Sarunu ieraksti liecina, ka prezidenta lidmašīnas piloti saņēmuši brīdinājumu par sliktiem laika apstākļiem Smoļenskas lidlauka rajonā, kur miglas dēļ bija ierobežota redzamība. Aptuveni 15 minūtes pirms katastrofas prezidenta lidmašīnas pilots sazinājās ar lidmašīnas Jak—40 apkalpi, kas ar Polijas žurnālistu delegāciju jau bija sekmīgi nolaidusies Smoļenskā. Jak—40 apkalpe brīdina, ka redzamība ir tikai 400 metru, lai gan priekš sekmīgas nolaišanās būtu vajadzīga vismaz 1000 metru redzamība. «Mums paveicās; nolaidāmies pēdējā brīdī,» secina Jak—40 pilots. «Varat mēģināt, bet ja nesanāk ar otro reizi, iesaku lidot uz Maskavu vai citu vietu.»
L.Kačiņska lidmašīnas pilots Arkadiušs Protasjuks secina, ka parādījusies migla. Pulksten 10.26 pēc Maskavas laika viņš vēsta: «Šajā brīdī, šajos apstākļos, kādi pašlaik ir, mēs nevaram nolaisties.» Pilots piedāvā kādu pusstundu pariņķot gaisā, bet nepieciešamības gadījumā lidot uz rezerves lidlauku Minskā vai Vitebskā.
10.30 tiek paziņots, ka vēl nav prezidenta lēmuma, ko darīt tālāk. 10.32 pilots paziņo: «Ejam uz nolaišanos. Ja neizdosies, aizejam ar automātu.»
10.39 lidlauka dispečers apstiprina, ka skrejceļš ir brīvs. Taču aptuveni pēc 30 sekundēm iedarbojas automātiskā brīdināšanas sitēma TAWS, kas vēsta, ka lidaparāts ir pārāk tuvu zemei, tādēļ nepieciešams palielināt augstumu. Brīdinājums tiek atkārtots vairākas reizes, taču bija jau par vēlu. 10.41 dzirdams, ka lidmašīna saskrējusies ar koku.
Ieraksta pēdējās sekundes ir dramatiskas. Otrais pilots iesaucas: «Kurwa mač!» (rupjš lamuvārds poļu valodā). Dispečers dod rīkojumu: «Aiziet uz otro apli!» Taču atbildes vietā atskan vienīgi kliedziens: «Kurwaaaaaa…»
10. aprīļa aviokatastrofā gāja bojā 96 cilvēki — 88 pasažieri un astoņi apkalpes locekļi.