Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Otrdiena, 26. novembris
Sebastians, Konrāds

Rīgas brīvosta novērsīs nepilnības daudzmiljonu konkursā par infrastruktūras attīstību Krievu salā

Šodien notikušajā Rīgas brīvostas pārvaldes iepirkuma komisijas sēdē, izvērtējot Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumu attiecībā par 88,71 miljona latu vērto līgumu par infrastruktūras attīstību Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra Rīgā, nolemts novērst IUB norādītās nepilnības konkursa norisē.

Kā informēja ostā, likums nosaka, ka nepilnības jānovērš 30 dienu laikā.

IUB šonedēļ aizliedza Rīgas brīvostas pārvaldei slēgt 88,71 miljona latu vērto līgumu par infrastruktūras attīstību Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra Rīgā.

Šāds lēmums 12.decembrī pieņemts, izskatot Vācijas kompānijas Josef Möbius Bau-Aktiengesellschaft sūdzību, liecina biroja interneta mājaslapā pieejamā informācija.

IUB nolēmis atcelt lēmumu par iepriekšminētā konkursa rezultātiem, ar kuriem par uzvarētāju atzīta pilnsabiedrība BMGS S.

Šo IUB lēmumu mēneša laikā no saņemšanas dienas iespējams pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā.

Kā teikts IUB lēmumā, Vācijas kompānija sūdzībā norādījusi, ka brīvostas konkursā nav nodrošināta godīga un brīva konkurence. Kompānija arī bažījās, ka konkursā norisinājusies pretendenta un sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja neatļauta sadarbība, kā arī sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs pieļāvis būtisku pārkāpumu, jo nav nodrošinājis informācijas uzglabāšanu, aizsargājot Vācijas kompānijas datus.

Tādējādi secināms, ka osta darbojas viena pretendenta - pilnsabiedrības BMGS S - interesēs, būtiski pārkāpjot savas pilnvaras un neievērojot vienlīdzīgu un taisnīgu attieksmi pret visiem pretendentiem.

Vairāki Vācijas kompānijas minētie pārmetumi attiecās uz nolikuma un vērtēšanas kritērijiem un vērtēšanas metodiku vairākos apakšpunktos, norādot, ka līguma tiesību piešķiršanas kritērijos ietverti elementi, kas varētu diskriminējoši ietekmēt kādu no pretendentiem, un pēc būtības metodika izstrādāta par uzvarētāju atzītās BMGS S interesēs.

Brīvosta neatzina Vācijas kompānijas izvirzītās pretenzijas.

Savukārt IUB Vācijas kompānijas iebildumus atzina par daļēji pamatotiem.

IUB skatījumā, no Vācijas firmas sūdzībā norādītā izriet, ka tā pēc būtības apstrīd konkursā iesniegtā piedāvājuma iespējamo pieejamību citiem pretendentiem, viena vērtēšanas kritērija apakškritērijos noteiktās vērtēšanas metodoloģijas pamatotību un piedāvājuma atkārtotā vērtējuma objektivitāti minētā kritērija ietvaros.

IUB atzina par nepamatotu Vācijas firmas sūdzībā norādīto, ka tās piedāvājums bijis pieejams citiem pretendentiem, jo nav pierādīts, ka sabiedrisko pakalpojumu sniedzējs pilnsabiedrībai BMGS S ir sniedzis tādu informāciju, kas tai saskaņā ar normatīvo aktu regulējumu nedrīkstēja būt pieejama.

Kā daļēji pamatota tika novērtēta pretenzija attiecībā uz vienotas vērtēšanas metodoloģijas noteikšanu, jo nav ieviesta skaidrība konkrētos nosacījumos. Birojs arī konstatēja, ka ir pamatots iebildums par to, ka konkrētos kritērijos norādītie parametri atkārtoti vērtēti arī citos iepirkuma kritērijos.

Kā pamatots tika novērtēts arī iebildums par to, ka brīvosta, nostiprinot vienotu vērtēšanas metodoloģiju attiecībā uz konkrētiem piedāvājuma vērtēšanas kritērija apakšpunktiem, nav precīzi ievērojusi no Eiropas Kopienu tiesas prakses izrietošos nosacījumus attiecībā uz to, ka šāda metodoloģija negroza konkursa nolikumā noteiktos līguma piešķiršanas kritērijus.

IUB sūdzību izskatīšanas komisijas ieskatā, tādejādi osta, nostiprinot vienotu vērtēšanas metodoloģiju konkrētā apakškritērijā attiecībā uz konkrētiem punktiem, nav precīzi ievērojusi no Eiropas Kopienu tiesas prakses izrietošo nosacījumu, ka šādā metodoloģijā netiek ietverti elementi, kas būtu varējuši ietekmēt piedāvājumu sagatavošanu, ja tie būtu bijuši zināmi piedāvājuma sagatavošanas laikā.

Tāpat, IUB skatījumā, ir pamatota Vācijas firmas iebilde, ka nav skaidrs, kas un kādi nosacījumi attiecībā uz piesaistītajiem speciālistiem ir vērtējami katrā no konkrētā apstrīdētā vērtēšanas kritērija apakškritērijiem un kura konkursa nolikumā ietvertajām veidlapām, sagatavojot piedāvājumu, ir piemērojama attiecīgā apakškritērija ietvaros.

Tāpat lēmumā minēti vēl atsevišķi argumenti, kuru dēļ Vācijas kompānijas pretenzija atzīta par pamatotu un aizliegts slēgt apstrīdēto daudzmiljonu latu līgumu.

LETA jau ziņoja, ka iepriekš IUB vairākas reizes pagarināja lēmuma pieņemšanas termiņu, norādot uz lielo lietas apjomu, izvērtējamo apstākļu un lietas sarežģītību.

Rīgas brīvostas pārvalde septembra sākumā slēgtā konkursā atkārtoti izlēma slēgt iepriekšminēto līgumu ar pilnsabiedrību BMGS S. Kopumā pārvalde bija saņēmusi trīs pretendentu piedāvājumus. Piedāvājumos pārvalde vērtēja atkārtoti, jo IUB augusta sākumā bija aizliedzis slēgt līgumu ar BMGS S.

Augustā IUB lēmumu pieņēma, izskatot personu apvienības Aarsleff-Merko un Josef Möbius Bau - Aktiengesellschaft iesniegto sūdzību.

Krievu salas projekta kopējās izmaksas plānotas aptuveni 105 miljonu latu apjomā, un Eiropas Savienības līdzfinansējums varētu būt 52 miljoni latu.

Projekta galvenais mērķis ir novērst ostas aktivitāšu izraisīto vides degradāciju, jo patlaban lielākā daļa Rīgas brīvostas aktivitāšu notiek Andrejostā un Eksportostā, kas atrodas Rīgas vēsturiskā centra tiešā tuvumā Daugavas ziemeļu krastā.

Ostas termināļus plānots pārcelt uz līdz šim neizmantotu teritoriju Krievu salas ziemeļu daļā, kas to darbībai būtu piemērotāka. Tā no pilsētas centra un Daugavas labā krasta uz Krievu salu tiktu pārcelta daļa ostas aktivitāšu, līdzsvarojot pārvadājumus abos Daugavas krastos un samazinot kravas kuģu kustību Rīgas centra tuvumā.

Ostas infrastruktūras izveide aptver 56 hektārus lielu teritoriju, kas tiks aprīkota ar četrām beramkravu (ogļu, metāla, rūdas) pārkraušanas piestātnēm. Projekts paredz arī visu nepieciešamo autoceļu un dzelzceļa pievadceļu un inženiertehnisko komunikāciju izbūvi ostas robežās.

Aptuveni 64,6 hektāru platībā Krievu salas neapgūtajā ziemeļu daļā paredzēts izveidot septiņas piestātnes kuģu apkalpošanai ar kravnesību vairāk nekā 1350 tonnas. Jaunapgūtajā teritorijā plānots pārkraut aptuveni 22 miljonus tonnu kravu gadā, tai skaitā aptuveni 12 miljonus tonnu ogļu.

Krievu salas teritorijas vidusdaļā paredzēts izveidot dzelzceļa preču staciju ar caurlaides spēju 600 vagoni diennaktī jeb 3820 vilciena sastāvi gadā, līdz ar to paredzēts pārvadāt 36 000 tonnu diennaktī jeb 13 miljonus tonnu gadā.

Jaunapgūtajā Krievu salas teritorijā plānotais autotransporta kravu apgrozījums ir līdz deviņiem miljoniem tonnu gadā, kas līdzvērtīgs 225 000 kravas automašīnu gadā jeb 26 automašīnām stundā pie vienmērīgas plūsmas, kas var palielināties, ņemot vērā iespējamo nevienmērību kravu piegādē.

Krievu salai nepieciešamā dzelzceļa savietojamībai ar pilsētas tīklu VAS Latvijas Dzelzceļš jāizstrādā un jārealizē Rīgas dzelzceļa tīkla, staciju un savienojošo sliežu ceļu rekonstrukcijas projekts Rīgas brīvostas apkalpošanai, kas Daugavas kreisajā krastā ietvers arī esošās stacijas Bolderāja rekonstrukciju un jaunas stacijas Bolderāja-2 izveidi.

Satiksmes iespēju nodrošināšanai ostas aktivitāšu vajadzībām Krievu salā Rīgas pilsētas pašvaldībai jārealizē Daugavgrīvas ielas rekonstrukcija, bet brīvostai jārekonstruē Zilā iela līdz Daugavgrīvas šosejai, paplašinot to līdz četrām joslām ar atdalītām ietvēm un pieslēdzot Daugavgrīvas šosejai regulējamā krustojumā ar luksoforiem.

Kā ziņots, lēmumu par ostas pārcelšanu no pilsētas centra uz Krievu salu Rīgas domes deputāti pieņēma 2009.gada vasarā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Intervijas

Vairāk Intervijas


Ražošana

Vairāk Ražošana


Karjera

Vairāk Karjera


Pasaulē

Vairāk Pasaulē


Īpašums

Vairāk Īpašums


Finanses

Vairāk Finanses