Koncertā 25.augustā Lielajā Ģildē plkst.20.00 skanēs Dvoržāka koncerts čellam ar orķestri, Riharda Vāgnera Uvertīru operai "Nirnbergas meistardziedoņi” un Pētera Čaikovska 6. - "Patētiskā” simfonija, pie diriģenta pults - Tomomi Našimoto.LNSO un M.Maiskis 18 koncertu turnejā pa Japānu dosies šī gada novembrī. Orķestra vadība šajā turnejā uzticēta Japānas jaunajai zvaigznei - diriģentei Tomomi Našimoto, kuras vadībā LNSO sniedza vieskoncertus Japānā arī šī gada janvārī. Kā atgādināja M.Pučka, M. Maiskis ir viens no tiem pasaules mūziķiem, kuru ar lepnumu varam dēvēt par savējo, jo viņa bērnība aizritējusi Rīgā un pirmie soļi skaņu pasaulē saistīti ar Emīla Dārziņa mūzikas vidusskolu. No 1962.gada viņš izglītību turpinājis Pēterburgā, drīz vien kļuvis par Vissavienības jauno izpildītāju konkursa laureātu, bet 18 gadu vecumā izcīnīja pirmo vietu prestižajā P.Čaikovska Starptautiskajā konkursā, kas jaunajam mūziķim deva iespēju tālāk studēt Maskavas konservatorijā pie Mstislava Rostropoviča.Šis spoži uzsāktais mūziķa ceļš pēkšņi aprāvās, kad viņa māsa, pianiste Līna Maiska pēc mācībām E.Dārziņa mūzikas skolā un studijām toreizējā J.Vītola Latvijas Valsts konservatorijā Valērija Zosta klasē, 1969.gadā emigrēja uz Izraēlu. Arī Miša Maiskis tika uzskatīts par "padomju dzimtenes nodevēju" un nonāca ieslodzījumā darba nometnē netālu no Gorkijas, kur bez smagā fiziskā darba un pazemojumiem, divus gadus viņam bija liegta arī iespēja nodarboties ar mūziku.Tikai 1972.gadā, saņēmis atļauju izbraukt uz Izraēlu, viņš varēja doties brīvajā pasaulē un turpināt iesākto ceļu mūzikā. Jau pēc gada Maiskis guva uzvaru G.Kasādo Starptautiskajā čellistu konkursā Florencē, ar Pitsburgas Simfonisko orķestri debitēja Karnēgi zālē un kā dāvanu par savu izcilo sniegumu saņēma 18.gadsimta meistara Montanjana čellu un iespēju papildināties izcilā ukraiņu izcelsmes amerikāņu čellista Grigorija Pjatigorska meistarklasē.Kopš 1975.gada Miša Maiskis koncertē pasaules slavenākajās koncertzālēs, visus pārsteidzot gan ar savu neordināro spēli, gan ģērbšanās stilu. Kamermūzikas programmās viņš uzstājies kopā ar Martu Argerihu, ar kuru sadarbojas jau vairāk nekā 25 gadus, muzicējis arī ar R.Lupu, G.Krēmeru, J.Bašmetu, V.Repinu, Z.Metu, V.Aškenazi, L.Bernstainu u.c., sniedzis neskaitāmus solo vakarus, piedalījies daudzos mūzikas festivālos, tai skaitā arī Lokenhauzā un Zalcburgā, kopš 2004.gada vairākkārt koncertējis savā dzimtajā pilsētā Rīgā.Mstislavs Rostropovičs, raksturojot savu audzēkni, teicis: "Viņa spēlē poēzija un izsmalcinātība apvienojas ar lielu temperamentu un spožu tehniku", bet par mākslinieka spēju visiem zināmas un klasiskas vērtības pasniegt pavisam jaunā skatījumā, varēs pārliecināties arī šī koncerta klausītāji.Koncertā Rīgā Miša Maiskis atskaņos čehu komponista Antonina Dvoržāka koncertu čellam ar orķestri si minorā, op. 104, ko komponists sarakstījis Ņujorkā trīs mēnešu laikā. Skaņdarbs pirmatskaņots paša A.Dvoržāka vadībā, vispirms Londonā 1896.gada 19.martā un mēnesi vēlāk arī Prāgā. Trīsdaļīgā koncerta mūzika, kur saklausāms gan spēkpilns maršveidīgums un dramatisks spriegums, gan emocionāla un sirsnīga lirika, kļuvusi tuva daudzām atskaņotāju un klausītāju paaudzēm.Kā uzsvēra M.Pučka, čellists Miša Maiskis ir neordinārs mūziķis un ekstravaganta personība - viņš nekad neuzstājas frakā un gandrīz katrai uzstāšanās reizei izvēlas atbilstoši izteiksmīgas rotaslietas. Pateicoties spilgtajam mākslinieciskajam sniegumam un personības valdzinājumam, Maiskim ir viens no kuplākajiem fanu pulkiem pasaulē.
LNSO un Miša Maiskis Rīgā uzstāsies pirms Japānas turnejas
Pirms došanās koncertturnejā pa Japānu 25. augustā Lielajā Ģildē plkst. 20.00 Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris Rīgā aicinās novērtēt koncertturnejai sagatavoto koncerta programmu ar izcilo čellistu Mišu Maiski, japāņu diriģentes Tomoni Nošimoto vadībā, informēja LNSO pārstāvis Mārtiņš Pučka.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.