Finansējums piesaistīts no Latvijas investīciju fonda Imprimatur Capital, zviedru investīciju akseleratora Fast Track Capital, Radošo industriju inkubatora un Latvijas Investīciju attīstības aģentūra, kā arī privātajiem investoriem no Zviedrijas un Latvijas.
Digitālo tehnoloģiju priekšrocības mūzikas teorijas sasaistē ar praktisko muzicēšanu divu mēnešu laikā pārbaudījuši vairāk nekā 200 Latvijas skolēni. Iespēju apgūt mācību saturu mūzikas stundās skolēniem nodrošināja 19 Cēsu pilsētas un tuvējo novadu skolas, kas no šā gada marta līdz aprīlim piedalījās mūzikas mācību lietotnes Solfeg.io pilotprojektā.
Mūzikas mācību lietotni pilotprojektā izmēģināja 225 skolēni un 18 pedagogi no 19 skolām, tādējādi ierastās mācību metodes, kas bieži vien ir novecojušas un nespēj piesaistīt jauniešu interesi, aizstājot ar interaktīvu, viegli apgūstamu un visu klasi iesaistošu pieeju muzicēšanai.
"Mūzikas stundām ir būtiska loma vispārizglītojošo skolu mācību saturā - ir pierādīts, ka mūzika ne vien labvēlīgi ietekmē skolēnu sekmes, bet arī mazina agresiju jauniešos. Tā attīsta kognitīvās spējas, radošumu un sadarbības prasmes, kā arī sniedz pozitīvas emocijas. Tādēļ ir svarīgi ieinteresēt skolēnus apgūt mūziku. Es ticu, ka kopīga muzicēšana ir efektīvākais veids, kā to panākt, un tas ir iemesls, kāpēc aicinājām skolas piedalīties pilotprojektā," stāstīja Kazaka.
Latvijā radītais digitālais risinājums mūzikas apgūšanai ir piemērots dažādiem zināšanu un prasmju līmeņiem, klases lielumam un pieejamajiem mūzikas instrumentiem. Lietotne piedāvā izmēģināt vairāk nekā 130 populāras dziesmas, kuras veido dažādi skaņu celiņi - balss, instrumenti un ritms. Tāpat lietotne attēlo dziesmu vārdus, notis, akordus un metronomu, kā arī ļauj pēc vajadzības pievienot vai izslēgt kādu no skaņu celiņiem, tādējādi nodrošinot labāku mācību satura apguvi.
"Pilotprojekta dalībnieki atzinīgi novērtējuši lietotnes sniegto iespēju praktiski līdzdarboties mūzikas stundās - skolēni ar lielu aizrautību iesaistās dziesmu un instrumentu izvēlē, kā arī labprāt muzicē starpbrīžos. Kā atzīst pedagogi, Solfeg.io radītā mācību forma ļauj ne vien strādāt grupā un pilnībā iesaistīt visu klasi, bet arī realizēt mācību mērķus - mēneša laikā apgūstot pat desmit jaunas dziesmas. Tāpat projekta rezultāti rāda - 86% gadījumu klasē ir uzlabojusies disciplīna, turklāt jaunā pieeja pozitīvi ietekmējusi skolēnu muzikālās un sadarbības prasmes," pilotprojekta rezultātus komentēja Kazaka.
Idejas autore norādīja, ka īstenotais pilotprojekts Cēsīs izstrādātāju komandu iedvesmo neapstāties pie sasniegtā. Nākotnē viņi plāno papildināt dziesmu bibliotēku ar jauniem skaņdarbiem, kā arī veikt citus uzlabojumus, lai mācību satura apgūšanu mūzikas stundās padarītu par vēl aizraujošāku pieredzi. Tāpat viņi plāno līdzīgus pilotprojektus drīzumā īstenot arī citās pašvaldībās gan tepat Latvijā, gan Zviedrijā.
Patlaban digitālo mūzikas mācību lietotni izmēģina vairāk nekā 1500 skolotāji 96 pasaules valstīs, lielāko popularitāti iemantojot ASV un Zviedrijā.
jautājums