Diemžēl neviens no tiem nav saglabājies.Taču profesionālajā ziņā interjeri bija tikai pakāpiens, kas veda arhitekti pretī viņas nozīmīgākajam mūža darbam. Lia-Asta Knāķe tika pamanīta un saņēma neticami prestižo piedāvājumu projektēt toreizējo Enerģētiķu namu – tagad katram rīdziniekam pazīstamo Latvenergo ēku Pulkveža Brieža ielā (celtne tika īstenota vairākās kārtās kopš 1971. gada: astoņdesmitajos gados tika pabeigtas trīs celtniecības kārtas, bet beidzamā iestiepās Atmodas laikā un vairs netika realizēta pēc arhitektes projekta).Postpadomju telpā 20.gadsimta septiņdesmitie gadi saistās ar Brežņeva ēru, kas tiek identificēta kā stagnācija. Reizē tā laika arhitektūra sabiedrībā bieži tiek uztverta kā vidi degradējoša parādība. Vai tā ir? Sešdesmitie un septiņdesmitie gadi bija laiks, kad tika plānotas un daļēji arī realizētas ievērojamas pārmaiņas Eiropas veco pilsētu centros. Pieaugošā dzīves intensitāte pieprasīja jaunas satiksmes maģistrāles, kas vēsturiskajās pilsētās tika veidotas, paplašinot vecās ielas. Rīga ir saglabājusi dažas liecības no laikmeta, kad arhitektiem "jūra bija līdz ceļiem". Viena no šādām ēkām ir Latvenergo centrālā biroju ēka. Šodien tamlīdzīgs projekts, kurā ēkas tiek izvietotas virs vecajām ielām, vairs netiktu īstenots. Taču tolaik tā bija Rietumeiropas prakse. Atšķirībā no citiem šāda veida projektiem Latvenergo ēku raksturo materiālu izjūta un dinamisks formu kontrasts.Vērtību pārvērtēšanas posms ir bijis gana garš, lai šodien šo celtni uzskatītu par nozīmīgu sava laika kultūrzīmi.
Arhitektūras muzejā atklās izstādi Lia-Asta Knāķe. Latvenergo
13. decembrī plkst.170 Latvijas Arhitektūras muzejā M. Pils ielā 19 tiks atklāta Lias-Astas Knāķes izstādi Latvenergo, pavēstīja muzeja pārstāvji.Kolēģu dēvēta par skaistāko savas paaudzes arhitekti, Lia-Asta Knāķe (dz. 1929) radīja vienus no pirmajiem modernajiem pēckara interjeriem. Lietojot tam laikam principiāli jaunus paņēmienus – tīras līnijas, dinamiskas formas – Lia-Asta radīja tēlus kafejnīcām, kuras uz gadu desmitiem kļuva par Rīgas simboliem un publisko seju – Luna (1959), Jaunība (1960), restorāna Rīga valūtas bārs (1962), tautā dēvēts par Bedri; arī vasaras kafejnīcu Pils (sešdesmitie gadi) un Putnu dārzs (1970) mēbeles.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.