Veidojot dialogu ar Eiropas kultūras mantojumu un mūsu priekšstatiem par to, mākslinieks parāda šodienas cilvēku iespēju domubiedru lokā kļūt par vissvarīgākās vēsts nesēju. Skulptūru sejas vaibstos atpazīstami tādi mākslinieka laikabiedri kā fotogrāfs Didzis Grodzs, kultūras “dzirnavnieks” Pēteris Brīniņš, dizainers Kristaps Grundšteins un citi.
Svarīga ir arī izstādes norises vieta – Rīgas Doms vienlaikus ir gan sakrāla, gan sabiedriska un mākslas telpa, kas aicina reflektēt par šodienu. “Neraugoties uz vēsturiski piesātināto vidi, šajā desmitgadē tieši šeit bijušas aplūkojamas neparastas un izteikti mūsdienīgas izstādes, kuras raksturojusi konceptuāla pieeja un ikreiz pārliecinoša, oriģināla tēlainība,” atzīst Sandis Aispurs. Pēc izstādes noslēguma skulptūras tiks nogādātas alternatīvajā atkarību dziedināšanas centrā Bruknā, kur tās tiks uzstādītas uz palikšanu.
Mākslinieks pie šīs izstādes tapšanas ir strādājis sešus gadus. Skulptūru atliešanas tehnoloģija izstrādāta sadarbībā ar Rīgas Tehniskās universitātes Būvniecības fakultātes zinātņu doktoru Genādiju Šahmenko. Izmantojot materiālus, kas plaši tiek lietoti būvniecībā – betonu un armatūru –, mākslinieks atgriežas pie pamatiem tiešā un pārnestā nozīmē. Par spīti betona un armatūras šķietamajai brutalitātei un skulptūru iespaidīgajam izmēram, Sanda veidotie tēli Doma dārzā izstaro vieglumu un cilvēcīgumu.
Sandis Aispurs (1983) absolvējis Latvijas Mākslas akadēmijas Tēlniecības nodaļu. Vairāki mākslinieka darbi ir tapuši sadarbībā ar Brigitu Zelču-Aispuri, Borisa un Ināras Teterevu fonda programmas Māksla publiskā telpā ietvaros – Klusā daba Botāniskajā dārzā un Mala Viesturdārzā.
Izstādi organizē biedrība Ascendum, kas apvieno cilvēkus un ideju, kas veido empātisku, izglītotu un sabiedriski aktīvu sabiedrību.