā. Taču reizēs, kad esmu savā mašīnā kā autovadītājs iesprostots sastrēgumā, tad velobraucēji, kas pārvietojas brīvāk un ātrāk par mani - kaitina! Tā ir parasta skaudība. Sevī redzu šādu attieksmi. Var jau būt, ka citiem ir līdzīgi?
  • 0
  • 2
valdis
v
Riteņbraukšanu vajadzētu vairāk popularizēt,lai atslogotu pilsētu no mašīnām.Tas nav tikai veselīgi,bet arī ekonomiski.Parēķināju ka veicot attālumu 16 km garumā katru dienu,ieekonomēju gadā 500 ls.Pats braucu gandrīz katru dienu no Juglas uz Purvciemu.Pāgāšgad visu ziemu nobraucu pat lielā salā,braucot ir silti.Ar mašīnu pat negribās braukt tikai darbā vajadzībām.
psihiatrs
p
raksta autoram ir nopietnas problēmas.
Brīnos par netolarnces dzīrēm forum
B
Avīze Diena 15. jūlijā rakstīja: Pēc Dienas novērojumiem, Rīgas centrā 10 minūšu laikā krustojumu pie sarkanās gaismas šķērsoja četri velosipēdisti, divas mašīnas un 15 gājēju. Pārmetumi ir pamatoti, bet attiecas uz visiem. Situāciju saasina arī sliktā infrastruktūra velosipēdistiem tieši Rīgas centrā. Visi satiksmes dalībnieki ir nedisciplinēti, bet īpaši gājēji... Būtu labi, ja Zolitūdes trāgēdiju nerādītu viens uz otru, bet katrs satiksmes dalībnieks skatītos uz savu vainu.
brīnos par netolarnces dzīrēm forum
b
Kāpēc kādam kaut ko aizliegt? Es gribu dzīvot brīvā Latvijā. Taču mani kaitina liekulība pēc oliņietes labākajiiem paraugiem. Visi satiksmes dalībnieki lamā un vaino citus, bet paši sevi uzskata par nevainīgiem un pūkainiem. Tāpēc atsaucos uz īso Dienas vērojumu vasarā - visi pārkāpj noteikumus. Mīnusiņi manam komentāram ir apliecinājums cilvēku liekulībai un nespējai saredzēt savu atbildību kopējā problēmā.
  • 1
  • 2
haha
h
Aizliegsi pa ielu staigāt?
  • 4
  • 0
Krolls
K
Brīvības ielas veloceliņa regulācija ir tāda, ka ātrāk ir braukt pa ielu.
RD ierēdņi domā,
R
ka velosipēds ir izklaides līdzeklis nevis transporta līdzeklis. Vairumam Rīgā tas ir transports, tāpēc ir svarīgs ātrums. Ja nevar pārvietoties ērti un ātri - neviens nelietos. Ja RD Satiksmes departamenta darbiniekiem būtu uzdots pārvietoties visur ar velo, tad viņiem rastos izpratne par lietām.
  • 4
  • 2
kl
k
Silenieks - tā jau ir diagnoze.
jā gan
j
Savā runā Silenieks mēģina attaisnot satiksmes noteikumu neievērošanu un izsaka citus dīvainus apgalvojumus, tādējādi nevis audzinādams velobraucējus uz toleranci pret gājējiem, bet atbalstīdams šaurpierīgā un pašpārliecinātā tipa velobraucēju nekaunīgouzvedību.
nē nē
n
Gājēji ir visnedisciplinētākā satiksmes dalībnieku grupa pilsētā. Visvairāk pie sarkanās gaismas un neatļautās vietās ielu šķerso tieši gājēji. Paskaties spogulī ar nelielu paškritikas devu.
  • 2
  • 5
jā gan
j
Emša koferīšnesātājs atgadina par sevi, jo laikam cer uz vakanto premjerministra amatu...
kk
k
knābējiņam - biežāk palasi CSN neregulējamas gājēju pārejas šķērsošana, nenokāpjot no velosipēda, nu jau 2 gadus nav pārkāpums. ____________________________ Ir parkāpums. Sēžot un ciskadriļļa var mīties pāri tikai regulētās pārejās un arī tikai gājēja ātrumā. ja pamanīšu tādus kā tevi uz zebras bez luksoforiem, bez sirdsapziņas pārmetumiem nākošreiz nelikšu pa bremzēm.
Šerloks
Š
Gan jau kādreiz tava ome patrāpīsies ielas vidū, kur nav nav pārejas, vai arī tavs dēls ar velo uz tās pašas zebras... Visums tevi sadzirdējis. Kādu attieksmi sēsi, tādu visums tev atmaksās. Baidies no savas karmas.
  • 1
  • 1
too šerloks
t
Tā nav nekāda drudu izteikšana, bet gan nepieciešama dzīves realitāte, jo autovadfītājs būs ievērojis tikai CSN!!! Pilnīgi atbalstu nostāju, ka nav jābremzē autovadītājam, lai ciskadrillisti beidzot sāk domāt ko dara!!!! Ja nesāks domāt, tad paši atbildēs par sekām ar savu veselību un naudas maku, atlīdzināt auto īpašniekam nodarītos materiālos zaudējumus, kuri radušies ciskadrillistiem pārkāpjost CSN!!!!!
  • 4
  • 1
šerloks
š
bez sirdsapziņas pārmetumiem nākošreiz nelikšu pa bremzēm ================================================== Kur skatās policija. Šī ir draudu izteikšana dzīvībai. Ir pielikti plusiņi komnetāram, tātad, tā ir draudu izteikšana grupā! Par to 7 gadi cietumā! Tas ir naida noziegums, jo plāno uzbrukt konkrētai un viegli identificējamai sabiedrības daļai.
  • 0
  • 4
to kk
t
neregulējamas gājēju pārejas šķērsošana, nenokāpjot no velosipēda, nav pārkāpums. Attiecībā uz regulētajām pārejām ir papildus nosacījums -šķērsot to drīkst ar ātrumu, kas nepārsniedz gājēju pārvietošanās ātrumu.
  • 0
  • 4
muļkis ir un paliek muļķis
m
muļkis ir un paliek muļķis
  • 3
  • 2
velobraucējs mašīngājējs
v
Pārvietojos visādi - ar velo, kājām un ar auto. Kā autovadītājs bieži sastopos ar agresīviem tipiem, īpaši Rīgā, kam šķiet, ka visi velkas pārāk lēni (nekas, ka spidometrā jau 55, bet šim, redz, jābrauc uz 60), kam nepienākas otrā josla vai ka visi, ka nav autobraucēji, ir notriecami. Kā gājējs bieži sastopos ar cilvēkiem, kas mēdz pārdomāt savu trajektoriju, dodoties pa pārpildītu ietvi vai šķērsojot ielu pie zaļā. Ja Tev, cilvēk, pēkšņi jāapstājas, tad padomā, ka ir citi, kas iet aiz muguras tajā pašā virzienā. Vēl ir neredzīgie cilvēki, kas iznāk no veikala un perpendikulāri šķērso gājēju ietvi. Tādiem tieši gribas ar elkoņiem un dūrēm, vai ar asu somas malu "netīšām" uzskriet virsū. Lielākās gājēju ietves pilsētā nav (!) pastaigu laukums n māmiņām ar bērnu ratiem blakus, pensionāru čupai vai pastaigai ar stulbiem suņiem 5m garās pavadās. Un kā velobraucējs varu tikai nopūsties, kāda ne-tolerence ir gan no gājēju puses, gan no autovadītājiem. Veloceliņi Rīgā ir kārtējā ietve gājējiem, bet brauktuve ir pa šauru dažiem mūlāpiem vai arī tie nemāk braukt tuvu viduslīnijai. Problēma ir kombinēta ar traucējumiem visās frontēs.
padoms
p
Saprotu tavu problēmu, pusmūža bērniņ. Maziņš vēl esi, autiem tikai pirmais sirmums, bet lielie onkuļi nekur nelaiž pa priekšu, lai cik skaļi tu neraudātu. Zini ko, pamēģini radikālo terapiju, iebrauc ar velosipēdu Sa-jāj-eimas laukumā un pastrādā ar elkoņiem un dūrēm pie deputātiem un viņu palīgiem. Vai dabūsi kumpeti, nezinu, bet tavu pauri plosošais iedomības komplekss būs apārstēts.
  • 0
  • 11
Vārds
V
piekrītu. es, piemēram, cenšos neiet pa veloceliņiem, bet ļoti daudzi cilvēki vazājas pa tiem, un vēl lamā velobraucējus.
  • 11
  • 1
F
F
Vispār citās zemēs ir ierobežojumi rajoniem, kur var braukt pa trotuāru ar velosipēdu un kur nē. Latvijā tiešām centra trotuāri īsti nebūtu piemēroti velosipēdam. Stum pie rokas.
Zane
Z
Ja divritenis būtu paredzēts stumšanai, tam nebūtu pedāļu.
  • 2
  • 8
F
F
Tā arī ir. Konkrēti Rīgas Dome par "veloceliņiem" nez kāpēc sauc tādus paugurainus un bedrainus trotuārus, pa kuriem piedevām intensīvi pārvietojas arī gājēji. Vakar uz Vanšu tilta apdzinu divus riteņbraucējus un galīgi viņus nevainoju, jo zinu, ka t.s. veloceliņš-trotuārs ir tāds necaurbraucams paugurasvalts, pa kuru arī iet daudzi gājēji. Beidzot sāciet likt normālu asvaltu uz t.s. "veloceliņiem". Par agresīvajiem riteņbraucējiem uz trotuāriem - es parasti piebremzēju pirms apdzenu gājēju, bet nu tā pāķu uzvedība! Ja pazvani vai kā citādi pabrīdini, tantuki uzreiz ņem lecienu malā random virzienā. Tāpēc labāk vairs nebrīdinu, bet mēģinu apbraukt pa zālīti.
F-am
F
Pareizi ir jāraksta "asfalts"un nevis "asvalts". Par velobraucējiem varu teikt kāda izglītība - tāda arī uzvedība skultūra.
  • 7
  • 0
Jap
J
Neesmu ikdienas braucējs, bet to, ka gājēji staigā tā, it kā katrs no viņiem būtu vienīgais cilvēks pasaulē (man tas traucē arī kā gājējam, kas esmu apm.80% gadījumu) un, kad pēc minūtes VARBŪT pamana, ka riteņbraucējs brīdina par savu esamību, pats lec neparedzamā virzienā, taču aizmirst par savu četrkājaino mīluli, kas lec citā virzienā. Tas notiek arī uz tā saucamajiem veloceliņiem. Nu sities kaut nost, bet pieklājīgi pabraukt nav iespējams....
  • 1
  • 5
Zane
Z
+miljons
  • 0
  • 3
Sileniekam
S
Jums noteikti savā apvienībā un ar savas apvienības starpniecību jāizglīto riteņbraucēji Latvijā. Uzskatu, ka riteņbraukšana Latvijā vēl ir pāragra, jo nav mums normālu - tolerantu, domājošu, uzmanīgu - riteņbraucēju. Brauc pa ietvēm kā apdulluši, cilvēkiem, kas iet pa gājēju ietvi, jābūt ieslēgtai kaut kādai septītai astotai maņai, kas ar pakauša palīdzību varētu sajust tuvojošos tarakulīgo braucēju. Brauc ar velosipēdiem tāpat kā ar BMW. Īpaši traki jājūtas veciem cilvēkiem un bērniem, kas pagadās uz ietvēm. Būtu jāpieņem kādi dzelžaini noteikumi: 1) ja nav riteņbraucēju celiņa attiecīgā vietā, jāstumj velorīks pie rokas (Nu nevar pie Matīsa tirgus Brīvības ielā dzīties uz velna paraušanu starp desmitiem gājēju!); 2) mugurā ir jābūt atstarojošai vestei un apģērbam, kas neplandās uz visām pusēm; 3) galvā - kaskai;4) kājās - slēgtiem apaviem, nevis vaļējām klikatām. Vai tas ir pārāk sarežģīti latvju zemē dzīvojošiem - uzvesties uz velosipēda tāpat kā uzvedas Nīderlandē, Vācijā, britu zemē un citur civilizētā pasaulē?
khm
k
Pilnībā piekrītu Latvijā liela daļa riteņbraucēju ir nekulturāli, tiemšām liekas, ka domā, ka gājējam pakausī ir kād 6 maņa, laizinātu, ka tuvojas kāds ātrbraucējs, arī tumsā ir gadījies redzēt, ka brauc bez gaismas... Būtu vismaz ar zvaniņu piezvanījuši, lai dzird , kad tuvojas, tā tas notiek citās zemēs, kur riteņbraucēju ir daudz....
  • 5
  • 1
khm
k
Pilnībā piekrītu Latvijā liela daļa riteņbraucēju ir nekulturāli, tiemšām liekas, ka domā, ka gājējam pakausī ir kād 6 maņa, laizinātu, ka tuvojas kāds ātrbraucējs, arī tumsā ir gadījies redzēt, ka brauc bez gaismas... Būtu vismaz ar zvaniņu piezvanījuši, lai dzird , kad tuvojas, tā tas notiek citās zemēs, kur riteņbraucēju ir daudz....
  • 6
  • 1
Edijs
E
...nu šī atbilde apmēram tāpat kā - ja nepatīk bedres uz ceļiem, izkāp no mašīnas un pastum pie rokas :) Es nesaku, ka jābrauc virsū bērniem - es piekrītu rakstā minētajam, ka problēma ir nesakārtotā infrastruktūra. Pašreizējā situācijā tad sanāk, ka tas ritenis visu laiku jāstumj - man prātā nāk tikai 2 daudzmaz ciešami veloceļi Rīgā - skolas iela un kāds gablas gar Valdemāra ielu, un gar Brīvības ielu. Tomēr tie nebūtu jāņem par pareugu, jo to izvieotjums un kvalitāte ir tālu no laba.
  • 2
  • 4
Edijam
E
Ja pagaidām nav veloceliņu attiecīgā vietā, tad jānokāpj no riteņa. nedrīkst ar riteni maisīties starp desmitiem ļaužu starp kuriem veci cilvēki un mazi bērni. Pastumt riteni pie rokas - vai tas pārdesmit metrus ir tik grūti? Runa ir par mūsu cilvēku nepieklājību, stulbumu, aprobežotību.
  • 6
  • 4
Edijs
E
" ja nav riteņbraucēju celiņa attiecīgā vietā" - vai tad par to arī nerunā cilvēks? Būtu normāli izbūvēti veloceliņi, nodalīti gan gājēju gan auto ceļiem, varētu lamāt, ka brauc pa ietvi vai ceļu... Par to pašu vantinieku - pa kurieni tad to šķersot? Tas, ka uz 2.5 metru platas asfalta joslas novelk baltu līniju jau vēl nenozīmē, ka ir ierīkots veloceļš? Visinteresantākā zīmē ir "gājēju un veloceļs" - nekad neesmu sapratis, ko tieši ar to grib pateikt(laikam jau, ka nedrīkst braukt pa auto ceļu - gāz virsū gājējiem) :)
  • 6
  • 2
haha
h
Piedod, zemnieku čigānzēn, man tavas infrastruktūras problēmas pie konkrētas vietas - neskrien man virsū, kad godīgi eju pa gājējiem paredzētu celiņu kur jūsu mū - daķu slaka reiz sāka savas sarkanās līnijas mālēt. Joka pēc - pamēģini savu saimnieku Lembergu vai, vēl labāk, viņa hiperaktīvo dēliņu uz velosipēda uzcelt - ne daudz, uz kādu pusgadu. Tev tak it kā esot miessarga diploms - ko tad tu baidies pa šoseju braukt un tā vietā uz trotuāriem bērnu ratiņus taranē?

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Politiskā pāļa gads

Nākamo gadu mums diemžēl neizdosies sākt no baltas lapas, bet kaujoties ar problēmām, ko ielaidusi valdība, par kuras praksi kļuvusi mānīšanās. Sākot ar noklīduša krievu drona nogulēšanu, Lat...

Trampa stratēģiskais kurss

Vēl pirms oficiālas stāšanās amatā ar uzreiz vairākiem skaļiem starptautiskiem paziņojumiem ir nācis klajā ievēlētais ASV prezidents Donalds Tramps.

Dienas komentārs

Vairāk Dienas komentārs


Latvijā

Vairāk Latvijā


Pasaulē

Vairāk Pasaulē