Izstāde Datu sanesas demonstrē darbus, ko radījuši mūsu laika ietekmīgākie datu dizaineri, kā arī mākslinieki, kas datus izmanto kā mākslas mediju. Kā mēs varam izmantot datu mediju, lai atspoguļotu mūsu komplicētās sabiedrības un nokļūtu viņpus tik vienkāršotām kategorijām kā “vispopulārākais” un “visvairāk patīk”? Kā mēs varam organizēt “datu sanesas”, kas strukturē mūsu dzīves, lai atklātu to jēgu un skaistumu? Kā izmantot “lielos datus”, lai mēs varam ieraudzīt pagātni un tagadni neparastāku un svaigāku?Ja glezniecība bija klasiskā laikmeta māksla, un fotogrāfija bija modernā laikmeta māksla, tad datu vizualizācija ir mūsu tīklotā digitālā laikmeta māksla. Tā vietā, lai skatītos uz ārējo pasauli un attēlotu to dažādos interesantos veidos, kā to ir darījuši modernistu laika mākslinieki (vai kā to labi veic arī Instagram filtri), datu dizaineri un mākslinieki uztver un reflektē mūsu sabiedrības jaunās datu realitātes. Šogad RIXC festivāla īpašais viesis ir Ļevs Manovičs no ASV, grāmatas Jauno mediju valoda (tulk. RIXC, 2006) autors, Software Studies Initiative dibinātājs, kas 2014. gadā ir atzīts par vienu no 50 interesantākajiem nākotnes veidotājiem. Ļevs Manovičs ir arī izstādes Datu sanesas kurators kopā ar Rasu Šmiti un Raiti Šmitu.
Datu sanesas
RIXC festivāla ietvaros kim? Laikmetīgās mākslas centrā būs aplūkojama izstāde Datu sanesas (Data Drift). Savā 15 gadu jubilejā RIXC ikgadējais festivāls maina nosaukumu un kursu – no 90. gadu interneta kultūras un “māksla plus komunikācija” idejām, tas veic pagriezienu uz plašākiem mākslas un zinātnes laukiem, manifestējot postmediju situāciju un risinot ilgtspējības jautājumus.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.