Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +3 °C
Viegls lietus
Otrdiena, 12. novembris
Kaija, Kornēlija

Saldās dzīves beigas. Anita Ekberga (1931–2015)

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
Signe
S
Paldies Femme fatale par fantastisko filmas aprakstu!;-) noteikti sameklēšu un beidzot noskatīšos! Dievinu Itāliju un Romu!!!!!
oui to femme fatale
o
bravo!
Sofi
S
Jāatzīstas, ka man arī jājautā: "Kas ta tāda?". Ir redzētas Fellīni filmas un man prāta ir palikušas citas aktrises, kaut vai tā pati Sofija Lorēna, Džuljeta Mazina (skaudrā filma "Kabīrijas naktis" ) vai Klaudija Kardināle... "Saldā dzīve" laikam ir tikusi izlaista. Bet vienalga žel, ka aiziet senu filmu aktieri.
Femme fatale
F
Vai tad te kāds ir pat iepīkstējies par to, ka Anete Ekberga vispār filmā izcēlās ar jebkādu aktiermākslu, kur nu vēl leģendāru vai ikonisku? Jā, tieši tāda arī bija viņas loma - būt krāšņai, intelekta un gara neizkropļotu miesai. Un, lai arī visumā piekrītu, ka ar "leģendām" un "ikonām" latviešu valodā labāk ir piebremzēt, bet šīs konkrētās filmas sakarā gan - gluži otrādi, jo savā ziņā var teikt, ka leģendas un ikonas ir šīs filmas galvenā tēma, turklāt tā arī pati par tādu vēlāk kļuva, ne tikai folklorizējot šo un to, kas tagad ir vispārēji lietots (kaut vai to, ka fotogrāfs no Marčello pārstāvētā dzeltenā laikraksta filmā, īstajā vārdā ir Paparaci - tolaik tāda jēdziena, ko raksta ar mazo burtu, vēl nebija, bet pēc tam radās). Tāda "ikona" ir arī Anetes Ekbergas filmā atveidotā amerikāņu aktrisīte ar krāšņu figūru, pienbaltu ādu un platīnblondiem matiem - vai nav vienalga, vai tā bija "Silvija", Merilina Monro vai jebkura cita par Holivudas sekssimbolu pasludinātā aktrisīte. Šajā filma šādas aktrisītes tēls ir ikona. Pieņemu, ka itāļu kontekstā tam ir vēl cita papildus nozīme, ko mēs, latvieši, ar savu dabisko tuvību skandināviskajai estētikai pat līdz galam nenovērtējam, jo, cik atceros, tad citā itāļu filmā arī ar Mastrojani "Tā šķiras itālieši" arī bija neliela blakuslīnija par to, kā tajā provinces pilsētiņā kinoteātrī rādīja filmu ar šai Anetes Ekbergas Silvijai kā ūdens lāse līdzīgu baltinātu miesas kunkuli, uz kuru baznīcās, draudot ar visādiem elles sodiem, aicināja godīgus kristiešus neiet, bet visi veči tāpat gāja bariem un siekalodamies skatījās (grūti iedomāties kaut ko tamlīdzīgu mūsu platuma grādos). Tur gan tikai uz ekrāna filmā, nevis kā "Saldajā dzīvē", kur "aktrise" pati ar savu miesu ieradās Romā (nu, jā - Roma ir Roma un province ir province). Tātad skaidrībai - nekādu ikonisku aktierspēli Anetei Ekbergai arī "Saldajā dzīvē" es neinkriminēju. Pareizāk ir teikt, ka viņa atveidoja ikonu. Taču šāda veida ikonas atveidošanai pietiek tikai ar fiziskiem dotumiem. Jo arī ikona ir tikai ārēja, tā ir ārišķīguma ikona. Bet "Saldajā dzīvē" bija vēl daudz citu leģendu un ikonu, tāpēc šīs konkrētās filmas sakarā šos vārdus var, protams, apiet, bet nevajag. Meitene "no Umbrijas" arī ir ikona. Kas kaut mazliet zina par Džoto, sapratīs. Meitenei vienkārši bija jābūt ļoti jaunai, skaidrai, nesamaitātai un vislabāk pašai neapzināties, kādu iespaidu viņa atstāj. Arī tam tēlam nekād dižā aktiermāksla nebija vajadzīga. Un, kā jau teicu, patiesi izcilu aktierspēli saskatīju Anukas Emē izpildījumā. Viņa, starp citu, arī tajā filmā bija ikona, tikai daudz, daudz sarežģītāka un grūtāk nospēlējama. Toties cik lieliska.
  • 2
  • 1
lustīgais nerris uz tirgus plača
l
Jā, un Anita Ekberga patiesībā ir tikai tipāžs - smuka, skandināviska blondīne ar lielām pāri dekoltē plūstošām krūtīm - katra heteroseksuāla itāļu zēna sapnis! Fellīni izmantoja Ekbergas krāšņo faktūru, un viss - ne jau ka viņa tur uzrādīja kādu "ikonisku" vai "leģendāru" aktiermākslas paraugu. [Varbūt, ka jēdzienus "ikona" un "leģenda" vispār vajadzētu lietot atturīgāk - šiem vārdiem latviski tomēr ir cita nozīme nekā angliski...]
  • 1
  • 1
Femme fatale
F
"La dolce vita" ir ikoniska filma, kuru noteikti ir vērsts noskatīties, jo tā ļoti daudz pasaka par Fellīni. Tā ir episki gara un apjomīga filma, jo būtība ir bezgalīga atzīšanās mīlestībā Romai. Tajā slāni pēc slāņa atklājas visa mūžīgās pilsētas cilvēciskā dzīve un tās svinēšana - vakars pēc vakara Romā, ko dažādās "ballītēs" pavada Mastrojani spēlētais varonis, ļauj ielūkoties Romas intelektuāļu vakarēšanu kādā lielā, greznā Romas dzīvoklī, citu vakaru tā ir Romas aristokrātija un tās viesi, kas apreibuša pūļa veidolā ālējas pa sena, aplupuša Renesanses palaco telpām līdz rīta ausmai, kad satiek vienu no šīs senās dzimtas pārstāvēm - kundzīti gados, kura ar ģimenes priesteri dodas uz kapelu, lai piedalītos ikdienas agrajā rīta mesā. No šī Romas slāņa man spilgti palikusi atmiņā cita aristokrātu kundzīte, kura ar diadēmu galvā, pipējot pīpi, vada automobili, kas pilns ar visādiem krietni iereibušiem ļaudīm, lai aizvestu viņus uz ballītes turpinājumu tajā pilī, uz kuru šovakar visi dodas. Tad vēl tur bija atklāts reliģiski katoliskais Romas slānis un arī mākslinieciski bohēmiskais, un, protams, cilvēciskās Romas prostitūtas. Visas saules nokveldētās, vienlaikus rosīgās un nedaudz gurdās Romas dienas un reibinošās naktis ar neprātīgo dzīves svinēšanu. Un Anetes Ekbergas amerikāņu aktrisi (kuras tēls nenoliedzami ir zīmēts arī ar dažām Merilinas Monro iezīmēm) to, kā viņa, aizmetusi kurpes pa gaisu, neprātīgi dejo Romas ielas un uz rīta pusi kā nimfa iet peldēties Trevī strūklakā - ir pilnīga Romas nakšu jutekliskās dzīves svinēšnas ikona. Tāpat kā cita ikona, tikai jau kaut kam tīram, ēteriskam, dzidri skaidram, ir cits tēls - kafejnīcas meitene, kura nenoliedzami ir viens no Fellīni eņģeļiem. Bet, ja nopietni, visizcilākā tomēr šajā filmā bija Anuka Emē (viņa bija arī Fellīni filmā "81/2"), kura radījusi neprātīgi bagātas, dižciltīgas un skaistas, tomēr pilnīgi samaitātas sievietes tēlu, kura apzinās, ka iet bojā, bet neko nespēj darīt, lai tas tā nenotiktu. Šķiet, ka viņas lielajās, melnajās acīs ir tā pati nolemtība, ko var pateikt par Romu - diženums, slavas apvīta vēsture, skaistums līdz ar pilnīgi nespēju neizmainīt sevi sīknaudā. Tāda ir tā Romas "dolce vita".
  • 8
  • 0
oui to ?
o
Zara bija Zara, bet Anita bija zviedriete. "Saldajā dzīvē" viņa bija kolosāla.
?
?
Kāpēc netiek minēta arī Zara Leandere? Vecie ļaudis viņu piskaitīja pasaules lielajām zviedru aktrisēm
la dolce vita
l
O,nee. Saldaa dziive ir nemirstiiga, kameer buus Fellini dievinaataaji.
opā
o
ta ko ta, sanāk, Dolce Vitai sīkvela nebūs?

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Mūzika

Vairāk Mūzika


Māksla

Vairāk Māksla


Teātris

Vairāk Teātris


Literatūra

Vairāk Literatūra


Kino/TV

Vairāk Kino/TV


Eksperti/Blogeri

Vairāk Eksperti/Blogeri


Intervijas

Vairāk Intervijas


Recenzijas

Vairāk Recenzijas


Grāmatas

Vairāk Grāmatas


Konkursi

Vairāk Konkursi


Ceļojumi

Vairāk Ceļojumi


KD Afiša

Vairāk KD Afiša


Deja

Vairāk Deja