Veiksmīgas visu iesaistīto partneru sadarbības rezultātā testa vilciena brauciens tika noorganizēts nozarei netipiski īsā laikā – nedaudz vairāk kā trīs mēnešos kopš sākotnējās vienošanās parakstīšanas starp Latvijas un Ķīnas dzelzceļa uzņēmumiem par konteinervilcienu satiksmes attīstīšanu.
"Šis ir lielisks piemērs tam, ka attālums transporta nozarē ir patīkams izaicinājums, nevis šķērslis. Tomēr, kā jau teicu, šajā projektā ir ieguldīts milzīgs darbs, par ko lielu paldies jāsaka visiem projektā iesaistītajiem. Ar lielu prieku sveicu Ķīnas vilcienu Latvijā un ceru, ka tuvākajā nākotnē šāda vilciena ierašanās Rīgā būs nevis svētki, bet ikdiena," svinīgajā vilciena sagaidīšanas pasākumā pauda satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
"Sadarbībā ar pieredzējušiem un uzticamiem partneriem – Ķīnas dzelzceļu, kravas īpašnieka loģistikas parteri Interrail AG un uzņēmumu TransContainer, kā arī ar Jivu pašvaldību, - mums ir izdevies tuvināt Ķīnu Eiropai caur Latviju. Šis vilciens ir kopīgi paveikta liela darba rezultāts, turklāt sasniegts nozares specifikai neraksturīgi īsā laikā – nedaudz vairāk kā trīs mēnešos. Jūlija vidū Latvijas dzelzceļš parakstīja nodomu protokolu ar Ķīnas dzelzceļu par sadarbību vilciena China Railway Express attīstīšanā no Ķīnas uz Eiropu, un jau šodien pirmais konteinervilciens ir šeit, un mēs jau turpinām darbu pie jaunu maršrutu un piedāvājumu izstrādes," stāstīja Latvijas dzelzceļa prezidents Edvīns Bērziņš.
Testa konteinervilciena maršruts sākās Ķīnā, no Šanhajas netālu esošajā strauji augošajā rūpniecības centrā Jivu, šķērsojot Ķīnas-Krievijas robežu pie Zabaikaļskas pilsētas un caur Krieviju nonākot Rīgā. Kopumā vilciena nobrauktais attālums pārsniedz 11 tūkstošus kilometru, un atsevišķos posmos ceļā caur Krieviju vilciens veica pat 1200 kilometrus diennaktī. Vilciens ved tekstilizstrādājumus, santehniku un sadzīves preces.
"Pārstāvot pilsētu, kas ļoti strauji attīstās un kuras uzņēmumiem ir izšķiroši svarīgi nodrošināt ērtu loģistikas ķēdi, savas produkcijai nogādāšanai jebkurā pasaules malā, varu apgalvot, ka ar šo izmēģinājuma vilcienu Latvija ir sevi iezīmējusi mūsu Eirāzijas loģistikas kartē," norādīja Jivu pašvaldības vicemērs KsijongsTao.
Pēc veiksmīgas testa vilciena sagaidīšanas Latvijas dzelzceļš un Ķīnas tirdzniecības palātas slēgtā akciju sabiedrība China Merchants China-Belarus Commercial andLogisticsCooperation parakstīja saprašanās memorandu par sadarbību jūras un dzelzceļa transporta attīstībā, īpaši Ķīnas-Baltkrievijas projekta Lielais Akmens ietvaros, ar mērķi pilnveidot dzelzceļa satiksmes efektivitāti starp Ķīnu un Skandināvijas valstīm.
Savukārt SIA LDz Loģistika ar AS TransContainer parakstīja stratēģiskās sadarbības memorandu, kas paredz sadarbību tranzītkravu apkalpošanas ātruma un kvalitātes uzlabošanā, kā arī sadarbību mārketinga jomā un kravu piesaistē, tādējādi sekmējot Ķīnas kravu piesaisti Latvijas tranzītkoridoram.
Šajā maršrutā paredzēts attīstīt regulāru ikmēneša vilcienu satiksmi. Ņemot vērā lielo klientu interesi par šo maršrutu, jau tuvākajā laikā paredzēts organizēt divu nākamo pilnu vilcienu sastāvu nosūtīšanu maršrutā Jivu-Rīga.